Szerző Téma: Általános szerelési topik  (Megtekintve 479882 alkalommal)

Johnny04

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7748 Dátum: 2018. Október 29. - 08:03:15 »
Sziasztok!
A kérdésem: 2002. 1,5 DCI Thalia, EGR szelep tisztítás után alapjáraton ketyegett egy 5 percet majd leállt. Kiderült a motortérben lévő üzemanyag táp relé nem kapcsolt. Kicseréltem elindult, majd kipróbáltam a régi relét azóta azzal is megy, ilyenkor mi van? Átnéztem a relé körül minden szép tiszta jók a csatlakozások, sajnos nem mértem akkor, hogy kapcsolta e a motorvezérlő, lehet köze az EGR szelephez, bár nem tudom mi lenne?
Ja és még egy kérdés ebben elektromos motor hajtja a szervó szivattyút, elkezdett zörögni csúnyán, szétszedtem, de sajna nem kapni hozzá már se keféket, se perselyt, tud valaki valami beszerzési lehetőséget?
Köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Október 29. - 08:05:17 írta Johnny04 »

vasstamas

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 5
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7747 Dátum: 2018. Október 07. - 12:37:50 »
Sziasztok Tamás vagyok... lenne egy kérdésem. A 2013as Latitudeöm és a telefonom / Samsung Galaxy A5 / között szeretnék olyan megoldást ami tükrözi a teló képernyőjét a kocsi kijelzőjére. Android Auto nem müxik és ugyan kiírja a telefon USB csatlakozáskor hogy töltsem le a Mirror Linket, de sajna az sem... Van valami ötletetek? Előre is köszönöm.

Kistibi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7746 Dátum: 2018. Július 28. - 16:03:39 »
Nem ugyan attól a gyártótól.
De mindegy, valamit ki kell találni, hogy ne rázzon.
Kistibi :-)

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7745 Dátum: 2018. Július 28. - 08:52:29 »
... nos, erre, mit írhatnék?
   ( ugyan attól a gyártótól? )
   Mi, csak povédőt cseréltünk ...
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Kistibi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7744 Dátum: 2018. Július 26. - 21:19:27 »
Na várj, én komplett, utángyártott féltengelyeket vettem.
3-ból akkor mind a 3 szar ?
Kistibi :-)

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7743 Dátum: 2018. Július 25. - 20:51:41 »
... nekem 10 tengelyen 9x sikerült, most épp nem.
   Lehet, neked elsőre nem, s majd 9x igen! ...  :D
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Kistibi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7742 Dátum: 2018. Július 24. - 21:21:58 »
Szóval valami specialistára kellene bízni a dolgot ?
Kistibi :-)

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7741 Dátum: 2018. Július 24. - 20:15:32 »
Sziasztok, tud valaki 4.55 vagy feletti dialogys linket ami magyar nyelven tartalmaz pdf-t? :D
Pü jol jönne
Köszi, természetesen nem leszek hálátlan :D
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7740 Dátum: 2018. Július 23. - 23:39:05 »
... a tűgörgős csillagok néhány századdal arrébb lehetnek.
   A hibátlan tengelyeken Thomas73 Club-társal porvédőket cseréltünk.
   Ehhez le kellett ütnünk a tűgörgős csésze csillagot a bordástengelyről!
   Valószínűleg a visszahelyezés nekünk is arrébb sikerülhetett az eredeti helyétől,
    mert most úgy ropog, mint, ha, 400 000 km lenne benne.
   Minden bizonnyal nem a "kinyalt"  helyén fut ... :(
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Kistibi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7739 Dátum: 2018. Július 23. - 20:35:22 »
Sziasztok !
Egy furcsa hibával állunk szemben és nem tudjuk egyenlőre a megoldást.
2011-es Renault Master 2.3 DCI-ről van szó.
Ropogott a bal féltengely, kicseréltem, majd a Renault szervizben jelezték, hogy a jobb féltengelyen is szét van repedve a külső csuklón a gumi, valamint a felfüggesztésnél lévő csapágy nagyon szét van kopva, ki kellene cserélni.
Remek, vettem egy jobb féltengelyt is, betettem, azóta az a hibajelenség, hogy 50-70 Km/h között berázza az autót.
Elvittem a szervizbe, mondták, hogy a csapágyházban lötyög a csapágy, vélhetően az előző féltengelyé megforgott és kikoptatta a felfüggesztő házat.
Vettem újat, gyárit feltettem, már nem lötyög, de a hiba továbbra is fennmaradt.
Ismét szerviz, ott megállapították, hogy az utángyártott GSP márkájú féltengely lötyög a felfüggesztés és a kerék közötti szakaszon.
Rendeltem egy másik ugyan ilyen gyártmányt, betettem, ugyan az a hiba, de ez nem lötyög sehol.
Biztos gagyi olasz utángyártott, veszek más gyártótól.
Így is lett, megjött, beépítettem, a hiba annyiba változott, hogy most 70-80 között ráz be.
Megint szerviz, átvizsgálták, s közölték, hogy a féltengelyek bár nem lötyögnek, de vízszintes irányba semmi mozgása nincs.
Megnézték, egy gyári Masteren, az tök könnyen jár jobbra-balra, ez meg be van feszülve.
Összemértem a régi féltengelyt az újakkal, minden méret stimmel, nem hosszabb, nem rövidebb.
Akkor mi lehet a baj ?
Járt már valaki így ?
Egy másik autószerelővel beszéltem, az is így járt szintén GSP márkával, de ő visszaküldte és betett egy bontottat, azzal meg hibátlanul működik az autó.
Tudja valaki, mi lehet a gond ?
Előre is köszönöm a segítő hozzálszólásokat.
Kistibi :-)

Oblivion

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 4
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7738 Dátum: 2018. Április 30. - 12:16:15 »
Helló

Egy 2004-es 82HP-s 1.5dci Clio2-es kocsival rendelkezem.
Hidegen dadog az autóm, rángatja a karosszériát, beremeg a váltó is.
https://youtu.be/imMHgebkLNk
Szerelő megvizsgálta, szerinte csúcs hibája van.
Kicsöveztem, hogy figyeljem honnan jön több levegő, ezzel kiderítve, hogy melyik porlasztóval lehet a gond.
https://youtu.be/NWXunEgz6vY
Vélemény? Vagy vigyem el bevizsgáltatni őket, és kérjem, hogy hidegen vizsgálják? Tanácstalan vagyok.

Köszönöm a választ előre is.

TK1

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 35
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7737 Dátum: 2018. Március 19. - 00:19:04 »
Sziasztok!
Ide irom, nem a Lagunához, mert szerintem nem tipusspecifikus.

Az első kérdés a service required lámpával kapcsolatban. Elméletileg ez az olajcserére figyelmeztetne és kézzel nullázható. Nekem még a kilométer és az idő is messze volt, de egyszer csak fogta magát és villantott egy lámpát. Épp olajcsere előtt voltam pár nappal szóval nem hatott meg annyira, de érdekelne hogy miért. Kalkulál a hideginditásokkal? Esetleg más alkatrész (pl. üzemanyagszűrő) cseréjét is számon tartja?

A másik dolog a vizhőfok. Többször is ellenőriztem OBD-n keresztül és ez alapján 79 fokon működik a termosztát. Ez probléma? A különböző alkatrész oldalakon 89-es termoszátokat ajánlanak 2.0 dCi-hez. Probléma amúgy nincs vele semmi.
Motorkód M9R 816.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Március 19. - 00:25:31 írta TK1 »

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7736 Dátum: 2018. Január 30. - 05:53:58 »
Ezt az esp/abs figyeli. Nincs külön comp.
Kapcsold vissza és lehet megoldódik a kézifék is.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Január 30. - 05:56:16 írta cliorsi »
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

velsatis

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 32
  • Nem: Férfi
  • Kincs
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7735 Dátum: 2018. Január 29. - 23:30:47 »
Szia ott kezdődik a probléma a can clip,és az autologic,sem kommunikál a kormány ecu val,élő adatra nullát ír bármerre fordítom a kormányt,minden más ecu-val kommunikál csak evvel nem itt lesz a hiba,na most hol van ez az ecu,benne a kormányszervóban?Látom a tetejébe becsatlakozik sok vezeték.
Azóta rossz,kemény a kormány,és nem zár le az autó ha elindulok vele, mióta kicseréltem a lengőkart,jobb oldalt,mert sajnos odavertem a betonnak ,és elgörbült az agy is,csere után nem lett rögtön futómű állítva és 180 fokkal elfordulva a kormánykerék jártam az autóval ,na most ennek eredménye azt volt,hogy egyenesen haladva gyorsításkor belefékezett az autó és esp kivillant,kikapcsoltam az esp-t és többet nem szolt bele a vezetésbe,da amikor be fordultam az utcába éreztem nehéz lett a kormány,na amiről beszélek ez kb 10 km volt összesen.Lehet beszart a kormányművem?
A technika nyomában!

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7734 Dátum: 2018. Január 29. - 08:12:40 »
Az espace doksiban annyit találtam, hogy létezhet nullpont eltérés, de ezt a diagnosztika jelezni fogja. Törölni kell a nullpontot és próbaút után ellenőrizni a szögeltérést.
A paraméternek -10fok és +10fok között kell lennie.
EZ az espace IV-re vonatkozik, viszont a Vel satis-sal közös a platform.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7733 Dátum: 2018. Január 28. - 07:24:12 »
A velsatis más, ez egészen biztos. Az az espace IV-el rokon, és az olaj szervós. Letölteni szerintem fájl megosztóról tudod. Esetleg velsatis fórumon kérdezz rá.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

velsatis

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 32
  • Nem: Férfi
  • Kincs
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7732 Dátum: 2018. Január 27. - 21:18:39 »
Szia meg kérdezhetem honnan tölthető le a szerelési kézikönyv a vel satishoz?
Meg mondom miért is kérdezem,nekem is gond adódott a kormányszervóval álló helyzetben nagyon kemény lett a kormányzás,de ha megyek az autóval okés.
Előzmény :odavertem a jobb elejét 1 beton szegélynek,csere:gólyaláb,lengőkar,összes kormánygömb,külső -belső,első ajtó, sárvédő.
Lehet nekem is újra kellene programozni a kormányrendszert?Mi ennek a folyamata?
Van ebben a kormány rendszerben nyomás érzékelő,ha igen azt hol találom?
A technika nyomában!

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7731 Dátum: 2017. December 24. - 19:14:57 »
Nincs mit. Tölts le szerelési könyvet, abban benne van ha tanítani kell valamit.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

T.T

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 5
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7730 Dátum: 2017. December 24. - 17:41:36 »
Köszönöm a segítséget. Azt hiszem szerelőre bízom mert akkor én nem tudom megoldani. Köszi mégegyszer.

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7729 Dátum: 2017. December 24. - 08:58:01 »
Újra kell tanítani neki a kormányszög állást ez biztos.
Ezt egyébként minden futómű állítás után is kellene , de szerintem senki nem szokta.

Akkor lehet gond az egésszel HA a kormányzár rajta van az egységen (nem tudom hogy külön van-e). Azt akkor át kell szerelni a régiről mert az eltárolja az auto egyedi azonosítóját. De ezt újra tanítani nem lehet , ezek új korukba az első gyújtás ráadásánál eltárolják a kódot , utána nem lehet átírni csak úgy.

Nekem kormánymű csere után kellett szögállást tanítani. Nemrég beragadt a kormányzáram , akkor néztem utána ennek a résznek.
De hozzá teszem szervo cserével még nem foglalkoztam, de ezeket ismerve nem gondolom hogy a szervonak van kapcsolata az immo-val, mert azon a részen a kormányzár azonosított.

Az viszont biztos, hogy nem a kártyát kell tanítani.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

T.T

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 5
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7728 Dátum: 2017. December 23. - 21:56:43 »
Sziasztok. Tudna valaki segíteni. Renault megane2. Kormányszervó csere után újra kellene kódolni az indító kártyát állítólag. Hogyan lehet ezt megtenni? Köszönöm ha tudnátok segíteni.

Hutó

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1179
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7727 Dátum: 2017. December 20. - 08:37:00 »

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7726 Dátum: 2017. December 18. - 09:18:27 »
A gyári szerelésiben van így leírva.
2 feltételnek kell teljesülnie: min 70 fokos víz és 15 perc az indítás után. Csak ezután lép át "visszacsatolt" üzemmódba.
 Jelentsen ez bármit.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

Hutó

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1179
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7725 Dátum: 2017. December 18. - 08:14:45 »
Sikerült, ez a lényeg, bár nem igazán értem a járatás miért volt feltétel, de nem is lényeg. Működik, ez volt a cél

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7724 Dátum: 2017. December 13. - 11:52:12 »
Úgy néz ki megoldódott.
Az újratanítást üzem melegen elvégezve normális az alapjárat.
Megismertetések törlése-beindítás-leállítás-ezután beindít és alapjáraton járat(15-20 perc). Szépen lecsökkentette az alapjáratot.
« Utoljára szerkesztve: 2017. December 13. - 11:55:43 írta cliorsi »
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7723 Dátum: 2017. December 08. - 22:12:11 »
Lehet h előtte is magasabb volt de nem tűnt fel....ilyen magas biztosan nem volt.
Sajnos az új fojtószeleppel is magas.
Van clip-em, csak azt nem tudom h van-e valami trükkje.
Azért köszönöm h válaszoltál.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

Hutó

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1179
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7722 Dátum: 2017. December 08. - 07:34:28 »
Takarítás, és tömítés csere előtt is meg volt ez a jelenség, vagy utána kezdődött? Nekem f7r nél a folytószelep tengelye volt megkopva, mondjuk akkor hol magas volt hol alacsony, mikor milyen kedve volt, ingadozott is olykor. Folytószelep csere oldotta meg a problémát. Ha előtte neked nem volt gond az alapjárattal, egy clip megér egy próbát, a tied szerintem már elektromos pedálos folytószelepes, lehet hogy tudja az alapbeállítás funkciót

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7721 Dátum: 2017. December 04. - 08:22:18 »
Sziasztok!
Kérem aki találkozott a problémával segítsen!
F4r szóval 2.0 16v benzin sagem ecu
Szívó oldali tömítések és fojtószelep tisztítás után az alapjárat magas és ingadozik.
Tapasztalt valaki hasonlót?
Van a fojtószelepnek újra tanítási metódusa?
Esetleg valaki clippel csinált már ilyet?
 
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7720 Dátum: 2017. November 28. - 22:31:59 »
Sziasztok!
Esetleg tudja valaki,  MeganeI-nél hogy lehet hozzáférni az ABS vezérlőhöz. Mit kell lebontani, hogy az elektromos csatlakozókat meg lehessen nézni. (kontakt)

Kottyán Imre

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7719 Dátum: 2017. Szeptember 30. - 14:43:37 »
Szép napot klubtagok! Nagy segítségre lenne szükségem! Van egy Renault Scenic 2-esem1.9 dci, 2004-es kiadás. Most lett feljavítva a motorja, a-tól z-ig. Tettem be egy turbó nyomás mérőt. Tudja valaki a gyári maximum nyomás értéket? Kicsit aggaszt a dolog, nehogy szét fújassam a motort. Köszönöm előre is a válaszokat!

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7718 Dátum: 2017. Szeptember 11. - 12:48:47 »
Köszi, már sikerült is eltörnöm, de ki még nem jött. :)

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7717 Dátum: 2017. Szeptember 11. - 11:06:37 »
A rozsda és a szmötyi. Csavarlazító és mechanikus tisztogatás, csavarlazító, türelem. Különben el fog repedni. Nálam volt olyan ahol több nap után tudtam kiszedni. Természetesen nem folyamatosan szórakoztam vele. :)

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7716 Dátum: 2017. Szeptember 10. - 21:27:45 »
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani mi fogja az abs jeladót a csavaron kivül. (hátsó tárcsaféknél) A csavar kivétele után nem is mozdul.

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7715 Dátum: 2017. Augusztus 22. - 05:55:08 »
Motortéri biztosítékok?
Egy relének mi baja lenne?
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

Dénes

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 5
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7714 Dátum: 2017. Augusztus 21. - 21:09:25 »
Sziasztok!

Következőben kérnék helpet:

Próbáltam egy clio 2 2002-es kisteheren az utastéri világítást ledesre cserélni, sikerült egy kis rövidzárlatot csináljak.
Egy olyasmi hangot lehetett hallani, mint mikor egy biztosíték elpukkan.
A tünet az lett, hogy nem megy a beltéri világítás, se a magnó, és állandóan világít a müszerfalon a nyitott ajtót jelzőt lámpa.
Az utastérben a biztosítékokat átnéztem. Ott nincs hiba. Próbáltam másik UCH-t, úgy se szűnt meg a jelenség. Magnónak nem lett baja, próbáltam másikat is, az sem megy, csak a háttérvilágitás megy fel rajta.
Itt elakadtam a dologgal. Nem tudom, merre tovább. Neten semmi használhatót nem találtam.
Valaki valami okosság? Relére tippelek, de lövésem sincs, melyik lehet az ami ehhez tartozik.

Köszi előre is.

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7713 Dátum: 2017. Május 24. - 21:39:13 »
Szerintem azt csinálsz amit akarsz. :)
A mai esti mesém megvolt, 10-15 plusz lóerő fogyasztás csökkenéssel.

Robi72

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7712 Dátum: 2017. Május 24. - 20:51:25 »
Sziasztok !
Van egy 110LE scenic -em 1.5 DCI motorral. Egy kicsit
gyengének találom és szeretném csippeletni. Szekszárdon
meg is csinálnák 130Ezer Ft -ért. 4 éves verda drágába volt
nagyon szerintetek szabad ilyent csinálni ezzel a motorral??
A motorvezérlő szoftvert írnák felül itt-ott. 10-15 lovat ígértek
még pluszba, illetve egy kis üzanyag megtakarítást.
Irjatok már véleményt illetve valaki olyan is jó lenne ha írna aki
csináltatott már ilyen csippelést.

Köszi,

Üdv: Robi

mckay

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7711 Dátum: 2017. Május 17. - 11:26:13 »
Hejj, mennyire igazad volt, annak a kondomszerű izének tényleg a kompresszorban lett volna a helye, és az tényleg a lökettérfogatszabályozó!
És a computer tényleg azért állította le 6kw teljesítmény körül a kompresszort, mert hát ugye nem tudta szabályozni a lökettérfogatot.
Vagyis nem teljesen ebbe a kocsiba való kompresszort szereltek bele tavaly.
Hanem a szabályozatlan fajtát, amit amúgy a 190 lóerős V6 motorok mellé szoktak tenni.
Nekem meg ugye 120 lóerős sor4 hengeresem van...
:)

Találtam egy szakit, aki át tudta állítani a computerben, hogy szabályozatlan fajta kompresszor van, és azóta nem akarja szabályozni, és így nem is állítja le 2400 fordulat felett.
 ;D

Köszi a segítséget!!!

rk-vs

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7710 Dátum: 2017. Május 17. - 09:29:18 »
Gondoltam rá..., de elvittem itt helyben egy váltószakihoz, aki azt mondta, a váltóval nincs gond, szépen vált, "csak" a váltókar pozíció jeladó kontakthibás időnként. Már kértem rá árajánlatot egy győri váltó alkatrészkereskedőtől, de még nem kaptam rá választ.
A pittyegés megoldódott, a bal első ülés alatti rekeszbe betettem egy esernyőt, az okozott valamit, mert ott mennek a biztonsági öv kábelei, azok jeleztek, hogy nem vagyok bekötve.
Tegnap megcsinálták a klímát (klíma kompresszor és hűtő csere + feltöltés), szépen hűt azóta, sokkal jobb az idő az autóban. Most megyek átíratni. Már csak a hülye szomszédaimat kéne kiírtani, akik azzal szórakoznak, hogy mások új tulajdonát összekarcolják frissiben.... :'( Most majd tesztelem pár hétig, aztán ha minden oké, eladom a régit (Opel Vectra b Caravan, 2.0, 100 KW, 4 gangos automata sport és téli fokozattal, digitklímával, tempomattal, aluval, újszerű téli-nyári gumikkal, vonóhorgos, sötétítve hátul, szép állapotban '98-as, kevés km-rel.) Ha valakit érdekelne... "Mint a villám" jeligére  :)

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7709 Dátum: 2017. Május 17. - 07:10:51 »

Forró ecetes viz, aztán a térkő alá való apró murva. 2 óra múlva. Kijött
Sipi

mckay

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7708 Dátum: 2017. Május 16. - 11:31:11 »
Akkor te is úgy sejted, hogy nem gyári kompresszorom van?
Vagy talán még nem is kompatibilis??
Ejjej.

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7707 Dátum: 2017. Május 13. - 11:30:09 »
... én kevéske homokkal forróvízben rázogatva varázsoltam újszerűvé,
   de, a sok kis cella miatt továbbtartott homoktalanítani ...  :D :D :D
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

haup

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 398
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7706 Dátum: 2017. Május 13. - 09:22:34 »
Ez most furán fog hangozni, de ha tudod vidd vissza, később több gondod lehet vele, főleg költséged.  :(
Check gear üzenet a váltóra utal, de a diagnosztika sokat segít.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Május 13. - 09:24:32 írta haup »

haup

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 398
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7705 Dátum: 2017. Május 13. - 09:19:22 »
Ami a csőre van rögzítve az elvileg a lökettérfogat szabályzószelep, amit beír szerintem, az a gyári kompresszorban alul van és a kompresszor részét képezi.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7704 Dátum: 2017. Május 07. - 21:16:24 »
Sziasztok,

Tud valaki jó módszert a kiegyenlítő tartályba lerakódott barna sár fellazítására s kimosására?
köszi
Sipi

rk-vs

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7703 Dátum: 2017. Május 03. - 15:39:23 »
Sziasztok!
Pont 1 hete lettem boldog tulajdonosa egy 2005-ös Vel Satis 2.2 dci-nek. Most 1 kicsit kevésbé vagyok már boldog... Gond nélkül hazahoztam Pestről Szfvárra, hétvégén voltam vele a szomszéd városban is. Tegnap elkezdett menet közben pittyegni. ?! Szintén tegnap R-be rakva nagyot rántott. Aztán menet közben elaludtak a váltókar melletti ledek, a műszerfalról eltűnt a rajz és kiírta, hogy check gear. Megállás után P-be rakva az R lámpája gyulladt ki(?), motor leállítás és újra indítás után hibajelenség megszűnt. Pár óra múlva dettó ugyan ez. Hibakód nincs.
Ma egyszer csak újra elkezdett pittyegni alkalomszerűen, aztán sokáig csinálta, s egyszer csak a kijelzőn egy nagy OK jelent meg egy pillanatra, sőt egy kanyarban a sárga szervízre utaló jel is felvillant egy rövid időre.
Tegnap megnéztem: olaj van benne rendesen, most már víz is (az hiányzott, legalábbis nem volt benne szint között, de nem jelezte). A komputere mintha nem működne, mert a tekerővel semmit sem tudok behozni rajta. Kivéve az össz. km számláló van (221 ezer km). Ugrics szerint valós a km. Hogy olaj és vezérlés csere mikor volt, nem tudom, én holnapra kaptam időpontot - nem náluk, mert horribilis áron (400 ezer) csinálnák. 
De mi a pittyegés, meg a rántás, meg a sárga felvillanása? Okom van aggódni?
Minden segítséget előre is köszönök!!!

mckay

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7702 Dátum: 2017. Május 02. - 12:48:48 »
No, úgy látom nem tudok dűlőre jutni ezzel a kérdéssel.
Tudnátok szakit ajánlani Pécsett?
Itt nálunk egy Renault szakszervíz van, és kissé drága szervíz hírében állnak.
De azért mégis jó lenne valaki olyant találni, aki kimondottan Renault-ra van ráállva...
 ;)
Előre is köszi, és persze jöhet privátban is!

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7701 Dátum: 2017. Május 02. - 10:31:14 »
Szia!
Nem értem minek cserélgettél ennyi mindent benne. Ha csak bekapcsolt klímánál csinálja akkor ott kell keresni. Vidd el klímáshoz de ne magyarázgass neki, hogy miket cseréltél.  Megmutatod neki a problémát, oldja meg. Ha olyan rettenetes hangja van azt magad is meg tudod állapítani a motortérből honnan jön. Szerintem.

Sanyi74

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7700 Dátum: 2017. Május 01. - 08:33:19 »
Sziasztok!

Remélem jó helyre írok, most regisztráltam kicsit ismerkednem kell még az oldallal.
Van egy laguna 2 1.8 16v 62 e km volt benne mikor vettem 2 éve.
Egy tulajos ,most 80e van benne. Mióta megvan rengeteg alkatrészt cseréltem benne egy bizonyos hiba miatt. Klíma használat közben emelt fordulaton iszonyatos hang jön a motorból mintha csapágyas lenne,viszont ahogy benyomod a klíma gombot és kikapcsolod abban a pillanatban megszűnik.
Ami eddig cserélve volt 2 éven belűl:3 db kompresszor. 1 Felújított, 2. új utángyártott, 3. Gyári felújított, és szárítószűrő is.
2 x cseréltem komplett vezérlést hátha az a baj, volt még külső szíj szett 1 skf aztán meg egy contitech.
Ezen kívűl főtengely szíjtárcsa és szabadonfutó.
Teljesen tanácstalan vagyok. Olajat 5 e km után cserélek. Vollt még kuplung szett és kormányszervó szivattyú csere is 1 hónapja.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Május 01. - 08:56:35 írta Sanyi74 »

mckay

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7699 Dátum: 2017. Április 29. - 22:45:51 »
Annyire érdekes a kérdésed, hogy le is fotóztam a kompresszort, már amennyi látszik így belőle.
https://1drv.ms/i/s!Arty1RZrR9uyvjCsAV_jo6YjqSdi
Másnak is van a Laguna II-ben az a lila kondom-szerű izé hozzáerősítve a csőhöz?