Szerző Téma: Általános szerelési topik  (Megtekintve 479883 alkalommal)

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7648 Dátum: 2016. December 07. - 21:19:34 »
Szia.
Tuti, hogy 1250 az alapjárat? Nem inkább 850? Mert az 1250 nekem kicsit soknak tűnik. Ami meg a hibát illeti én először az alapjárati szabályozást nézném meg, lehet a hidegben valami trutyi miatt akad a léptetőmotor. Utána ha ez nem segít akkor megnézném diaggal is a dolgot, hogy élőadatban mit látni.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7647 Dátum: 2016. December 07. - 20:01:31 »
találkoztatok már olyan problémával, hogy a 1,6 16V (K4M) benzines motornál üzemmeleg állapotban ( legalábbis a mutató szerint) az alapjárat 1250 1/min. Néha ingadozik a 1250 és 1750 között. Eltelik kb 10 perc és utána újból tökéletes az alapjárat.
Mindezt csak 0 fok vagy alatta csinálja.
köszi a válaszokat
Sipi

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7646 Dátum: 2016. December 07. - 12:34:35 »
Remélem sikerül pontot tenni a végére és jó lesz végül.

Harlem

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 20
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7645 Dátum: 2016. December 07. - 08:46:08 »
Valahogy én is így látom a dolgot. Már beszéltem egy másik szerelővel. Nagyon rendes volt, mert 17 óráig dolgozik. Én 16 óráig, de mennem kell a gyerekekért is így 17 óra előtt nem érek oda sehogyan sem és mondtam neki, hogy én fékhibás autóval 1 centit sem megyek. Tegnap este oda adtam neki a kulcsokat és ma elmegy hozzám az autóért és beviszi a  műhelybe. Ráadásul ezt a szerelőt a szomszédom ajánlotta és tudom, hogy hol van a műhelye, kb. 1km-re. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit fog mondani...

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7644 Dátum: 2016. December 06. - 13:11:32 »
Nem akarok látatlanban senkit sem bántani, de szerintem fingja sincs mi lehet a baja azért volt képtelen elmondani. Keress egy másik szerelőt. A fék nem egy ördöglakat, egy rém egyszerű szerkezet, kb 60 éve változatlan.
« Utoljára szerkesztve: 2016. December 06. - 13:54:50 írta Köhike »

Harlem

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 20
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7643 Dátum: 2016. December 06. - 12:39:53 »
Köszi az infót! Sajnos túl ,,érthetően,, nem tudom leírni, mert a ,,szerelő,, sem volt képes úgy elmondani, hogy az számomra világos legyen. Tegnap este megnéztük egy ismerősömmel (ő jobban ért hozzá, mint én) és azt sikerült megállapítani, hogy levegős a rendszer. Ha minden igaz, akkor más baja nincs, csak légteleníteni kellene. Most talán-talán találtam egy szerelőt a közelemben, aki megcsinálja, csak juttassam el hozzá valahogy.

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7642 Dátum: 2016. December 05. - 17:20:28 »
Írd le érthetően. Nem értem, h miért kellett többször is feltölteni, légteleníteni. Mit csinál a fék? Semmi hatás, beesik? Csak a nyergeknél vagy mindenhol rendesen légtelenítették? Ha már szerelő hozzányúlt csinálja meg, ő tudja mit csinált vele. Az olaj lehet a légtelenítés miatt is, meg más miatt is. Fékcentrum XVI. Csömöri u.53. Fékes nem fog házhoz menni, azért beszélj velük hátha.

Harlem

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 20
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7641 Dátum: 2016. December 05. - 12:34:34 »
Sziasztok! 2001, 1.6b, 16v Renault scenic. Nincs semmi fék! Főfékhenger kicserélve, hátsó hídnál lévő merev-,és flexi cső kicserélve. Többször feltöltve és légtelenítve a rendszer. Szerelő nem boldogult vele. Én úgy  vettem észre, hogy az ABS kockánál áll az olaj. Kérdésem, hogy nem tudok-e olyan szerelőt Budapesten, aki házhoz jön (mivel nem akarom leforgatni a Féktelenül következő részét) és ért is a fékekhez? Már lassan 2 hete semmi és mivel családi autó, szeretnénk használni már...
« Utoljára szerkesztve: 2016. December 05. - 12:36:10 írta Harlem »

cliowilliams

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 66
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7640 Dátum: 2016. November 28. - 17:51:40 »
Sziasztok!
Még egy kis update a kulcs témámhoz.
Ma megpróbálkoztam egy kulcsmásolóval is,aki úgy hirdette magát hogy mindenféle autó kulcsot is tud másolni.
Hát sajnos kiderült hogy ez csak részben igaz,valóban tudja másolni a kulcs tollát meg ha sikerül neki kiolvasni a transzponder kódot akkor azt is tudja klónozni,de a nyitás-zárási funkcióval nem tudott mit kezdeni.
Illetve azért tudott egy kicsit segíteni,valamilyen univerzális vevővel tudta érzékelni a kulcs gombnyomásakor a kiadott jelet. Azt mondja hogy a kulcs által kiadott jel jó,a renaultok ezen a frekvencián működnek,valami 4,3 vagy 4,7 megahertz-re emlékszem,de ezt nem biztos hogy jól jegyeztem meg.
Tehát most ott tartok hogy az autó vevő része jó,mert a pótkulccsal hibátlanul működik,a mai kisérletezés után úgytűnik hogy a kulcs is jó,mert kiadja a megfelelő jelet,viszont sajnos egymással nem működnek. Tehát a kulcs nem nyitja-zárja az autót.
Szerintetek lehetséges hogy csak diagnosztikai műszerrel (clip-pel) lehet újra tanítani a kulcsot az autóhoz?

toclan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 65
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7639 Dátum: 2016. November 22. - 09:01:29 »
Sajna sejtettem, hogy ez lesz a válasz..

Az 1. kérdésre esetleg valaki? Van aki szerint nem lehet kipucolni, de egy meganeklub-os oldalon találtam leírást, hogy hogyan pucolták ki. Nem tudom az ugyanolyan lehet-e.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7638 Dátum: 2016. November 21. - 18:20:46 »

2. TunerListhez nem lehet aux-in csatlakoztatni nincs a rádió hátuljára kivezetve. Pedig az ic még telefonkihangosítást is tudna. Múltkor letöltöttem a benne lévő ic adatlapját
Azért vettem én is annó cd váltót.
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 21. - 18:22:43 írta Sipi »
Sipi

toclan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 65
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7637 Dátum: 2016. November 21. - 14:14:12 »
Sziasztok!

Lenne két kérdésem:

1.: Benzines Scenic 1 PH2-es alapjárati motorját hogyan lehet/kell kitakarítani?

2.: Gyári TUNERLIST fejegységhez tudok olcsóbb aux kimenetet csatlakoztatni? Ha igen, mi kell hozzá?

Köszönöm előre is!

feuerteufel

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 755
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7636 Dátum: 2016. November 11. - 21:33:13 »
opsz ezt be néztem :)
azt hiszem Kacsabácsi küzdött rádiós kulccsal, de úgy emlékszem, hogy nem volt rá megoldás...
esetleg kérdezd meg God-ot , ő a kulcsok őre ;)
96-os Espace 2.0 RXE helyett (off) opel sintra 2.2 gls éés újra renault:  98-as Espace 2.0  :) helyett Volvó  850 2.3-20v T5 aut. ééés újra espace:￿98-as 8 szelepes :D

cliowilliams

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 66
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7635 Dátum: 2016. November 11. - 20:58:18 »
Szia!
Köszönöm Neked is a választ!
Itt a videoban szereplő kulcs infrás,ennél a változatnál akár működhet is a dolog.
Sajnos a mi kulcsunk nem ilyen,nem infrás,hanem ha jól tájékoztattak akkor a miénk rádiófrekvenciás.
Nálunk a kulcson nincs ilyen infra adó és a tetőn sincsen ilyen fél buborékszerű vevő.
Üdv.

feuerteufel

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 755
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7634 Dátum: 2016. November 11. - 17:47:33 »
96-os Espace 2.0 RXE helyett (off) opel sintra 2.2 gls éés újra renault:  98-as Espace 2.0  :) helyett Volvó  850 2.3-20v T5 aut. ééés újra espace:￿98-as 8 szelepes :D

cliowilliams

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 66
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7633 Dátum: 2016. November 11. - 16:36:39 »
Szia!
Köszi a választ!
Sajnos én nem nagyon vagyok otthon az ilyesmiben.
Ez a kulcs már hozzá volt tanítva az autóhoz,tegnapig működött is rendesen.
Közben én is próbáltam információkat gyűjteni,ma olyat próbáltam hogy az autóban ülve,gyújtás nélkül,kb. 5 mp-ig nyomva tartottam a központi zár gombját,egy idő után csinált egy zárást-nyitást és a műszerfalon lévő immo led folyamatosan világítani kezdett. Azt a tanácsot kaptam hogy ilyenkor nyomjam meg párszor a kulcson lévő gombot,majd 10 mp után a másik kulcson lévő gombot és ha minden igaz akkor újra tanulja a kulcsokat az autó.
Hát nálam ez nem jött be sajnos,a tegnap tönkrement kulcs sajnos ezek után sem vezérli a központi zárat. A kulcsfejen a led gombnyomásra villan,az autó hibátlanul indul vele,csak a központi zárat nem vezérli.
Talán valaki tud majd még okosat mondani hogy mit próbálhatnék meg vele.
Üdv.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7632 Dátum: 2016. November 11. - 15:47:04 »

A már egyszer hozzá tanított kulcsot újra lehet szinkronizálni.
Olyan rég volt hogy már nem is emlékszem pontosan. Gyújtás be nyomoda a kp kapcsolót zárás irányába és mikor csippan megnyomod a távirányítót.
Olyan is rémlik hogy gyújtás ki akkor nyomod a zárás kapcsolót közben gyújtás be és utánna távirányító gomb.

De majd a jobban emlékezők kijavitanak
Sipi

cliowilliams

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 66
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7631 Dátum: 2016. November 10. - 19:55:12 »
Sziasztok!
Egy kis segítség vagy tanács kellene.
A képen látható kulcsunk van az autóhoz,a probléma az vele hogy ma amikor hazaértem be szerettem volna zárni az autót a szokásos központizárral,megnyomtam a gombot a kulcson,be is zárt a központi zár de azonnal visszanyitott. Azóta a kulccsal sem zárni-sem nyitni nem lehet. Ha megnyomom a gombot a kulcson a kis piros led világít. Próbáltam új elemmel is,de sajnos ugyanaz a helyzet. Amikor szétszedtem a kulcsot az elemcseréhez,akkor észrevettem hogy a kulcs panelján lévő kis mikrokapcsolót elengedte a forrasztás,de a benti gumírozás miatt elmozdulni összeszerelt állapotában nem tudott,ezért is tudott világítani a led. A mikrokapcsolót visszaforrasztottam,a led most is ugyanúgy világít a gomb megnyomásakor,de sajnos az autó zárját így sem vezérli. Az autó központi zár része müködik,a tartalék kulcs és a belső központi zár kapcsoló is hibátlanul nyitja-zárja az ajtókat.
A kérdésem az lenne hogy mi baja lehet a kulcsnak,ha gombnyomásra világít a led a kulcsfejen,de nem nyitja és zárja az autót?
Kell-e vagy egyáltalán lehet-e valahogy újratanítani a kulcsot a központi zárhoz?
Előre is köszi mindenkinek!
Üdv.

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7630 Dátum: 2016. November 10. - 08:37:59 »
Ők kimondottan autovillamossági cuccokkal is foglalkoznak:
http://www.ripca.hu/termekek?CID=11049

Sok méret van,szerintem jó áron.
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 10. - 08:43:16 írta cliorsi »
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7629 Dátum: 2016. November 10. - 07:43:55 »
Conrad?
Amúgy én is a trafók vezetékeihez kerestem.

toclan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 65
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7628 Dátum: 2016. November 07. - 08:29:50 »
Koszi a valaszokat!  Ugyanarra a vezetekre kerested? Ahogy nezem a megmaradt kis cafatokbol, az enyem kb 1cm atmeroju lehet, de olyat nem nagyon talaltam, foleg nem feketeben.
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 07. - 08:36:26 írta toclan »

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7627 Dátum: 2016. November 02. - 02:41:51 »
Kb 1-1.5 centiset láttam pár hónapja. Áruházanként változó a készletük, célszerű a praktikerwebshopon megkeresned, ott jelzi a készletet áruházanként.

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7626 Dátum: 2016. November 01. - 17:47:16 »
https://www.conrad.hu/hu/kabelvedo-cso-nyestek-es-menyetek-ellen-2-m-145-x-104-mm-fekete-850977.html

Amúgy ilyet kerestem a nyáron én is.Nyaralás alatt Fonyódon egy autósboltban kaptam 10-es és 13-as külső átmérőben. Fel is volt sliccelve.

toclan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 65
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7625 Dátum: 2016. Október 31. - 17:10:44 »
Koszi mindenkinek! A villamossagi uzletben csak vastagabb volt. A praktikerben tuti van ilyen vekony?

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7624 Dátum: 2016. Október 31. - 10:35:30 »
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7623 Dátum: 2016. Október 31. - 10:29:45 »
Praktikerben is van nagy tekercsben. 1 méter a legkisebb vásárolható méret.

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7622 Dátum: 2016. Október 31. - 10:08:40 »
... ha van még mintányi darabod, azzal egy komolyabb villanyszerelési boltban lehet esélyed
    (még "T" elégra is ...  ;)
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

toclan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 65
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7621 Dátum: 2016. Október 31. - 07:22:07 »
Sziasztok!

Vasarolni szeretnek a kepen lathato gegecsoveket, amik a trafok kabeleit boritjak. Hol es milyen atmerovel vegyem ezeket? Oszinten szolva fogalmam sincs, hogy hogy es hol keressek ilyesmit. A kep egyebkent egy 1999-2003 benzines scenic kepe, de tudtommal abban az idoszakban az osszes Renault benzines motorjaba ilyen burkolatokat hasznaltak a vezetekekre:

http://www.northwestcarparts.co.uk/sites/default/files/1072-151211-002612-01-PTIMG.jpg

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7620 Dátum: 2016. Október 23. - 08:47:20 »
Hát most hirtelen nem is tudom leírni...nem ikarusos, inkább csak hangossabb a kelleténél. Valami castrol volt benne előtte, ocsmányul nézett ki amikor lejött sok vizet is tartalmazott.ja és kinyomott kuplungnál volt csúnya hangja de az el is múlt. A gyárival halkabb lett az egész.
Kerékcsapágyat én is cseréltem mind a 4et, de az nekem már morgott amikor megvettem.lehet h előtte búgás is volt.
Szoval csak tipp volt, és ezek szerint ezen már túl vagy.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

Fütyülős

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 277
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7619 Dátum: 2016. Október 22. - 23:13:47 »

Nem tudom, de azért köszi, szerintem nem cserélték, mert az olajat is kb gyári előírás szerint cserélték, aminek megb is lett az eredménye. Úgyhogy szerintem váltóolajat sem cseréltek. Én a belevaló elfet raktam bele plusz adalékot, hátha segít a búgáson, de az is lehet, hogy nem váltó. Most a kerékcsapágyakat fogom nagyon megvizsgáltatni. És akkor neked ez amúgy miben nyilvánul meg? Milyen hang, tünet? És mitől javulna meg? Teljes felújítás?
Clio II dCi 82LE RIP
Megane II Grandtour 1.5dCi 106LE

"Top Gear: Ambitious, but rubbish."
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster. " Jeremy Clarkson

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7618 Dátum: 2016. Október 22. - 22:11:28 »
Csak tipp....ha volt váltóolaj csere akkor lehet h nem a megfelelőt tették bele. A renaultok érzékenyek a váltóolajra. Sajnos nekem sem a gyárit tették bele, és ennek következményét hallgatom minden nap.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

Fütyülős

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 277
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7617 Dátum: 2016. Október 22. - 15:25:16 »
Sziasztok,
Újra bedobnék egy kérdést, hátha van tipp, tapasztalat stb..
2008 Megane II 1.5dCi 106 LE 6 sebességes váltó, kombi.

Nagyjából 50kmh-tól búgó ikarusos hangja van valaminek. Legjobban akkor hallható, ha nem nyomja el pl a motorzaj, kis gázzal tartott sebességnél. 4-ben 70 körül például. Hidegen hangosabb. Motorfékkel gurulva mecseken lefelé is jelentősen hallatszik, viszont üresben is hallatszott, sebességben, motorfékkel azonban valamivel jelentősebb. Gázelvételnél, gázadásra reagál a hang, "ikarusosan".

Egyik szerelő szerint nem váltó, másik szerint az. Ugyanilyen motorú scenic II-nk volt ugyanilyen hanggal, csak az még talán hangosabb volt. Ott a váltó le lett szerelve és elküldve váltósnak és nem tálalt semmit.

Neten kutakodtam és egy ford fiestásnak a jobb féltengelyen levő támcsapágy okozott teljesen hasonló hangot. Ezt cseréltettem emiatt 2 napja, nagyon megörültem neki, mert a leírása kb ugyanez volt, de sajnos a hang maradt.

Az autót 205ezerrel vettük, utána kis idővel kezdtem hallani, most van benne 246 és hangosodott, jó ideje azonban véleményem szerint állandósult a hang erőssége. Szerelők szerint ez a hatos váltó nem szokott problémás lenni...

Tipp, vélemény?

A hang: https://youtu.be/Sl5VGP9ntCg
« Utoljára szerkesztve: 2016. Október 22. - 15:27:56 írta Fütyülős »
Clio II dCi 82LE RIP
Megane II Grandtour 1.5dCi 106LE

"Top Gear: Ambitious, but rubbish."
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster. " Jeremy Clarkson

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7616 Dátum: 2016. Október 21. - 09:00:04 »

ha jól gondolom, akkor 2002,2003-as lehet a járgány amiben már ESP is van.
Elsőre a kormányszögjeladóra tippelek. Ez ad jelet a menetstabilizátornak, hogy áll a kormány, és ebben van egy átvezető szalag a kormány légzsáknak.
Sipi

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7615 Dátum: 2016. Október 19. - 20:18:58 »
Scenic III TomTom naviban tud valaki segíteni?

Harlem

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 20
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7614 Dátum: 2016. Szeptember 13. - 07:58:48 »
Sziasztok! Mi okozhatja ezt a jelenséget? Menet közben egyszer csak felvillantak ezek a lámpák az autóban. Egy darabig égett, aztán minden visszaállt normálisra, majd megint kigyulladtak. A fotót álló helyzetben, járó motornál készítettem. Az autón nem észleltem semmi változást közben. 1.6-os, benzines Renault Scenic.

Sikerült megoldanom. Akkumulátor probléma volt.
« Utoljára szerkesztve: 2016. Szeptember 14. - 19:17:38 írta Harlem »

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7613 Dátum: 2016. Augusztus 17. - 21:13:07 »
65 bhp -

    No blue letters in the word DCI on the sidestrip.
    No intercooler.
    Turbo is a 5435 970 0000 Borg warner K series.
    JB3 gearbox pretty much same as 1.6 16v.
    Engine codes - K9K 704, K9K 700
    OVAL PLATE CB07 (Inside of drivers door)
    Standard Turbo Boost Pressure = 1 Bar (14.5psi)
    Standard Fuel Pressure = 1400psi
    No intercooler



80 bhp -

    Blue I in the word DCI on the sidestrip.
    Large Intercooler located infront of the radiator.
    Injectors 15% more efficient than 65's.
    Slightly different turbo to 65 (5435 970 0002 Borg warner K series).
    JC5 gearbox pretty much same as 2.0 16v. From 2004 onwards JH3 and JR5 boxes were also fitted.
    Engine code - K9K 702
    OVAL PLATE CB08
    Standard Turbo Boost Pressure = 1.2 Bar (17.4psi)
    Standard Fuel Pressure = 1400psi


100 bhp -

    Blue CI in the word DCI on the sidestrip.
    Small fat intercooler (17% more efficient than 80 ic). Located infront of the radiator at the bottom.
    Same injectors as 80.
    Same fuel pump as 65 & 80 but runs at 1600 bar
    Again, more efficient, variable geometry turbo (5439 970 0030 Borg warner K series)
    Different block and head and different injection set up to 65 & 80 with the 100 having a stronger crank, stronger rods and pistons.
    Inlets on the head are bigger, different cam and ex manifold.
    Gearstick, reverse is down and right as opposed to up and left with the lift.
    Gearbox is a JR5 120. (5 Speed box as fitted to petrol lagunas, no renault 6 speed box fits!)
    Engine code - K9K 712.
    OVAL PLATE CB2G
    Standard Turbo Boost Pressure = 1.25 Bar (18.1psi)
    Standard Fuel Pressure = 1600psi


Misc -

The reason the Pistons were changed on the dci 100 was due to the extra fuel pressure causing issues with the 65/80 pistons - worth noteing if you plan on changing fuel pressure

The dci 65 and dci 80 turbo is good for 1.5 bar but the dci 65 will NEED an intercooler to reach these sort of figures reliably and really the dci 80 will need a dci 100 spec intercooler at least too!

The turbo repair kit for the all the dci turbos is the Borg Warner KP35 kit
A handy list of turbo part numbers and oval plate numbers which correspond to the mentioned vehicles. These turbo's do fit other K9K variations ( of which there are over a hundred ) the oval plates are just rough guide lines to help you on the Dialogys. The part numbers given are the Borg Warner number ( k series ) and not the Renault part number. The Borg warner part number can be found on the blower housing ( blue / yellow / red badge )

haup

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 398
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7612 Dátum: 2016. Augusztus 17. - 18:37:09 »

DiZzEe

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1433
  • Nem: Férfi
  • Jelentéktelen Zsákmányállat
    • www.parasztok.hu
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7611 Dátum: 2016. Augusztus 10. - 11:27:23 »
Beszéltem Renaultspecialistával,  a 68 lovas Thalicskámat simán fel lehet tornázni 90-100 lóra pusztán szoftverrel, mivel Cooler is meg midnen cullang :)
De kérdezd meg őt, biztos tud ebben segíteni :)
"Tied lehet az utolsó szó! Nekem nincs olyan:)"
"Aki nyavalyog, de nem változtat, annak még nem fáj eléggé..."
Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud :)

Némbee

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 535
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7610 Dátum: 2016. Július 19. - 13:15:13 »
Tudja valaki , hogy a 8x lovas1.5dci birja-e a 101 lovas igenybevetelt?
Magyarul ha egy kisebb teljesítményű blokkot tudok csak beszerezni és feldíszítem a 101es cuccaival megnyekken-e? :)
Scenic II 1.5 dCi Privileg Luxus 101Ps  (2004) exClio III 1.2 16V Rip Curl 75Ps (2008) exKangoo 1.5 dCi ICE 68Ps (2006) exLaguna 2.0s Business 139Ps (1998) exR11 GTX 1.7 82Ps (1985)

l.papa

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 137
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7609 Dátum: 2016. Július 18. - 21:32:11 »
köszönöm,van egy tartalék cd-s magnóm szintén II-es lagunából de annak is elhagytam a kódját :-(
:-)

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7608 Dátum: 2016. Július 18. - 20:37:09 »

kódot egyik sem tartja meg, ha jól emlékszem akkor a neten lehet találni olyan oldalt, ahol a gyári szám alapján kiszálomja neked a kódot.
Talán Developer klubtárs is tud ilyet, de a R szalon is.
Az eltárolt állomásokat tartja meg némelyik rádió akksi levétel után is
Sipi

l.papa

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 137
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7607 Dátum: 2016. Július 18. - 20:07:19 »
szia most olvasgatom amit irtál kiváncsi lennék melyik az a magnó ami megtartja a kódot stb. mert aksi csere előtt vagyok és nincs kodom :-( 2003 laguna 2.0 16.v(automata) válaszodat köszönöm.
:-)

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7606 Dátum: 2016. Július 18. - 18:56:10 »
Üdv!

Tanácsot szeretnék kérni! Kicsit off, mert az autó márkája nem ebbe a fórumba való-igaz francia-, de oly általános dolog,amely minden autónál, amiben van ilyen szerkezet annál ajánlatos elvégezni ezt a műveletet.

Peugeot 306-os benzines, 260.000 km van a verdában , eddig hál'Istennek még nem volt gond az alapjárattal,le is kopogom azonnal. :)
 Azt szeretném kérdezni, hogy ennyi km-t futva mi az, amit el kellene végezni, hogy megelőzzem az alapjárati motor rakoncátlankodását és az ezzel járó bosszúságot?

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7605 Dátum: 2016. Július 16. - 06:18:38 »

Ugy érzékeli hogy levetted az aksit. Ha gyári a rádió akkor a direktaksi szál bizositék ment ki. Ha utolagas akkor a vezetékbekötéssel van baj. Kétfajta rádió létezik. Ami megtartja a memóriát 12 volt nélkül is és amelyik nem.
Sipi

Alpine

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 6762
  • Nem: Férfi
  • 2.0 16v aut.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7604 Dátum: 2016. Július 14. - 16:57:46 »
Hibajelenség:
 minden egyes bekapcsolás alkalmával bekéri a kódot a fejegység!
Kérdés:
 hogyan lehet megoldani, hogy (mint rendesen) csak az első "indítás" alkalmával kérje a kódot?

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7603 Dátum: 2016. Július 14. - 08:26:50 »
Találkozott már valaki memóriás külső visszapillantó tükörrel?
Akár gyári vagy utolagossal is
Sipi

Harlem

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 20

Harlem

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 20
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7601 Dátum: 2016. Július 11. - 15:34:45 »
Sziasztok!

Fékbetétet akarok cserélni az autón de nem tudom, hogy gyárilag a 2001-es 1.6-os scenicben vajon van fékkopás érzékelő? Van értelme olyat venni vagy nincs?

kuzt24

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 30
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7600 Dátum: 2016. Június 28. - 22:37:52 »
Kicseréltem az izzókat azonban így semmvilágít. Biztosítékokat átnéztem, azok jók illetve a klíma vezérlése is működik.. Kimérni műszer hiányában nem tudtam... Mi lehet a baj ? Esetleg tipp?

E.Attila

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 214
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7599 Dátum: 2016. Június 27. - 08:51:08 »
Sziasztok! Ismerősék vettek egy 2005-ös Scenicet. Az autó német, így a műszerfali üzenetek is németül jelennek meg. Tudna valaki segíteni Pest környékén a nyelvet átállítani angolra?
Köszi!