Szerző Téma: Általános szerelési topik  (Megtekintve 479881 alkalommal)

mckay

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7698 Dátum: 2017. Április 28. - 20:10:27 »

Nem, ez egyáltalán nem hülye kérdés. Sőt!
Tavaly vettem a kocsit, és adásvételnél büszkén mondta az eladó, hogy friss klímakompresszor van benne. Számlával, pecséttel, garanciával - ugyanis egy klímaszerelő cég tette bele. És látszott is a motortérben, hogy egy újszerű elem van ott. (Na ennyire értek hozzá.)
Aztán jött a tél, nem nagyon foglalkoztam vele, hanem most kezd aktuális lenni.
Lehet, hogy kóklerek voltak?
Vagy valamit el kell fogadtatni a motorvezérlőben?

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7697 Dátum: 2017. Április 27. - 20:45:05 »

lehet hülye kérdés, de bele való a klima kompresszor?
Sipi

mckay

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7696 Dátum: 2017. Április 25. - 00:37:23 »
Sziasztok!

Az mitől lehet, ha a klíma 2500 fordulat felett kikapcsol, de ha 2500 alá megy a motor, akkor azonnal bekapcsol?
A klíma amúgy jéghideg levegőt fúj, most lett feltöltetve.
Hogy milyen volt töltés előtt, vagy egyáltalán, amíg nem volt az egyém a kocsit, nos, azt nem tudom, mert most vettem ezt a Laguna II 1.8 kombit.
De a szervízkönyve szerint az előző tulaj pont tavaly cseréltetett klímakompresszort...

(Hejj, ha megkérdezhetném az előző tulajt, hogy ugyan miért adta el a kocsit. Lehet, hogy pont ezért. De sajnos nem tudom megkérdezni, mert én már a kereskedőtől vettem, aki beszámította...)

A sarki szerelő jó fej volt most velem, kiolvasta a hibakódot: kompresszor teljesítmény vezérlés hiba.
És tényleg akkor írja ki, mikor adom a gázt és a fordulat felmegy 2500 fölé.
 ???

Üdv és köszi minden tippet előre is!

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7695 Dátum: 2017. Április 09. - 10:38:28 »
Sziasztok!
Érdekelne hogy az ablakemelőn ki lehet-e kapcsolni az impulzív üzemmódot. Nagyon nehéz kicsiket mozdítani az ablakon .....

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7694 Dátum: 2017. Április 07. - 16:27:20 »
Köszönöm, sikerült egyben kipattintani. És már  hőmérő is működik.

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7693 Dátum: 2017. Április 07. - 14:25:17 »
Ki kell pattintani. Lapos valamit mögé raksz és kifeszíted. Ha tartasz a dologtól akkor ne csavarhúzóval próbálkozz, hanem pl kés rongyba, papírba tekerve.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7692 Dátum: 2017. Április 07. - 11:53:54 »
Megtaláltam mindent, még annyit elárulnál, magát a tükör lapot mi fogja? Nem akarom eltörni ...

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7691 Dátum: 2017. Április 07. - 11:18:10 »

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7690 Dátum: 2017. Április 07. - 10:57:31 »
Beírod gugliba h renault hőmérő karakterisztika és megtalálod a képek között. Én a 2,7k-s verziót használom mindkét autóban.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7689 Dátum: 2017. Április 07. - 09:56:20 »
Csak pont az ellenállások és és az NTC értékéről nem ír. :(

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7688 Dátum: 2017. Április 07. - 09:46:35 »
Köszi! Elkezdtem olvasni, nagyon részletesnek tűnik ....

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7686 Dátum: 2017. Április 07. - 09:29:09 »
Megane 1 Alize. Láttam felmerült már itt ez a kérdés, de konkrét választ nem találtam.  
« Utoljára szerkesztve: 2017. Április 07. - 09:30:46 írta mykym69 »

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7685 Dátum: 2017. Április 07. - 09:12:18 »
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7684 Dátum: 2017. Április 07. - 08:34:07 »
Sziasztok!
Valaki esetleg meg tudja mondani, hogy lehet hőmérőt varázsolni, ha csak az óra van beépítve? (Megane)

Hutó

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1179
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7683 Dátum: 2017. Március 26. - 07:01:01 »
Rakd be a biztosítékot, generálunk hozzá egy vészindító kódot alvázszámból meg a kulcs nyákon lévő számból. Ehez a kulcsot szét kell szedni. Azt a kódot ami ezekből készül a központizár gombbal egyenként be kell adni. Ha így indul akkor nem sikerült az ecuba az immo írtás

barczap

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7682 Dátum: 2017. Március 22. - 21:31:24 »
Sziasztok! Az alábbi problémába ütköztem, jól jönne egy kis segítség. Scenic 2001, 1.9 Dci, Asszony a boltnál leparkol, eddig minden oké. Vásárol, bepakol, beül, az autó nem indul. Önindító, üa. szivattyú megy. Sajnos épp nem voltam itthon és a család közben intézkedett, szerelőhöz vitték, aki immo hibára tippelt. A vezérlőt kivették, beletúrtak, az immot kiiktatták, de a hiba nem szűnt meg. Jelenleg az van, hogy ha az ALIM UCH biztit kiveszem, az autó indul, de nincs irányjelző és ablaktörlő, ha menet közben visszarakom, akkor minden oké, míg le nem állítom. Ha bent van az említett bizti és így indítom, a hibajelenség ugyanaz : önindító és üa. szivattyú megy, de nem indul. Ki tudja, mi lehet a megoldás? Köszi! :)

maszi78

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7681 Dátum: 2017. Március 11. - 01:46:10 »
Sziasztok,

Egy hete felforrt a hutoviz es szetdurrand egy vizcso az Espace 2.0T -ben. Kicsereltem a csovet be sajna azota kihagy a gyujtas . (Sejthetoleg hengerfej tomites csere lesz )
Elkezdtem lehuzogatni a gyujto tekercsek csatlakozokat egyenkent, hogy megtudjam melyik henger hagy ki. Az elso harom hengernel (a vezermuszij oldaltol szamolva ) az alapjarat kicsit esett, de az utolsonal lefullad a motor. Ez normalis?
A masik dolog hogy az utolso tekercsnek a csatlakozojan a ket kabel forditva van bekotve marmint a tobbihez kepest.
Tudna valaki segiteni egy kapcsolasi rajzzal?
Elore is koszonom a segitseget


janek

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7680 Dátum: 2017. Március 07. - 06:22:24 »
Ha volt belőle tempomatos, szerintem simán megoldható.
Renault Laguna 2000évj. 2.0 16v 140le (F4R780) LPG

bg136

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 136
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7679 Dátum: 2017. Március 02. - 22:13:04 »
Sziasztok. Tudtok megbízható Renault szerelőt ajánlani Budapesten? Vezérlés.
Köszönöm

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7678 Dátum: 2017. Február 25. - 21:37:53 »
Sziasztok. Olyanban tudtok-e segíteni, hogy keresnék kontaktot, aki megbízható, és vállal diesel motor okosítást. Egy kis plusz rugalmasságot szeretnék nyerni, hogy ne hagyjon ott egy erősebb lábú biciklis.  ;D
2010-es Scenic III 1,5dci, 106 lovas K9K 832-es motor.

AT

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 43
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7677 Dátum: 2017. Február 23. - 19:37:13 »
Nem tudja vki egy Modusba 2005 1.6 16V  gyárilag nem tempomatos, lehet tempomatot varázsolni :D ?

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7676 Dátum: 2017. Február 01. - 17:49:31 »
Sziasztok!
Valaki nem tudja véletlenül hogy az övfeszítőknél mekkora ellenállást kellene mérni?

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7675 Dátum: 2017. Február 01. - 13:23:28 »

Már megtörtént sőt kapott új gyertyát és légszűrőt is
Sipi

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7674 Dátum: 2017. Január 31. - 17:06:19 »
Elvileg párban kell cserélni, egy négyes garnitúra 40eFt, szerintem annyit megér az üzembiztosság, persze, ha más gond nincs.

vargachris

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 72
  • Nem: Férfi
    • www.vargachris.atw.hu
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7673 Dátum: 2017. Január 16. - 21:16:16 »
Ezeknek nincs tervezett élettartama?
A Thalicskában a trafók 70 ezer km-t bírtak, aztán pár hét különbséggel, párosával adták meg magukat. Akkori szerelőm (akinek szintén ilyen kocsija volt) azt mondta, ennyit bírnak ezek. Hamarosan lejár a másik 70 ezer is. :-(
Thalia 1.4 16V - 2006
Grand Espace 2.2 dci - 2003

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7672 Dátum: 2017. Január 15. - 18:46:46 »

azt tettem bele, két napig jó volt, aztán tönkre ment egy másik.
Megint csak két napig volt tökéletes, most megint alacsony fordulatnál, nagy terhelésnél égéskimaradás van.

Holnap veszek két újat és mind a négyet kicserélem.

nem hittem, hogy egy elromlik a többi is követi egy héten belül...
Sipi

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7671 Dátum: 2017. Január 15. - 10:07:40 »
A gyertya hézag inkább, amire mondják, hogy tönkreteheti a trafót, ha nem megfelelő, de ha annyi idős a trafód, akkor lehet már kuka. Beru-t bele.  ;)

tayrol

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 10
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7670 Dátum: 2017. Január 12. - 21:12:46 »
Üdv!

Érdeklődnék, hogy lehet-e kapni külön bontóban a külső visszapillantó tükör fényezetlen részét? Elrepedt a sarka az indexnél, ami ennél fogva kicsit lötyög: https://prohardver.hu/dl/upc/2017-01/33493_img_0264.jpg

A tükör többi része sértetlen.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7669 Dátum: 2017. Január 12. - 20:14:41 »
nem hagy békén engem a Scenic...
1200-es fordulatnál fél gázas gyorsításnál egy két másodpercig rángat, mint egy henger kihagyna.
kb 1500 km múlva gyertya csere lenne szükséges.
Igaz hogy a rossz gyertya is tönkre teheti a gyújtótrafót?
vagy csak ennyit bír ki a trafó: 14 év és 183ezer km? ;)
« Utoljára szerkesztve: 2017. Január 12. - 21:05:48 írta Sipi »
Sipi

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7668 Dátum: 2017. Január 10. - 00:08:24 »
Ezek régi szivattyúk, jól néznénk ki ha -15 miatt eresztene. Elérett a tömítés vagy más baj lehet. A motortérben is elérnek az üzemanyag vezetékek egy idő után. Szerintem cseréld ki nehogy zárlatos legyen. A régit meg újíttasd fel tartalékba.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7667 Dátum: 2017. Január 09. - 21:00:38 »
van valakinek tapasztalata elektromos üa pumpa szerelésben?

erről van szó: https://www.google.hu/search?q=bosch+0580463013&biw=1280&bih=656&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj93oLG6bXRAhXVM1AKHav8DWwQ_AUIBigB

a hibakép:  az egyik elektromos pólsnál csöpög a benzin, az autó két napot töltött kint a -15 Fokban.
Kiszereltem, és ma ( 1 nappal később) vízzel kipróbáltam: természetesen nem csöpög.

Feltevésem, hogy a nagy hidegben annyira összhúzódtak a tömítések, hogy az mellett csöpöghetett. A melegben újra jó lehet a tömítés.
Sipi

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7666 Dátum: 2017. Január 08. - 20:28:12 »

köszi, de unokaöcsémnek 1,4 16V Megane-ja van, idejött és azon csináltunk keresztcserét.. vitte a trafó magával a hibát..

viszont erőteljesen rám jár a rúd az idén...

mikor cseréltem ki a Turbot és a Scenicet, előbbi alatt óriási üzemanyag folt. Az üzemanyag szivattyú villamos csatlakozója mellől csöpögött. Persze mindez tele tanknál..
Sebaj van a szekrényben egy működő autóból lett kiszedve.
Garázsba aláfeküdve elkeztem kicserélni. vagy egy liter szépen a kezemre folyt. Garázsta azóta is szellőztetem...
Végeredmény: nem működik...

most keresek egy új ü.a pumpát.
Sipi

AT

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 43
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7665 Dátum: 2017. Január 08. - 17:56:57 »
Ha kell tesztelni, akkor van kölcsön trafóm.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7664 Dátum: 2017. Január 08. - 13:01:02 »

megtaláltam a hibát: az egyik gyújtótrafó a hibás.
gyári BERU gyártmány. Az alján lévő gumit levettem és egy rugó esett ki belőle. Megnéztem egys másikat, ott a rugó stabilan a helyén van.
Sajnos sehogy se bírtam a rugót rávenni, hogy a helyn maradjon..
Sipi

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7663 Dátum: 2017. Január 08. - 08:48:42 »
Külföldi topikokba olvasgattam, sokan említik, hogy megy ugyan a trafó, de időnként áthúz...
Van tarcsid, hogy átcseréld? Nekem volt még az 1.4-ből, de lehet már kib..sztam
Esetleg még Szabcsynak írjál, sok ilyet herkelt.

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7662 Dátum: 2017. Január 08. - 08:38:17 »
Ez map-os? Ott a vákuumcsövek rendben vannak?
Mert csak olyan, mintha 'méretlen' levegő jutna a motorba.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7661 Dátum: 2017. Január 07. - 20:42:46 »
újabb segítség kellene nekem is K4m 1,6 16V motorhoz:

a szívó tömítések csere után összeraktam a kocsit, és az első 8 km-ig semmi baja nem volt. kb 2 perc piros lámpánál álas után mikor indulni akartam, erőtlen lett, olyan mint mikor nem megy egy henger.
most megmértem a gyújtótekercsek primer ellenállását, az mindegiy 0,8 Ohm ( a gyári előírás 0,5). Szekunder oldalt meg lehet mérni?


Csináltam egy próbát egyesével lehúztam a gyújtótekercseket:
  2,3 hengernél jelentősen esett a fordulatszám
  1,4 hengernél le is fulladt

Alapjáraton is fura hangja van, kicsi és közepes gázadásra először befullad aztán felpörög, nem szép hangon..
Gyújtótekercseket kivettem, elég rozsdaporosak a gyertyával együtt, a cstlakozó felületek szép fényesek.
Gyertyákat még nem tudtam kivenni, ahoz jobban szét kell dönteni a kocsit.
van valakinek ötlete mit és hogyan nézek tovább?


köszi
Sipi

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7660 Dátum: 2017. Január 06. - 22:29:45 »

zxmolnar

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7659 Dátum: 2017. Január 06. - 17:17:09 »
Sziasztok !
Ha valakinek lenne ötlete.......2009-es clioII 1.5 dci societe . Az izzítás kapcsolásakor végig lefut az ellenőrzés. Majd nemsokára az olajnyomás lámpa álló motornál kialszik . Az olajnyomás gombát kicseréltem , a jelenség megmaradt. Majd lehúztam a stekkert a gombáról , és a jelenség ismételte magát, tehát jelzett olajnyomást álló motornál .
Megköszönném a tippeket .
További szép napot !

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7658 Dátum: 2017. Január 05. - 19:47:32 »
Sipi

AT

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 43
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7657 Dátum: 2017. Január 05. - 19:33:18 »

Az így hibátlan.
Tedd vissza.
Csak cseréld ki rajta a 2 O-gyűrűt.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7656 Dátum: 2017. Január 04. - 18:47:30 »
a Scenic alapjárata nem voplt túl jó, sokszor üzemmelegen is 1500 környékén ingadozott. Utána olvasgattam és az alapjárati motor és a szívó tömítések cseréjében látom a megoldást.
Szét is kaptam (képeket majd teszek fel a kocsihoz), a pillangó szelep tisztításánál tartok. Áztatnám benzinben hogy a sok lerakódott és odasztáradt kosz feloldódjon, de úgy néz ki nem zár le teljesen mert a benzin pár perc alatt átfolyik.
a kérdésem hogy ez így még jó lehet, vagy találtam rajta egy csavar amivel a pillangószelet véghelyzet lehet állítani.
Fény felé tartva nem látok át, de ahol a benzin átszivárog ott a levegő is képes...

köszi a válaszokat
Sipi

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7655 Dátum: 2016. December 13. - 17:22:16 »

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7654 Dátum: 2016. December 13. - 17:15:27 »
Ki kell olvasni, ha lehet. Rengeteg minden okozhatja. Lehet kontakthiba valamelyik szenzornál, lehet szenzor hiba, elkoszolódott szenzor, hibás póluskerék ami lehet rozsdás vagy akár törött is. És lehet gond akár magával a szivattyúval is.

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7653 Dátum: 2016. December 13. - 17:05:55 »
Sziasztok!
ABS lámpa időnként kigyullad, majd egy idő után magától elalszik. Mi okozhatja?

AT

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 43
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7652 Dátum: 2016. December 11. - 08:40:54 »


Helló.

Takarítsd ki a pillangó házat, és cseréld ki rajta  a 2 O-gyűrűt.
Gyárira, nem olcsó mert vagy 2-3000ft, de utána jó lesz.

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7651 Dátum: 2016. December 09. - 14:44:17 »
Igen, és csak teljesen benyomva csinálja.

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7650 Dátum: 2016. December 09. - 12:06:16 »
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

mykym69

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Általános szerelési topik
« Válasz #7649 Dátum: 2016. December 09. - 11:58:59 »

Sziasztok!
Tengelykapcsoló pedál mitől akadhat meg teljesen benyomott állapotban?