Szerző Téma: Futómű geometria  (Megtekintve 8991 alkalommal)

GOD!

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4893
  • Nem: Férfi
  • a TaliROCKant
    • Zár-Tár
Re: Futómű geometria
« Válasz #195 Dátum: 2015. Május 22. - 13:31:22 »
Renault kártyák, immós kulcsok, távirányítók minden mennyiségben

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: Futómű geometria
« Válasz #194 Dátum: 2015. Május 21. - 22:10:04 »
Jelentem, kormánymű volt... Most nem ropog, nem állítódik el, és közvetlen a kormányreakció, nulla holtjátékkal!! Zsír!!  8)
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: Futómű geometria
« Válasz #193 Dátum: 2015. Február 18. - 11:45:08 »
A toronycsapágy új, úgyhogy ez kormánymúúú lesz...
Köszönöm a választ...
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

Wolf

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3383
  • Nem: Férfi
  • Hárombeűs biztonság évszázadok óta: FÉK - az igazi
    • Renault Fuego 1.4 TL (1985)
Re: Futómű geometria
« Válasz #192 Dátum: 2015. Február 18. - 08:58:11 »
Ropogni két hibánál tud: toronycsapágy, kormánygép. A toronycsapágyat "kézrátétellel" és a torony szemrevételezésével is láthatod. A kormánygéphez kösd le a két kormánygömbfejet, és húzgáld meg, érezni fogod. Bár utóbbival a toronycsapágy is kiszűrhető egyértelműen.

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: Futómű geometria
« Válasz #191 Dátum: 2015. Február 17. - 08:21:32 »
Köszönöm a választ, hasonlóra tippeltem én is...
Egyébként jó gmbfejek/axiálok mellett a kormánymű tud "ropogni" ha sz@r?? Mert elvileg minden más OK, mégis ropog valami... új toronycsapágyakkal, jó gömbfejekkel...
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

GOD!

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4893
  • Nem: Férfi
  • a TaliROCKant
    • Zár-Tár
Re: Futómű geometria
« Válasz #190 Dátum: 2015. Február 14. - 19:09:01 »
Egyszer, még a régi R5-ömön volt hasonló, ott szét volt menve a kormánymű. Próbáld meg az egyik kereket kitámasztani, haverral lefogatni, és úgy tekergesd. 90%-ot teszek rá, hogy nem ugyanabban a szögben fognak állni a kerekek.
Renault kártyák, immós kulcsok, távirányítók minden mennyiségben

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: Futómű geometria
« Válasz #189 Dátum: 2015. Február 14. - 15:56:54 »
Sziasztok!
Van egy kis problémám a 16v-m futóművével... Vagyis inkább kormánymű! Mégpedig az, hogy két állás között arrébb tud állítódni az egyenes a kormányon. Ez általában attól függ, hogy melyik irányba kanyarodtam utoljára úgy, hogy meg volt terhelve a kormánymű... Pl. gyors kanyar, vagy kis ívű kanyarodás... Elég idegesítő dolog, mert enyhe kanyarban nem csinálja, terhelt állapotban meg elég kellemetlen tud lenni az a holtjáték...
A kocsinak a futóműve egyébként teljesen rendben! Az összes gömbfej, axiális-csukó, kormányműtartó-bak rendben van... Toronycsapágyak, lengéscsillapítók nemrég voltak cserélve, hibátlan az egész eleje... Eddig is csinálta, csak mivel volt benne lógás azon kívül is, ezért reménykedtem, hogy abbahagyja felújítás után. Sajnos nem.
Lehet a fogasléc környékén meg van kopva a kormánymű? Másra nem tudok gondolni, mert az szilentek atom stabilan tartják a kormánygépet a bölcsőn, ha meg a kormányoszlop valamelyik csuklójánál tudna elforogni egymáson a két cső, akkor nem csak két állás között csinálná, hanem hirtelen rántással körbe lehetne forgatni a kormánykereket...
Ötletek?
Amúgy a 19-es 16v kormányművét szívás kicserélni? Csak mert mikor feldobtam az tervezetet a szerelőmnek, nem igazán volt lelkes... Bár igazából nem érdekel, fizetek érte, kussoljon...  :-X

És majd elfelejtettem! Az autó instabil lesz, ha két kerék nem ugyanabba az irányba döl/tart  (Pl. ha előzök, vagy az egyik kerékkel átmegyek a felezővonalon,) akkor érezhetően instabillá válik a kocsi.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Február 14. - 16:16:27 írta Agr3ssor »
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #188 Dátum: 2014. Július 12. - 18:59:58 »
Köszi!

Nem is tudtam hogy gumis vagy..  ::)
Lehet holnap benéznék akkor hozzátok. Kvázi a szomszédban van.  :)
R19 2.0 16v

gyuszo413

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #187 Dátum: 2014. Július 12. - 17:01:34 »
Szia.
Gumisként én a "kagylós" kopásra gondolok. Attól lehet iszonyú zajos, szemmel padig nehezen veszi észre a laikus. Ha sokat használod autópályán akkor szokott a hátsó gumi ilyen módon kopni. De az is lehet, hogy az övrendszer mozdult el benne és egyenletlenül kopik. Ezt igazából centírgépre felrakva lehet kideríteni. Mondjuk nem is értem miért nem néztem meg tegnap este... :) Balázsét lecsekkoltam, de akkor még nem voltál ott. Nem gondoltam volna, hogy ilyen problémád van. Viszont ha megcseréled elölről fog jönni a hang :) Ha a X. kerületben jársz, Kőér-Basa utca sarok, BAHUBA KFT. NON-STOP Gumiszerviz! Ott dolgozom, gyere be, ránézek a gumikra :) UI: Leszedtem a taknyot a toronyról :)
Üdv: gyuszo413 ;)

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #186 Dátum: 2014. Július 12. - 08:59:02 »
R19 2.0 16v

lodar_r19

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1313
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #185 Dátum: 2014. Július 11. - 19:20:41 »
Sokat húzod a kéziféket. :) Gumi szerintem, de cseréld meg őket az elsővel.
Renault 19 Chamade '92 1.8 & Renault 19 Cabrio '95 1.8 RSI

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #184 Dátum: 2014. Július 11. - 09:41:46 »
Elkezdett zajos lenni a gumi. (pilot exalto II)
 Hátulról hallom. Nem csapágyhang (ősszel lettek cserélve).
Inkább mint amikor lapos a kerék vagy mint egy régi Ikarus kopott gumin.

Lehet hogy kopás miatt (pedig hátul kevésbé kopottak vannak)?
Okozhat-e futómű ilyet? pl. gátlók?

Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2014. Július 12. - 17:50:29 írta Jakab »
R19 2.0 16v

DiZzEe

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1433
  • Nem: Férfi
  • Jelentéktelen Zsákmányállat
    • www.parasztok.hu
Re: Futómű geometria
« Válasz #183 Dátum: 2014. Május 08. - 12:40:10 »
Jópár ismerősöm használ ilyet.
Azt mondják semmivel se különbözik az FK vagy JOM társaitól.
"Tied lehet az utolsó szó! Nekem nincs olyan:)"
"Aki nyavalyog, de nem változtat, annak még nem fáj eléggé..."
Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud :)

T-Tboy

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4643
  • Nem: Férfi
  • A világon senki sem tökéletes, én meg végképp nem!
Re: Futómű geometria
« Válasz #182 Dátum: 2014. Április 06. - 14:12:38 »
TA-Technix állítható magasságú futóművekről kinek milyen tapasztalata van? Érdemes velük foglalkozni? I-es Mégane-hoz néznék.  :)
+ Jelen:
- '02. Laguna II. Grandtour Privilege 2.0 16V IDE.

+ Múlt:
- '02. Mégane I. Alizé (2014.II.25.-2019.II.11.):
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=85728 
- '92. Clio I. Ph. I. (2007.IV.12.-2014.II.16.):
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=61278 
- '84. R5 Alpine Turbo.

Robcsusz

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1389
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #181 Dátum: 2014. Március 04. - 23:17:28 »
Találtam egy korábbi futóműves papírt. Értékeken belül van, kivéve a terpesztést ami bal oldalon értéken felül, jobb oldalon pedig alul van. Annál hol kereshetem a hibát ?

A kerékdőlésem az baloldalon 54 szögperc míg jobb oldalon 30. Ezt szeretném egységesíteni és kb -2 fok környékére beállíttatni. Ha jól tudom elől ennyi a Trophy kerékdőlése, úgyhogy gondolom ekkor még a gumi belső peremét sem eszeveszett mértékben zabálja. (?)

Robcsusz

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1389
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #180 Dátum: 2014. Március 02. - 16:35:12 »
Szervusztok!

Clio II-n szeretnék kerékdőlést állítani. Gyárilag fix, de egy excenteres csavarral megoldható lenne, nem ?
Esetleg valaki tudja, hogy hány fokos eltérés van a "sima" sport és a kupás változat között ?

beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #179 Dátum: 2013. December 10. - 13:19:45 »

Szerintem rekesszük be a vergődést, ilyen alapon bárkit le lehet ugatni, ha kérdése van valami alap műszaki dologról, hogy ember te még élsz? Nyílván nem vagyok otthon az autó műszaki tulajdonságaival kapcsolatban, csak vezetni tudok és imádok, és ez az oldal a legjobb hely ahol feltehetem a kérdéseimet, mert olyan emberek vannak a fórumon akik tudom, hogy ezerszer többet tudnak és tőlük szeretnék tanulni, de a ... szerintem nem éppen magas intelligenciára vall.
Ha megmondod, hogy igen gáz lehet mert öregszik a gumi és veszélyes, akkor megértem, megfogadom és rajta leszek, hogy megoldjam, mint ahogy azt a többség tette kultúrált ember módjára.
De nem fogja éjenzés és tapsvihar követni az ehhez hasonló megnyilvánulásokat, hogy igazad van, jól etted, hogy leugattad, mekkora király és menő arc vagy ember.

Én részemről nem szeretném a fórumot tovább offolni a vitával, köszönöm mindenkinek aki normális hangnemben válaszolt, megtudtam amit akartam és ennyi bőven elég, igyekszem megoldani a problémát, ha lesz még kérdésem ezzel kapcsolatban, mindenképp írok.

Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2013. December 17. - 20:33:53 írta Jimmy »

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #178 Dátum: 2013. November 30. - 13:13:23 »
Cimbim vett még nyár környéként egy E36-ot németből. Nem igazán szerette meg. Nem volt túl stabil a jószág.
Volt alatta futómű. Voltak rajta gumik. Profilmélység rendben, nem repedezett, adac teszten jól teljesített...(nem emlékszem milyenek csak hogy király gumik voltak).
.. csak épp 10 évesek.

Egy-két hónapja kb. rakatott rá valami olcsó használt téligumit. Semmi extra de max 4-5 évesek lehetnek mert ahonnan vett ott ilyenekkel operálnak.
Azóta mintha más autóban ülne. Nem akar minden gázadásra kitörni a segge. Esőben pedig fokozottan jobb. Mintha sinen húznák..

Csak ennyit számít. Bár lehet hogy a hátsókerék hajtás miat volt annyira feltünő.


R19 2.0 16v

LoRy

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 33
  • Nem: Férfi
    • Renault Sport Garage
Re: Futómű geometria
« Válasz #177 Dátum: 2013. November 30. - 12:15:09 »
Renault R19 2.0 16V F4R
Renault R19 1.9 dTi+

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Futómű geometria
« Válasz #176 Dátum: 2013. November 28. - 15:35:18 »
... valaki vigye mán' át ezt az egészet a "Gumi - felni" topikba  ;D
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Alpar

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 75
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #175 Dátum: 2013. November 28. - 11:06:19 »

beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #174 Dátum: 2013. November 28. - 10:17:44 »
Felniket is nézegetek, de a gumit fontosabbnak tartom.
Egész sokmindent megtudtam méretekről, típusokról, de többnyire magamtól jártam utána, mert a nagy haverjaim se tudták pontosan mi mit jelent.

Gyárilag 175/65-ös gumik mennek rá. a 175 a szélesség a 65 a gumi vastagság. 14' az átmérő. Ennyi bőven elég a gumihoz, ha vásárolni akarok.
A felni úgy érdekel, hogy gyári méretű gumi passzoljon rá. Nem akarok se szélesebbet se nagyobb átmérőjűt. Beleszolna a fogyasztásba és sok minden másba, nem véletlenül vannak rajta olyan méretű kerekek.
Ha jól tudom ennek a típusnak 4X100-as a lyukosztása és akkor 14'-os átmérőlyű kell szélességben nem baj ha kicsit szélesebb, tudtommal rámegy a gumi, bár jobban örülnék ha az is passzolna.
Sok helyen a neten nem tűntetnek fel alapvető adatokat, mint a szélesség, vagy lyukosztás.
Viszont találkoztam még egy paraméterrel ami fontos lehet, az agy átmérője.
Nem tudjátok esetleg ennek a típusnak mekkora?

Hol érdemes nézelődni felni ügyben? Inkább használt érdekel.

Köszi

hadymano

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 106
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #173 Dátum: 2013. November 28. - 10:17:14 »
sztem se én még nem vettem új gumit mert ugysincs kihasználva és néha hozzá lehet jutni jó állapotú nem öreg gumikhoz nagyon jó áron ;) :)

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #172 Dátum: 2013. November 28. - 10:14:59 »
pedig szerintem semmi baj nincs egy egyenletesen kopott, nem öreg használt gumival

beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #171 Dátum: 2013. November 28. - 10:09:36 »

Nem tudom kinek írtad, vagy csak úgy általánosan megjegyezted, de tudom persze, hogy pénzzel jár de a kocsi most ment át a műszakin csak olajcsere volt szükséges.
Most téligumi van rajta ami jól szuperál a felniket lekezeltem rozsdaátalakítóval mert megmarta a só és rendszeresen ellenőrzöm a guminyomást.
Csak a nyári aggasztó aminek rajta vagyok a megoldásán, de tavaszig van időm elmélyülni a témában és ha nem baj nem akarok gumi darabjáért 30-at adni, mert csak az a jó ami drága felfogás nem biztos, hogy hasznos. Persze nem a tescoban szeretnék rá valami linglong márkájú gumit venni, vagy használtan 5 rugóért valakitől.

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Futómű geometria
« Válasz #170 Dátum: 2013. November 27. - 23:49:51 »
Az autótulajdonosok nagy része azt hiszi hogy az autót csak meg kell vásárolni és aztán költeni rá egyáltalán nem.. kivéve ha nagy baj van.

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Futómű geometria
« Válasz #169 Dátum: 2013. November 27. - 21:31:52 »
... én például, csak a kosárlabdából ismerem a blokkolásgátlót!
    (Vagy, az a védő?? ... őőőőő ... női csapatban esetleg, védőnő??  ::))
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

RMBoy

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 420
  • Nem: Férfi
  • Kismaci001
Re: Futómű geometria
« Válasz #168 Dátum: 2013. November 27. - 21:27:50 »
Szia, a gumi természetes öregedése miatt okozza a nyikorgó hangot. A gumikeverék elkezd megkeményedni, így csökken a tapadása. Ilyenkor már a gumi kopása is csökken. Javaslom vegyél tavasszal új gumit addig még a felnit is ki tudod találni milyet szeretnél.  Lehet lassítani a gumi öregedésének folyamatát de javasolt használat 6 év. Nagy csodát ne várj ezektől a szerektől.  Ha vannak elképzeléseid, gumi felni kérdésben szívesen segítünk ;)
 -fraktalpunk Semmi nem kötelezi őt hogy cserélje a gumijait, ez még nem műszaki probléma, így a sértő megjegyzéseket ne írd le!
Nem kötelező a téli gumi se Magyarországon ::) De párunk kocsijába nincs ABS ESP és egyéb biztonsági berendezések, akkor mi se induljunk útnak?
Szép napot
Két dolgot kell tövig nyomni! A másik a gázpedál.

beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #167 Dátum: 2013. November 26. - 09:45:18 »
Köszönöm, ennek a glicerines dolognak utána nézek. Tisztában vagyok vele, hogy a gumi öregszik, de mivel keveset futott az autó nem akartam még kidobni a gumikat. Egy szezont jó lenne ha még kibírna, addig tudok nézelődni és új gumiszettre félrerakni.

beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #166 Dátum: 2013. November 26. - 09:42:32 »
És akkor mi van? Azért jelentkeztem, hogy kérdezzek és nem olyat kérdeztem, hogy melyik a kuplung és melyik a gáz és mivel most örököltem az autót nincs annyi pénzem hirtelen, hogy 70-80 ezret előrántsak a zsebemből így ha van megoldás, hogy még egy szezont kibírjon, akkor élnék a lehetőséggel, de ha nem akkor mindenképp utánajárok.
Szeretném idővel az autót rendberakni, például alufelni, sportdob, motorteljesítmény növelés, de mivel mint azt már említettem, hogy nem vagyok tapasztalt ezért inkább kérdezek mielőtt hülyeséget csinálok...ettől nem leszek veszélyes ráadásul nincsenek rögeszméim, hallgatok a tapasztaltabbak tanácsára.
De örüljél magadnak, hogy ...
« Utoljára szerkesztve: 2013. December 17. - 20:34:29 írta Jimmy »

jani5

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 94
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #165 Dátum: 2013. November 26. - 07:23:10 »
Nekem is öreg gumik vannak az autómon, de én évente kétszer (téli nyári váltásnál) bekenem glicerinnel, és nincs ilyen problémám. Állítólag az étolaj is jó erre a célra, de nem vagyok benne biztos. 2011-ben vettem 2005-ös gyártási évű elfekvő készletű új gumikat jóval az új ára alatt. Sötét, hűvös helyen volt tárolva. A guminak a nap a legnagyobb ellensége.

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Futómű geometria
« Válasz #164 Dátum: 2013. November 25. - 17:38:08 »
... az > Általános kategória > Gumi - felni  topikban olvass vissza! Bőven találsz választ a felvetődött kérdéseidre
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #163 Dátum: 2013. November 25. - 14:19:55 »

Oké, kösz. Fontolóra veszem új gumik beszerzését. Egyébként garázsban volt tárolva élete nagy részében, a nap nem ehette meg annyi idő alatt amennyit kint állt, maximum amit az utakon közlekedtem vele. Viszont a nyikorgás aggasztó.

beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #162 Dátum: 2013. November 25. - 14:18:15 »

Kösz az építőjellegű választ. Mit mondtam olyat ami miatt közveszélyesnek számítok az utakon?

Drunken

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 438
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #161 Dátum: 2013. November 25. - 08:53:49 »
most pénz szűkében, télre egy 175/70-es R13-as Barum Polarist. Külfödlrő behozott használt téligumi. 2006-os Dot száma van. Egy télre tökéletes, és nincs nyikorgó hangja. Ha meleg helyen tárolják, télen, és ápolva is van, akkor ez még elfut 1 (kettőt már nemhiszem) szezont. Nyári gumi révén én inkább lerakatnám, és vennék valami normálisat. Ahogyan Elftársunk is mondotta, a nap eszi rendesen.
Renault R19 Chamade 1.4 Energy Ph2

Balagge

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 2849
  • Nem: Férfi
  • DIESEL fanatik
Re: Futómű geometria
« Válasz #160 Dátum: 2013. November 24. - 23:26:48 »
még elég jó profilu gumik voltak, csak elöregedett (Dunlop SP winter Sport 15"- ös pontos méretre nem emlékszem)
én nem hiszek az ilyen csoda szerekben, de majd talán ad más jó tippet, állag megörzésre !
Clio II 1.5 dCi 82LE (2003)
Laguna II 1.9 dCi 120LE (2005)


beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #159 Dátum: 2013. November 24. - 23:14:34 »

Nincs szívem kidobni főleg, hogy a paraméterei teljesen jók. Főleg nem kukába dobnám.
Te azért dobtad ki mert elhasználtad, vagy mert hasonló problémáid voltak vele?
Vannak gumiápoló spray-k. Ha lekezelem vele a gumikat míg télen állnak a garázsba az segít rajta, vagy ellenkezőleg?

Balagge

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 2849
  • Nem: Férfi
  • DIESEL fanatik
Re: Futómű geometria
« Válasz #158 Dátum: 2013. November 24. - 22:54:18 »
legutóbb 8 éves gumit dobtam a szemétre, abból kiindulva a 11-éves akár jó minőség szerintem kuka. főleg h. nyári megöli a nap
Clio II 1.5 dCi 82LE (2003)
Laguna II 1.9 dCi 120LE (2005)


beterit

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 13
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #157 Dátum: 2013. November 24. - 22:28:07 »
Sziasztok!

A meganon michelin nyári gumik vannak (már nem, de köv tavasszal újra). Alig van kilcsi a kocsiban (24 e) és a kerék is alig kopott, mintázatmélység bőven jó.
Viszont hülye nyikorgó hangot ad a legkisebb kanyarodásnál is (nem csak a csúszós fehér aszfalton).
Mi lehet a gond? A téli gumi nem csinálja.
Létezik, hogy 10-11 év alatt elöregedett a gumi és csökkent a tapadás? Költhetek 60-70 ezret nyári gumira?
Ha igen, mit ajánlotok ?
175/65 R14

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: 1,2 clio
« Válasz #156 Dátum: 2013. Október 09. - 10:02:13 »
Próbáltátok megemelve megpörgetni a kereket??
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

LoRy

  • Vendég
Re: 1,2 clio
« Válasz #155 Dátum: 2013. Október 09. - 09:43:31 »
Lehet a féltengely, vagy akár fék is!

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: 1,2 clio
« Válasz #154 Dátum: 2013. Október 09. - 08:39:17 »
Gumi!! Ha Pirelli P5000, akkor ne is keresd a hibát tovább!!
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

zoltàn22

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
1,2 clio
« Válasz #153 Dátum: 2013. Október 09. - 07:32:54 »
Sziasztok van eg 1,2 cliom  és bug a bal eleje tipet kérek
Pedig màr a csapàgyakat is kicseréltem

rallyman

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 2045
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #152 Dátum: 2013. Május 13. - 12:09:10 »
Menet közben nem érezni, "nagy" kerék is elfér még, futóműves mondta talán 2 centivel van hátrébb. A lengőkaron szemmel nem látható sérülés.
Laguna '02 2.2dci initale

rxdns

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 175
Re: Futómű geometria
« Válasz #151 Dátum: 2013. Május 13. - 06:09:01 »
Ha az deformálódott, akkor igen, de lehet, hogy a kasztni is csavarodott, és a bölcső már eleve ferdén áll. Mekkora az eltérés? Szemmel látszik? Menet közben érezni?
Clio 1.5 dCi 2002

rallyman

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 2045
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #150 Dátum: 2013. Május 12. - 21:48:06 »
Én nekem is van egy kérdésem most a jobb első kerék hátrébb van picit mint a balos sajnos törött volt bölcső cserélve lett gólyaláb is ha még cserélem a lengőkart megoldódhat a probléma ez a része, hogy hátrébb van?
Laguna '02 2.2dci initale

Sándi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 335
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #149 Dátum: 2013. Május 12. - 21:36:49 »
Hátul is ilyen volt,hogy a kerékjárati belső lemeznél ekkora volt a hely,de ott már megnőtt 5mm-t,mert nem akartam utasokkal tesztelni,vagy szét darálni az oldalát.

Sándi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 335
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #148 Dátum: 2013. Május 12. - 21:33:37 »
Köszi a vàlaszt!
Hátul már van fél centis nyomtáv.Elöl is lesz csak kell egy tehermentesítő,mert az a rész ami felmegy a felniből az már kifele szélesedik így csak a csavarok tartanák a felnit.
Én is úgy gondolom,hogy használhatom hiszen,ha már bele üt akkor már egyébként is baj van.Szerencsére nem ér bele pedig teszteltem mindenképpen.Full alátekert kománynál sem.
Infora csak megnyugvás képp van szukségem vagy épp olyan ellen érvre amire mondjuk nem is gondolnék,ha van olyan.

rallyman

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 2045
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #147 Dátum: 2013. Május 12. - 20:39:56 »
Nekem is kb. így van hátul a hídnál mentem vele sokat. Nem zavar engem, téged se zavarjon.  ;D
Laguna '02 2.2dci initale

RMBoy

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 420
  • Nem: Férfi
  • Kismaci001
Re: Futómű geometria
« Válasz #146 Dátum: 2013. Május 12. - 20:32:46 »
Szia, mivel az Et szám és a felni szélessége is eltér a gyáritól kb 32 mm került beljebb a felni belső fele. Ha nem ér sehova bele a kerék, és nem érezni semmi rendellenes eltérést az autó mozgásában, nem kell vele foglalkozni. Ha mégis zavar akkor nyomtávszélesítőt lehet alá rakni, meg új csavarokat ;)
Két dolgot kell tövig nyomni! A másik a gázpedál.