Szerző Téma: Futómű geometria  (Megtekintve 8990 alkalommal)

Zolabola

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #45 Dátum: 2011. Június 05. - 18:35:43 »
na úgy új kérdés
egyes clion kettes clio lengőkarok, 19es féltengelyek jók vajon a hosszabb lengőkarokhoz?

Zolabola

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #44 Dátum: 2011. Május 22. - 20:05:55 »

úgy is a hátsó féket ki kéne cserélnem, akkor már így ;)
köszi a segítséget!

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #43 Dátum: 2011. Május 22. - 19:52:11 »
238-as a hátsó tárcsa is, a télim is nyárim is 13-as volt, felmenni felment, csak belehorzsolt a kaszniba...
Belül elfért, nem ért bele a nyereg nálam. Még közel sem volt...


Nem olyan vészes átrakni, amire érdemes figyelni, hogy a fékcsöveken más méretű a hollander, ugye más kézifékkötél kell hozzájuk, meg hosszabb tengely, a legrosszabb a tengelyek kiszedése, visszarakása szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 22. - 19:57:08 írta ogabor »

Zolabola

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #42 Dátum: 2011. Május 22. - 19:45:57 »

na akkor az tökéletes nekem!
nagy para átrakni? úgy is kell az ápgréd
a 13as kerék simán felmegy ügye?
mert nekem a 238as hűtöttre csak pogival :-\

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #41 Dátum: 2011. Május 22. - 18:34:09 »

Nekem az ötajtós kaszninál a gyári kerékkel beleért a kaszniba nagyobb hupliknál, azért került vissza a dobfék, mert a nyári alu-n két mérettel szélesebb gumi volt...

Zolabola

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #40 Dátum: 2011. Május 22. - 18:26:23 »


na nekem pont annyi kell, csak nem merek nekiállni addig az első futóműnek, csak porosodnak a lengők :-\

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #39 Dátum: 2011. Május 22. - 18:23:44 »
Én amikor hátulra dobfék helyett tárcsaféket raktam, akkor oldalanként 2cm-t ment ki a kerék hátul...

Zolabola

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #38 Dátum: 2011. Május 22. - 18:22:16 »

5mm az tényleg nem sok, nekem a gyári 36helyett et 13 van elől meg 8mm pogácsa
s most még nem is rántja be a kormányt ha kanyarba ráfékezek.

a kis cliomon hátul csak pogácsával és 16v híddal tudok szélesíteni?

nógrádi

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #37 Dátum: 2011. Május 21. - 14:17:24 »

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #36 Dátum: 2011. Május 21. - 10:16:43 »

nógrádi

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #35 Dátum: 2011. Május 21. - 09:59:18 »

ogabor

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4769
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #34 Dátum: 2011. Május 21. - 09:56:20 »
Érdekelne, mit gondoltak arról, ha 5mm-rel oldalanként kintebb kerül mind a 4 kerék. Nem olyan sok 5mm, de érdekelne, hogy milyen negatívumai, vagy pozitívumai lehetnek.

tomoro

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Futómű geometria
« Válasz #33 Dátum: 2011. Május 21. - 09:25:19 »
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Kangoo-ban hátsó hidat kell cserélnem,bontóban (ami hozzám közel van) nem találtam Kangoo hidat,de Megan combi hidat találtam. Azt mondta a bontós lehet,hogy megegyezik de nem biztos,nektek mi a véleményetek? egyforma a két autó hátsó-hídja? Válaszotokat előre is köszönöm.

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Futómű geometria
« Válasz #32 Dátum: 2011. Május 18. - 08:49:41 »


Yanoo barátunknak add kölcsön a jobbos fehéret, azon tud kisérletezni, fúrni faragni, ha kell hegeszteni is.. ;)
Sipi

nógrádi

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #31 Dátum: 2011. Május 18. - 01:47:39 »

Én úgy emlékezem, hogy az összesnél.

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #30 Dátum: 2011. Május 17. - 22:15:56 »
Csinájjuk, csináájjuk!!!
Havernál van pad, meg lehet méricskélni mindent.

Wolf

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3383
  • Nem: Férfi
  • Hárombeűs biztonság évszázadok óta: FÉK - az igazi
    • Renault Fuego 1.4 TL (1985)
Re: Futómű geometria
« Válasz #29 Dátum: 2011. Május 17. - 21:25:45 »
Gyárilag a Mégane I.-nél a két elsőben van szervó nélkül, a két hátsóban szervósnál. Csak az enyémben és Nemmáéban össze-vissza van.

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #28 Dátum: 2011. Május 16. - 23:11:59 »
Nekem ne lenne tarcsi??? ;)
A tied nem jó nekem, akkor lejtene a kocsim segge!

nógrádi

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #27 Dátum: 2011. Május 16. - 23:11:24 »

Ha a rögzítő pontokra gondolsz akkor a belső a szervóshoz a külső a szervó nélküliekhez van. Vagy fordítva. ;D

Bento

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1208
  • Nem: Férfi
  • stranger :)
Re: Futómű geometria
« Válasz #26 Dátum: 2011. Május 16. - 22:34:24 »

NagySzabi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 397
  • Nem: Férfi
  • Mr
Re: Futómű geometria
« Válasz #25 Dátum: 2011. Május 16. - 22:28:32 »
Aaajjajj, csóri kis autóm. Van neked olyan tarcsiban is, vagy az enyémet mészárolod? :D

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #24 Dátum: 2011. Május 16. - 21:45:03 »
Merci Yanoo Májsztro!

Asszem be fogok próbálni egy phase 1 gólyalábat a szekérbe és majd megírom az észrevételeimet.

Ridazz

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #23 Dátum: 2011. Május 16. - 21:14:31 »
Azt gondoltam. Enyhe önirónia volt csak :D na de nem offolok, sorry!

Ridazz

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #22 Dátum: 2011. Május 16. - 20:36:24 »
evés közben jön meg az étvágy ;)

Ridazz

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #21 Dátum: 2011. Május 16. - 20:16:44 »
Értem... közben utánaolvasgattam, próbáltam Yanoo precíz mondatait "lefordítani" :)

http://www.ae86.hu/2008/01/18/tapadasrealizalas-azaz-alapkerdesek-a-futomu-korul-1resz/

Szerintem jó kis cikkek! (8. pont érint itt többeket)

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #20 Dátum: 2011. Május 16. - 19:47:14 »
Ó baze, magyarul! :)
És milyen hatása lehet annak h. ezt csökkentették?

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #19 Dátum: 2011. Május 16. - 19:34:55 »
Yanoooo!

A csapterpesztésnek mi a szerepe? Azt is csökkentették asszem a phase 2-esen.

Ridazz

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #18 Dátum: 2011. Május 16. - 17:57:07 »
Az engem is érdekelne, hogy a 4 kiosztott lyuk mit takar a torony tetejénél. Láttam már én is olyat h átlósan,ill. v csak az első, v csak a hátsó furatok voltak használva. Nálam gyárilag a két hátsón van. Ezzel mit állítok?

kilac: én a Vogtland rugókról hallottam hasonlót, ami tuti keményebb az az FK :)

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #17 Dátum: 2011. Május 16. - 10:22:17 »
Pont ebben van külömbség a phase 1 -2 között.
A phase 1 lengéscsillapító felső pontja a torony közepén van, míg a phase 2-nél eltolták hátrafelé, és a kocsi széle felé.
(gondolom ez utóbbi a csapterpesztésztést hivatott csökkenteni)
És páran írták az angoloknál, h. a ph 2 visszalépés a ph 1-hez képest...

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: Futómű geometria
« Válasz #16 Dátum: 2011. Május 16. - 06:41:52 »

"de egy hazai gépműhely szerintem harmadennyiból kihozná"

csak nem a www.dp-automotive.hu cégről beszélsz.. ;)
Sipi

NagySzabi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 397
  • Nem: Férfi
  • Mr
Re: Futómű geometria
« Válasz #15 Dátum: 2011. Május 15. - 22:57:57 »
Te ugye nem az én kicsikém lábaira pályázol? :D

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #14 Dátum: 2011. Május 15. - 22:52:49 »
És lehet h. segítene, ha csökkenteném az utánfutást, azaz bepróbálnék egy phase I gólyalábat?

NagySzabi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 397
  • Nem: Férfi
  • Mr
Re: Futómű geometria
« Válasz #13 Dátum: 2011. Május 15. - 22:50:31 »
Csak menetközben és csak előremenet. Tolatásnál minden okés, illetve balra tekerve a kormányt is olyan ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az utánfutással mi a francot lehet csinálni?

Balagge

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 2849
  • Nem: Férfi
  • DIESEL fanatik
Re: Futómű geometria
« Válasz #12 Dátum: 2011. Május 15. - 15:38:01 »
Ami Wolfnál és NagySzabinál fenn áll, nekem is produkál ilyet, hogy állandoan korrigálni kell kicsiket,érezhetően nem húz semerre.  tavaly szeptemberben, minden kopó alkatrész cserélve lett,  (nyomtáv rud, talpasok,kormány össszekötők) és padon Clio II F4R - gyári paramétereihez van állítva, (KW Racing Variant 2 , Clio 182 futómű van a valamivel nehezebb K9k- motoros dCi-ben)

Viszont Pirelli P Zero Nero -t nem veszek rá soha többet az biztos...  tavaly 205/45 volt elöl, nem volt beállítva a futómű meg tesztelgettem, versenyen voltam vele stb. el is fogyott brutál modon 2 hónap alatt.  most ugyan az a gumi van elöl csak 195/45 (16" ) méretben és most már valamivel gyengébb a tartása kanyarokban, vagy csak nekem tul megszokott érzésre.

Juniusban ugyis műszakis lesz, elviszem futóműveshez is, nézze át és állítsa be úgy ahogy anno vidi is ajánlotta, ( magyarán legyen kerék dölése ) azok az adatok valahol fel vannak jegyezve.

Clio II 1.5 dCi 82LE (2003)
Laguna II 1.9 dCi 120LE (2005)


Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #11 Dátum: 2011. Május 15. - 15:22:53 »
Ráadásul az enyémben phase 2-es gátlók vannak, amik a felső tányér miatt alapból nagyobb utánfutást adnak a kocsinak, mint a phase 1. Ezt ugye a gólyalábak cseréjéval v. a kocsi fenekének felemelésével lehetne csökkenteni.
Erről a bólintási centrumról írhatnál még pár szót!

Köszi

Wolf

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3383
  • Nem: Férfi
  • Hárombeűs biztonság évszázadok óta: FÉK - az igazi
    • Renault Fuego 1.4 TL (1985)
Re: Futómű geometria
« Válasz #10 Dátum: 2011. Május 15. - 12:19:37 »
 Akkor én is beszállok: A QP-nak (MI. 2.0 16v) nincs egyenesfutása, halvány jelét sem mutatja annak, hogy kanyarodásból bármelyik irányból szándékában állna beállni egyenesbe. Az autó nekem sem húz semerre, nem sétál, nem eszi a gumit, egyszerűen csak 100%-ban folyamatosan szorongatni kell a kormányt, hogy kövesse az irányt és a legkisebb úthiba is kizökkenti az addigi irányból. Szlalomozni, meg városozni isteni, de az autópályákat messzire kerülöm. Egyébként talán kicsit NagySzabi kocsijához hasonlít, mert éles, vagy hirtelen kanyarodásnál szinte végállásba rántaná magát a kormány, szóval erősen túlkormányzott.
 Futóműállítás volt, gyári értéken van, de ez egyenesre van lőve, a forduláskori szögeket ott nem tudták mérni. ami érdekes, hogy a toronynál Gyurczy QP-ján (MI. 2.0 16v) a torony két hátsó luka van használva, az enyém meg felemás, mert az egyik oldalon a két hátsó luk, másik oldalon pedig átlósan (egyik elöl, másik hátul). Nemma QP-ján (MI. 1.6 16v) úgy van, ahogy nekem, de az övé jól is fut. Különbség viszont itt is van, neki a lengéscsillapító felső vége tükrösen egy vonalban van, az enyém meg akármit csinálok nagyon picit átlósan áll egymáshoz képest. A felső rugótányérok számát is leolvastam, az enyémen mindkét oldalon egyezik, Gyurczyén nem olvasható (és talán nem is gyári), Nemmáén pedig két teljesen különböző cikkszámú van. Az biztos, hogy a 2.0 16v és az 1.6 16v gyárilag más futóművel van, mégis külsőre az 1.6 16v-re hasonlít az enyém. Tippek?
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 15. - 12:21:59 írta Wolf »

NagySzabi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 397
  • Nem: Férfi
  • Mr
Re: Futómű geometria
« Válasz #9 Dátum: 2011. Május 15. - 11:37:48 »
Akkor: ha lassan csorgok előre (pl parkolás), és elkezdem tekerni a kormányt jobbra, akkor elkezdi magát "behúzni" a kormány, teljesen koppig, és a végén halk ropogás hallható. Szabályosan ellen kell tartani neki, hogy ne rántsa be a kormányt koppig. Balra kormányzásnál, vagy tolatásnál minden rendben, és a kormány is "vissza akar állni középre".
A kocsi nem húz, nem eszi a gumit, nem kopog, nem ropog semmi, de egy szerelő srác azt mondta, hogy ennek ellenére lehet futóműbeállítás. Valaki tipp?

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #8 Dátum: 2011. Május 15. - 08:08:13 »
3cm-t ültettem körbe az autót. De mivel így a hátsó lengéscsillapítók (a gyáriak) majdnem teljesen összeültek volna, így Pug 306 S16 gátlókat kapott hátra. Ezek szinte újak. Max. 1-2e km-t mentek. És tegnap néztük Bentoval, kivéve egyett a szekér alól, h. picit keményebb, mint a sárga koni 3-as állásban. Torzió gyári.
Elöl 3cm-s ültető rugó és Lindorékkal lett rövidítetve, felújítattva, keményítettve hozzá a gátló.
Geometria. Itt kicsit ludas vagyok. Mert -2 fok dőlés volt beállítva 10'-es (v. 1mm-es) széttartással mielőtt elvittem a gátlókat felújíttatni. Ugye dőlés állítás miatt a gátlók felső tengelycsonk bekötési pontjai ki vannak reszelve. És bár összejelöltem szétszedéskor és mindent jelre raktam vissza, lehet, h. ezek az értékek kicsit változtak.
Jövő héten el akarok menni padra megnézetni a futóművet. -1,5 fok dőlést szeretnék és 0-ás összetartást beállítani. (A gyári érték 1mm +/- 1mm) Ezt javasolják utcára a francia kollegák.
És még 2 Yoko-ba is be akarok ruházni előre, mert a 2 első pirellim nagyon meg van repedezve oldalt.

De persze ennek a topiknak nem kell csak az én futóművemről szólnia! Bármi más kérdés, óhaj, sóhaj, írjátok bátran.
Szerintem méltatlanul kevés szó esik a futóművekről!

Kismaci001

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #7 Dátum: 2011. Május 14. - 22:59:15 »
Helló, Pirellitől nagy csodát ne várjál, sőt örülj neki hogy még nincs megszakadva. Meglepő hogy 1 új gumi az első éveiben mennyivel jobban viselkedik.

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #6 Dátum: 2011. Május 14. - 22:33:00 »
14 asszem felmenne, de az meg nincs.
7 év körüliek, de kemény a felülete és repedezett az oldala.
A 13-asoknak 1.8 a gyári nyomása. Nem tudom a 15-ösökbe mit kellene fújni.

Némbee

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 535
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #5 Dátum: 2011. Május 14. - 22:21:26 »
Akkor gondolom a 14 sem megy fel.
Én még kipróbálmám akkor valami téligummával. Igaz, hogy ilyenkor nyúlik kissé...
Szóba jöhet még a keréknyomással való játszadozás, természetesen normális keretek között és csak a rajtolásra öszpontosítva.

Mennyire öregek a gumik? 8+ vagy esetleg 10+? Az utóbbi már "eldobós" kategória.
Scenic II 1.5 dCi Privileg Luxus 101Ps  (2004) exClio III 1.2 16V Rip Curl 75Ps (2008) exKangoo 1.5 dCi ICE 68Ps (2006) exLaguna 2.0s Business 139Ps (1998) exR11 GTX 1.7 82Ps (1985)

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #4 Dátum: 2011. Május 14. - 21:59:10 »
Én kipróbálnám, csak nem fér fel a qurva fék miatt! ;)

Némbee

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 535
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #3 Dátum: 2011. Május 14. - 21:43:02 »
Próbáld ki olyan ballonos gumikkal is, mint amik Szabinak vannak. Nem kizárt, hogy jobb hatásfokkal harapnak az aszfaltba, mint a te 15-öseid.
Scenic II 1.5 dCi Privileg Luxus 101Ps  (2004) exClio III 1.2 16V Rip Curl 75Ps (2008) exKangoo 1.5 dCi ICE 68Ps (2006) exLaguna 2.0s Business 139Ps (1998) exR11 GTX 1.7 82Ps (1985)

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #2 Dátum: 2011. Május 14. - 21:30:10 »
Úgy érzem a GT-men nincs rendes tapadás rajtoláskor.
Tuti ludasak az öreg Pirellik is, de mégis úgy érzem valami futómű gond is lehet, mert mintha kicsit jobban emelné gyorsításnál az elejét a szekér, mint pl. Szabié.
Jelen szituban Szabi autója a full gyári phase I futóművel, 185/60/13-as kerekekkel jobban betapad, mint az én 3cm-t ültetett szekerem felkeményített gátlókkal, 195/45/15-ön.
Várom az ötleteket, véleményeket.

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Futómű geometria
« Válasz #1 Dátum: 2011. Május 14. - 21:20:49 »
Többnyire első kerék hajtású autókat terelgetünk.
Szeretnék minél több tudást összeszedni a beállításokról.

Főleg Yanoo tudományára számítok, de minden tapasztalat, tudás érdekel!