Szerző Téma: Futómű geometria  (Megtekintve 8989 alkalommal)

Technaxx

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1621
  • Nem: Férfi
  • Bűvész :)
    • sztar.com
Re: Futómű geometria
« Válasz #145 Dátum: 2013. Május 12. - 18:10:05 »
Make love, not war...

Sándi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 335
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #144 Dátum: 2013. Május 12. - 16:03:43 »
Uraim!
Vettem gyári 16-os felniket a Megane alá.
Ezek 7x16 ET 48.5! Ez itt a probléma! Elforog,nem ér bele semmibe.Kb 200km-t megtettem már vele,de akkor is zavar ez a kis hely:
 
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
 
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Bocs csak így tudtam feltenni.
Tanács?Ötlet?Vélemény?

GOD!

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4893
  • Nem: Férfi
  • a TaliROCKant
    • Zár-Tár
Re: Futómű geometria
« Válasz #143 Dátum: 2013. Május 10. - 22:43:20 »
Renault kártyák, immós kulcsok, távirányítók minden mennyiségben

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Futómű geometria
« Válasz #142 Dátum: 2013. Május 10. - 22:29:42 »
Nekem a clio 2-n a bolcso + lengokar... Futomu egy 2002 rs cliorol szarmazik. A lengokar szilentet le kellett azonnal dobni. Arra azert ranezhetsz. Az also osszekotok is kukak voltak.

Technaxx

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1621
  • Nem: Férfi
  • Bűvész :)
    • sztar.com
Re: Futómű geometria
« Válasz #141 Dátum: 2013. Május 10. - 20:34:47 »

Tök egyet értek...
Van egy okos mondás, aki tudja csinálja, aki meg nem az tanítja...:)
Évtizedes elégedett visszajáró ügyfélkörrel ugyanazokhoz a futóművesekhez hordjuk a kocsikat...olyanokat ahol pár cserélendő futómű alkatrész ára magasabb, mint egy 20+ éves Clio...
Szívesen megtapasztalnám mit is tudhat két különleges futóműves Mo-on, akik úgy tudnak állítani, hogy ha megváltoztatom a körülményeket (pl jobbról rásüt a nap) és 10 perc múlva visszaviszem ugyanazt tudják mérni...
Arról nem is beszélve, hogy azt aki nem überprecíz és nem méret naponta úgy guminyomást, hogy előtte hitelesítteti a műszert is, minden alkalommal komoly meglepetés érheti...
Ha nekem azt mondta az emberem, hogy a lentebb csatolt adatlap rendben van, azt a kocsit én bátran kiadom...
Mert az a tűréshatár csak egy túlbiztosított gyártói önvédelem...
Tankönyvekből nem lehet autót szerelni/karban tartani...ahhoz tapasztalat kell...
« Utoljára szerkesztve: 2013. Május 10. - 20:41:05 írta Technaxx »
Make love, not war...

RMBoy

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 420
  • Nem: Férfi
  • Kismaci001
Re: Futómű geometria
« Válasz #140 Dátum: 2013. Május 10. - 20:14:09 »
Üdv, mert nem jársz felénk ;) Amúgy a program írja azt is hogy melyik autókba kell súlyt rakni és úgy mérni.  Bár aki el akar veszni az apró részletekben annak lehetne pár érdekességet mutatni mérés közben is ;)  ( pl csak üljön be az autóba mérés közben és rájön egyből hogy mennyit változik a kerékdőlés... )
Nem is annyira futóműgeometriához tartozik, de én csak nevetni tudok azon aki zizereg 1-2 tized bár nyomáskülönbségen.  Mert hogy húzni fog stb...
Erre egy pl jutott eszembe, akár reggeli akár délutáni órákban nyáron mikor tűzi a nap a gépkocsi kerekeit akkor is jelentős nyomásnövekedés jön létre, és a másik oldala árnyékban van, ott marad az adott nyomás.  Mégse látok állandó ellenkormányzással küzdő embereket indulás után ;D
A másik dolog amit utálok, mikor megadja a gyártó a légnyomást, és a kedves tulajok döntésképtelenek. Megadnak egy értéket 1 főre terhelve, illetve terhet állapotra. Vagy autópályás használatra.  Nem beszélve arról ha már cserélték a gyári gumit, egy másikra, az már más tulajdonságokkal rendelkezik.
Két dolgot kell tövig nyomni! A másik a gázpedál.

GOD!

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4893
  • Nem: Férfi
  • a TaliROCKant
    • Zár-Tár
Re: Futómű geometria
« Válasz #139 Dátum: 2013. Május 10. - 11:29:25 »
Gyanítom neked nincs benne 300 kiló akkor, amikor "üres"
Renault kártyák, immós kulcsok, távirányítók minden mennyiségben

nógrádi

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #138 Dátum: 2013. Május 10. - 04:47:20 »

Miért ijesztgetném?
Kérdezett, válaszoltam.
Nem vita miatt de ha a bal és jobb oldalon nem tökéletesen egyforma a csapterpesztés akkor már elhúz. Az egy dolog, hogy nem fogja érezni mert az út nem tökéletesen vízszintes (lejt általában kifele).
Azt már meg sem kérdezem, hogy mérés előtt ellenőrizte vagy beállította a guminyomást. Vagy meglengette a kasznit elöl és hátul. Megfelelő terhelő súlyokat berakta-e.

Köszi de Mo.-on két futóművest ismerek akik korrektek és rájuk bíznám. :)

RMBoy

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 420
  • Nem: Férfi
  • Kismaci001
Re: Futómű geometria
« Válasz #137 Dátum: 2013. Május 09. - 21:42:41 »
Sziasztok  ;) Munkahelyemen van futómű beállítás, új géppel. Aki nem nézi át előtte a futómű alkatrészeinek állapotát, nem mér kerékütést az csak kontárkodik.  Egy korszerű gépbe minden szükséges adat benn van, gyári értékek, stb.  Elállítódás nem csak a használattól lehet, a cserélt alkatrészek se mindig méretpontosak az eredetivel. így javasolt a mérés mindig, futómű alkatrészcserék után.  
Két dolgot kell tövig nyomni! A másik a gázpedál.

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #136 Dátum: 2013. Május 09. - 21:33:13 »
Igen, itt is lehet a gond.
A futóművesek 95%-a nem csinálja meg a kerékütés kompenzációt, vn amelyik azt sem tudja mi az,
illetve, maguk a gépek is csak hébe-hóba vannak kalibrálva.
Van gy kollégám aki foglalkozik elég komolyan futóműállító gépekkel. Mesélt már 1-2 rémsztorit...
Ja, h. vízszintbe kellene tenni a padot? ;D

Stormy

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 2216
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #135 Dátum: 2013. Május 09. - 20:47:14 »

Persze, ég és föld a két típusú használatunk. :-)
Laguna III Grandtour Expression 2.0 dCi 130 HP

Bowril

  • Globális moderátor
  • *****
  • Hozzászólások: 7262
  • Nem: Férfi
  • Clio III 1.5dCi 106Le Monaco
    • www.renaultclub.hu
Re: Futómű geometria
« Válasz #134 Dátum: 2013. Május 09. - 20:26:09 »
csak az összetartás állítható...
és hozzátenném hogy egy ilyen korú autónál simán lehet hogy kicsit összeesett 1-2 szilent, és az okozza ezeket a minimális eltéréseket a gyári értéktől....ekkora eltéréstől nem kell félned.

amúgy hozzátenném, hogy sok futómű paddal az a gond, hogy nem veszi figyelembe hogy esetlegesen van-e "tojás" a felniben..és ezt nem kompenzálja. Ha ezt nem nézték, akár simán ebből is eredhetnek mérési hibák. (mondjuk csapterpesztés talán kevésbé) - de lehet hogy csak simán egy toronyszilent cserét kéne eszközölnöd, és rendeződne...vagy lengőkarszilentet, esetleg egy hangyányit meg van rogyva a bölcső...amit a jó magyar utak is okozhatnak.

de ekkora eltéréseknél, ha az autó amúgy szépen fut, nem nagyon foglalkoznék vele.
Minden írományom kizárólag a saját véleményemet, gondolataimat tükrözik, semminemű felelősséget nem vállalok értük!

Peaceliker

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 209
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #133 Dátum: 2013. Május 09. - 19:30:26 »
oks, köszönöm a hozzászólásod, komolyan! az autó előélete ismeretlen számomra, így csak remélem hogy lezúzva nem volt nagyon … igazából előző kocsim úgy le volt amortizálva, hogy hypohonder (vagy inkább autohonder xD ) lettem … ezért kérdezek inkább minden apróságra rá.
ma amúgy ellenőriztem gumi nyomást és az hogy mindegyikbe ugyan anniyt nyomtam sokat számít az egyenes futásban xD (szal majd lehet szelep csere lesz, mert mintha jobb első lassan engedne )
szóval most rendben van a kocsi és igyekszem én sem odavizionálni nem létező dolgokat :-)
Clio II RS ph1

GOD!

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4893
  • Nem: Férfi
  • a TaliROCKant
    • Zár-Tár
Re: Futómű geometria
« Válasz #132 Dátum: 2013. Május 09. - 17:14:12 »
Figyelj, nem húzás, nem izé, de:

Az, hogy egy luk "szoposodik" (tágul) bizonyos idő után bármilyen autónál normális, pláne, ha sportosan van használva. Ennyi szerintem simán belefér az autó korába. (Valószínűleg már nálam is lehet ilyet találni a 8 éves Clion, ahogy én használom; lehet, hogy pl. Stormynak sose lesz ilyen gondja.)
A kasztni csavarodása, deformálódása leginkább (töretlen autó esetén) a Cabriolet verzióknál jelentős. Ha az autó ütközéstől tekeredett, akkor azt látni ill. érezni is lehet. Ezekben az esetekben tényleg lehet olyan, hogy a húzópadozás költsége meghaladja az autó értékét, vagy egyszerűen lehetetlen, mert a szó szoros értelmében szétszakadna az autó.
De ha a keréknyomok takarják egymást, akkor általában nincs nagy baj. Ha négy külön nyomon fut az autó (úgy megy egyenesen, hogy maga az autó ferdén áll), akkor kell csak infarktust kapni a hogyantovábbon, bár ez még messze nem jelenti azt, hogy menthetetlen.

A többit meg már Technaxx leírta, az én irományom inkább háttérinfó.
« Utoljára szerkesztve: 2013. Május 09. - 17:16:13 írta GOD! »
Renault kártyák, immós kulcsok, távirányítók minden mennyiségben

Technaxx

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1621
  • Nem: Férfi
  • Bűvész :)
    • sztar.com
Re: Futómű geometria
« Válasz #131 Dátum: 2013. Május 09. - 08:39:46 »

Nincs mit...és igaza van az emberednek...elhanyagolható...
Make love, not war...

Peaceliker

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 209
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #130 Dátum: 2013. Május 09. - 08:34:21 »
Beszéltem az arccal. Elmondása szerint csapterpesztést nem lehet állítani rajta, illetve szerinte ez az eltérés nem mérvadó...
Ha meg állítani nem lehet, akkor abból van gondolom, hogy meghajlott már a kaszni, vagy amiket írtál, fárad...de emiatt nemtom merre mehetnék, gondolom szakszervíz, bemérik a bódét és vmit kalapálnak rajta, abba meg csődbe megyek :)


Technaxx

köszi, hogy tartod bennem a lelket! xD
Clio II RS ph1

Technaxx

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1621
  • Nem: Férfi
  • Bűvész :)
    • sztar.com
Re: Futómű geometria
« Válasz #129 Dátum: 2013. Május 09. - 08:23:34 »

Most komolyan ijesztgeted?  ???
Eszemben sincs szakmaiságodat kétségbe vonni, de a tűréshatárhoz képesti 0.2 fokos eltérés
-nem viszi el a futóművet, nem húz félre a kocsi...
-nem koptatja szét a gumit...
-lehet tökéletest csinálni, de ekkora eltérésnél többe kerül a leves mint a hús...arról nem beszélve, hogy beletalál egy kátyúba (amiből 100 számra van) és ott lesz ahol volt...
Az általad ajánlott "profi" futóműves meg magában egy jót röhög és leszedi a tudatlan kuncsaftot...üdvözöllek Magyarországon...
« Utoljára szerkesztve: 2013. Május 09. - 08:25:47 írta Technaxx »
Make love, not war...

nógrádi

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #128 Dátum: 2013. Május 09. - 00:50:54 »

Valamennyit magára adó futóműves először átnézi és jelzi, hogy mit kell cserélni amennyiben szükséges. Ezért nem kér pénzt. Ha kicserélték vagy ő kicseréli amit kell azután állítja be. Természetesen gyári értéket kell, hogy hozza akárhány éves is a kocsi. Az alkatrészek cserélhetők, akkor lehet gond ha törött volt a kocsi és nem szakszerűen javították. Esetleg anyagfáradás, ami nem ritka francia kocsiknál. MKI cliók segédalváz felfogatási pontja megrepednek a 16V és a Williamsnél, R19 16V első tornyok szintén szétrepednek.........
Én ragaszkodnék a gyári értékhez, különben ne állítson futóművet. És kérés nélkül szóljon, hogy mi a probléma, mi okozza, javítás módja.....
Ha jól emlékszem eltérő oldali  csapterpesztésnél eleve elhúz a kocsi és itt pont az van!!!
Gumi jobban fog kopni, jobban terheli a kormánygépet és a szervót (szervó miatt nem érzed) és eleve nem tökéletes a futómű ami egy szlalomos úton érezhető.
Keress normális futóművest ezt meg billentsd jól hátsón.


Peaceliker

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 209
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #127 Dátum: 2013. Május 08. - 08:45:49 »
köszi szépen!

cserno3!

tudtommal igen :-)
Clio II RS ph1

Technaxx

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1621
  • Nem: Férfi
  • Bűvész :)
    • sztar.com
Re: Futómű geometria
« Válasz #126 Dátum: 2013. Május 08. - 08:23:32 »

Megmutattam a saját futóművesemnek (nekem off BMW-ket állít évek óta hibátlanul), véleménye szerint semmi gond ezzel...
Make love, not war...

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Futómű geometria
« Válasz #125 Dátum: 2013. Május 08. - 08:13:33 »

Peaceliker

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 209
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #124 Dátum: 2013. Május 08. - 05:50:05 »
Csak ahogy írtam is, hogy meg akarom kérdezni, hogy ez gáz-e vagy nem....aki csinálta, aszondta jó, de szeretek legalább 2 véleménnyel rendelkezni, mert nem ismerem a szerelőt lehet simán csak trehány/leszarom alak is...
Ennyit én is láttam, csak azt nem tudom, hogy "mennyire kell ragaszkodni"  a papír szerinti tűréshatárhoz, illetve, hogy tudni lehet-e az eltérést mi okozza... ha senkinek nem lesz ötlete, akkor nem foglalkozom vele, csak gondoltam feldobom, hátha vki mond vmi okosat.
Clio II RS ph1

nógrádi

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #123 Dátum: 2013. Május 08. - 03:55:06 »

Mit nem értesz?
De miért nem attól kérdezed aki csinálta? ???
Előző érték az állítás előttit jelenti.
Végső érték az állítás utánit.
A piros az rossz a zöld jó.
A kék a program szerinti értékeket jelöli + és - megadott tűréshatárokkal.
Gond a csapterpesztéssel van.


Peaceliker

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 209
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #122 Dátum: 2013. Május 07. - 22:14:25 »
Skacok!
Tegnap voltam külső belső kormányösszekötő cserén és futóművet is belőtték... kaptam egy lapot, amin mindenféle színek számok vannak, amik fokokat jelölnek xD
Annyit látok, hogy már nem gyári, de egy hozzáértő megmondaná, hogy kell-e aggódnom az adatok miatt, vagy egy 12 éves kocsitól ez így okés-e? Vagy ha vmin javítani kéne, akkor mire lehet számítani, mit kell cserélni/csináltatni?

Köszi
Clio II RS ph1

ördög86

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 12
Re: Futómű geometria
« Válasz #121 Dátum: 2012. Augusztus 06. - 21:00:32 »
Nekem I megane coupem van amikor beszart a hátsó hidam a II clio hátsó futómüvét nézegettem alá mert az nem torzios csak elfelejtettem h jó lette volna hozzá.Annak a felfogatását nézd meg lehet h jó lesz de nem biztos csak egy tipp.   

Latsza

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Futómű geometria
« Válasz #120 Dátum: 2012. Július 25. - 20:37:33 »

hali. ne haragudj,de egy 1.6 megane coupe hidat akartam legutobb alarakni es nem egyezett meg e felfogatas egyaltalan... 2 torzio toresen vok tul egy honap alatt,kezd elegem lenni es a hidak nem olcsoak,sem  a javitas.ezert gondoltam h hatha talalok vmi mas meganet pl,mert kimondottam 2.0 8V bol felesleges vennem,mert egykoru es egyforma fos mint enyem volt az utobbi 2 hid  :-\

Wolf

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3383
  • Nem: Férfi
  • Hárombeűs biztonság évszázadok óta: FÉK - az igazi
    • Renault Fuego 1.4 TL (1985)
Re: Futómű geometria
« Válasz #119 Dátum: 2012. Július 24. - 13:25:30 »
Bármelyik Mégane I. futóműve jó hozzá, A Scénic-nél pedig más a lengéscsillapító rögzítőszeme.

Latsza

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Futómű geometria
« Válasz #118 Dátum: 2012. Július 23. - 21:04:35 »
valaki tudja h melyik renault hatso hid azonos az enyemmel? 96os, 2.0 8v coupe megane az enyem. kivancsi vok akar kangoo v barmi mas belepasszol e.5ajtos 96os? koszi

Kismaci001

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #117 Dátum: 2012. Július 03. - 22:11:22 »
Amit kaptál papírt róla, azt vidd magaddal

Sanci

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 110
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #116 Dátum: 2012. Július 03. - 20:42:32 »
Valószínű,hogy elviszem a paripát valami normális futóműveshez.És addig nem jövök el amíg ki nem derül a hiba oka!

Kismaci001

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #115 Dátum: 2012. Július 02. - 22:09:23 »
Még mindig azon a véleményen vagyok hogy ott valami nincs rendben a futóművel, persze idő kell hogy félrekoptasson 1 gumit, ez lehet hogy a télin még nem olyan feltűnő, persze többet tudnék mondani ha látnám... Ha nem asszimetrikus gumit vettél és mégis eszi a belsejét megéri átfordíttatni ;)

Sanci

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 110
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #114 Dátum: 2012. Július 02. - 21:56:26 »

Szia!
Helyzet a következő.Gömbfejek jók,szilentek jók.nem tudom hogy a toronycsapágynak van e köze ehhez a problémához?Viszont a téli gumival fut gyönyörűen!(barum polaris 195/60r15)Na ezért vagyok bajban,hogy ilyenkor mi van!

Kismaci001

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #113 Dátum: 2012. Július 02. - 21:34:27 »
Üdv abban igazad van hogy az egy sz... gumi. Biztos vagy te abban hogy jó az a futómű beállítottsága? Vagy csak az összetartásra azt mondták hogy jó, és az elvileg nem állítható dőlést meg leszarták? Első kerékről beszélünk ugye? Többi futómű alkatrészed rendbe van? Alkatrész csere volt mielőtt megette, ha igen volt utána futómű állítás?
« Utoljára szerkesztve: 2012. Július 02. - 21:37:08 írta Kismaci001 »

Sanci

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 110
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #112 Dátum: 2012. Július 01. - 13:59:15 »
Lehet hogy igazságod lehet,bár az a gumi egyenletesen volt félre kopva amit levettem az autóról.Lengéscsillapító hibánál meg ha jól emlékszem"kagylósan"van a gumi megkopva.Lehet hogy maga a gumi is ócska volt?(marangoni verso 185/65r15 3éves 20000 km futással elkopva 0-ra)

rxdns

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 175
Re: Futómű geometria
« Válasz #111 Dátum: 2012. Június 30. - 21:37:13 »
Esetleg még a lengéscsillapítót érdemes lenne megméretni, az állandó túlzott ki-berugózástól a nyomtáv mindig változhat, és az is koptathatja a gumit.
Clio 1.5 dCi 2002

Sanci

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 110
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #110 Dátum: 2012. Június 30. - 12:44:52 »


  Sziasztok!
  A probléma a következő!Futóműves szerint minden rendben van,de mégis eszegeti a belső felét a gumiknak.Két újat vettem nem szeretném idő előtt  kidobni.2000 évj SCENIC 1.6 benzin.Köszi a segítséget előre is!

Jimmy

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 3574
  • Nem: Férfi
    • Renaultclub
Re: Futómű geometria
« Válasz #109 Dátum: 2012. Május 14. - 07:27:01 »
Nem belevaló a gátló,
vagy esetleg a felső bekötési pont a toronyba nem jól lett betéve.

Bento

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1208
  • Nem: Férfi
  • stranger :)
Re: Futómű geometria
« Válasz #108 Dátum: 2012. Május 13. - 18:16:32 »

1. Gátló visszacserélése a gyári kerékdőlést biztosító alkatrészre
2. A gátló felső csavarlyukának kireszelése a megfelelő módon, utána futóműbeállítás

akos23

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Futómű geometria
« Válasz #107 Dátum: 2012. Május 13. - 10:17:19 »
Sziasztok!

Olyan kérdésem volna hátha valaki találkozott ilyennel Clio I 93-mas évjárat első lengéscsillapító megadta magát (LIP) annyit is ért szegény most kicseréltük és elvittem futómű beállításra erre kihoztak egy olyan értéket hogy 3 fokkal kifele dől az első kerék teteje ugyebár ezen a típuson dőlésszöget nem lehet állítani csak összetartást az megvolt de miért lehetséges ez hogy egy új KYB lengéscsillapító nem passzentos a verdába? Mit lehet tenni? Valaki tipp? Válaszotokat előre is köszönöm!

Kismaci001

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #106 Dátum: 2012. Április 24. - 21:00:30 »
Akkor máshogy kérdezem, nálunk úgy van hogy, először lengéscsillapítottság méréssel kezdik, utána holtjáték vizsgálattal, ha minden oké kezdődhet a mérés. 1 óra van álltalában rá szánva ( tipusfüggő ) Ez nálunk összesen 5500ft. ( Minőségi munka új géppel )
A kérdésem az lett volna, hogy mindez Pesten milyen árban lenne?

Bowril

  • Globális moderátor
  • *****
  • Hozzászólások: 7262
  • Nem: Férfi
  • Clio III 1.5dCi 106Le Monaco
    • www.renaultclub.hu
Re: Futómű geometria
« Válasz #105 Dátum: 2012. Április 24. - 20:24:10 »
nem..csak a futóműállítás... (valamire való futóműves előbb elküld gömbfejet cseréltetni, ha lóg..és nem állít semmit..)
Minden írományom kizárólag a saját véleményemet, gondolataimat tükrözik, semminemű felelősséget nem vállalok értük!

Kismaci001

  • Vendég
Re: Futómű geometria
« Válasz #104 Dátum: 2012. Április 24. - 20:01:20 »
Helló, Pest környékén mi számít jó árnak? Ebben ugye benn van a lengéscsillapítottság mérés, és a holtjáték vizsgálat is, a mérésen kívül?

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #103 Dátum: 2012. Április 23. - 12:21:22 »

Zengőék is jók. Voltam ott is egyszer. Csak messze van.
Nekem itt is faszántosan meg szokták csinálni.
Nekik nem kellett elmagyaráznom hogy kell kerékdőlést állítani.  :D (volt aki nekem sem akarta beállítani.)
« Utoljára szerkesztve: 2012. Április 23. - 12:22:56 írta Jakab »
R19 2.0 16v

Robcsusz

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1389
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #102 Dátum: 2012. Április 23. - 12:17:40 »
Macit kihagyom...

Jakab, kösz, felhívom őket.

Bowril

  • Globális moderátor
  • *****
  • Hozzászólások: 7262
  • Nem: Férfi
  • Clio III 1.5dCi 106Le Monaco
    • www.renaultclub.hu
Re: Futómű geometria
« Válasz #101 Dátum: 2012. Április 23. - 12:10:49 »
jaja, Macira :)

Jakab: igen..vannak érdekes futóművesek :D nekem egyszer az egyik elmagyarázta hogy az ültetés miatt be sem lehet állítani....majd a másik jött hogy dőlést nem lehet állítani (hiába mondtam el neki hogy azon lehet, és hogy hogyan, b@szott rá..majd az akkor összerakott futóműnél a 3,5fokos dőlést megfelelőnek ítélte..no comment :) nekem a 19est amúgy Zengőék tudták mindig faxán beállítani :) )
Minden írományom kizárólag a saját véleményemet, gondolataimat tükrözik, semminemű felelősséget nem vállalok értük!

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #100 Dátum: 2012. Április 23. - 11:56:03 »
Nekem Dedeo maradt. :)
Velem mindig nagyon korrektek voltak & 6 e körül csinálják a beállítást.
Az szerintem nem vész.

Ezt annak fényében mondom hogy voltam itt-ott és volt hogy a hajam kihullott, annyira nem értettek hozzá.
R19 2.0 16v

Robcsusz

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1389
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #99 Dátum: 2012. Április 23. - 11:54:02 »
Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett.

Délbuda, most Macira gondolsz ?

Bowril

  • Globális moderátor
  • *****
  • Hozzászólások: 7262
  • Nem: Férfi
  • Clio III 1.5dCi 106Le Monaco
    • www.renaultclub.hu
Re: Futómű geometria
« Válasz #98 Dátum: 2012. Április 23. - 11:46:53 »
Minden írományom kizárólag a saját véleményemet, gondolataimat tükrözik, semminemű felelősséget nem vállalok értük!

Hutó

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1179
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #97 Dátum: 2012. Április 23. - 11:45:14 »
nem offolni akarok, de a dedeó mint olyan mióta az öreg nincs köztünk és a fia viszi a boltot egy igazi sintértelep. sosem készülnek el határidőre iszonyatos árakon dolgoznak a gépműhelyben, és nem is ők javítják a fejeket blokkokat hanem pár km-el odébb egy másik gépműhelyes, ettől függetlenül a futóművekhez lehet értenek, de nekem személy szerint megtelt velük a zacskó, csepelen hallottam egy jó futóművesről nem jártam még nála de sokan dícsérik.

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: Futómű geometria
« Válasz #96 Dátum: 2012. Április 23. - 11:39:35 »
Én ide szoktam járni.
Jó arcok. Értenek is hozzá.
Időpontot kell kérni mert van munkájuk dögivel..
Dedeo
1186 Budapest, Zádor u. 6
R19 2.0 16v