Szerző Téma: Clio  (Megtekintve 709916 alkalommal)

EdM

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23410 Dátum: 2019. Január 04. - 08:21:25 »
Sziasztok!
B.Ú.É.K!
Megjött a csapszeg, a nem menetes. Hétvégén jöhet a csere.
Bár nem sok köze van hozzá, de régóta keresem az 1.2 16V motoron a kódot. Azt hol lehet leolvasni róla?

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23409 Dátum: 2019. Január 02. - 11:11:19 »

Most teszem meg a lépéseket. Remélem megoldja a gondot.

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23408 Dátum: 2019. Január 02. - 09:17:51 »
Jo otlet, plane ha atlatszot veszel. Amennyiben tiszta marad,vagyis nem ua a trutymo lesz benne mint az alapjaratinal, akkor utanna kell bajnak lennie. Ha koszos lesz, akkor elsore AC pumpa-t cserelnem nem egy osszeg gondolom
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23407 Dátum: 2019. Január 01. - 15:36:55 »

Üdv!
Köszi  a tanácsot! Sajnos a z AC pumpa teljesen zárt, szétszerelhetetlen. Így azt nem lehet tisztítani. A szűrőcserét mindenképpen megcsinálom és még azt is megteszem, hogy a karburátor elé beiktatok egy plusz papír benzinszűrőt . Gondolom a benzinszivattyút nem fogja befolyásolni ez a módosítás.



Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23406 Dátum: 2019. Január 01. - 12:42:43 »
Sajnos nincs kep a trutyirol, igy tippelni sem tudok, de tankolj vagy 3-4 alkalommal normalisabb kuton, pl omw, hatha megoldja.
Az hogy masik kocsidnal nincs gond csak annyit jelent mas szerkezt, ha benzin miatt ilyen.
Termeszetesen mint sok mast ezt sem ismerem teljesen, deen meg beleneznem a benzinszivattyuba, illetve szurot cserelnek, gondolom van benne mindketto.
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23405 Dátum: 2018. December 30. - 22:28:30 »

MobilPetrolnál adagolom a benyát.  Mintahogyan a Peugeot 306-ba is , ennek nincs semmi gondja a benyával,310000 km van benne 1,6 2002-es.
A kartergáz a karburátorba és a  szívótorokhoz van visszavezetve.

Nekem gyanús a legelső hozzászólásomkor  felrakott alapjárati fúvóka  elektromágneses házának a része. Sajnos az egy zárt egység, amiben egy tűszelep mozog. Lehet, hogy annak a háznak a belső tömítéséből válik le valami.


Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Clio
« Válasz #23404 Dátum: 2018. December 30. - 08:31:43 »
... nnna,  az úgy jó.  Gondolom, adsz magadra annyit,
     hogy nem fisem - f@som bevásárló központok és lédig import üzemanyagával jársz!?
   Ennél a karburátornál hová van vissza vezetve a karter gáz?
     Esetleg, nem kormos a fúvóka az  eltömődésekor?? ...
« Utoljára szerkesztve: 2018. December 30. - 08:37:04 írta Kacsabácsi »
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23403 Dátum: 2018. December 29. - 22:26:07 »

Öreg benzin? Napi szintem hajtom a verdát és a tankolás is sűrűn van.

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Clio
« Válasz #23402 Dátum: 2018. December 29. - 21:28:14 »
... akkor, meg, nagyon öreg a benzined, és kicsapódik belőle
    az a zöld nyál, amely aztán kövesedik ...
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23401 Dátum: 2018. December 29. - 18:37:22 »

A szűrő rendben van nincs rajta sérülés és kosz sem. A benzintank müanyag az nem korrodálódik.

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Clio
« Válasz #23400 Dátum: 2018. December 29. - 18:14:40 »
... tegyél egy szűrőt a rendszerbe, vagy takarítsd ki a tankot, vagy mindkettő!!! ...
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23399 Dátum: 2018. December 29. - 17:43:32 »
Kedves Fórumtársak!
Öt év elteltével újabb, de inkább, már álandósuló hiba ütötte fel a fejét a Renault Cliom karburátoránál.
Az alapjárati fúvókám rövid út megtétele után fokozatosan eldugul a teljes alapjáratvesztésig. A kitisztítást követően minden rendben, de ez nem sokáig tart. Már az idegbaj kerülget, hogy honnan kerül a rendszerbe az az anyag, ami ezt okozza.
Renault Clio I., 1108 cm3-is motor
Solex BIS 32-es, kézi szívatós karburátorával van a gond.

Ennek a problémának a megoldásában kérnék segítséget.

Üdv.:violino
« Utoljára szerkesztve: 2018. December 29. - 17:56:25 írta violino »

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23398 Dátum: 2018. December 11. - 18:16:52 »

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23397 Dátum: 2018. December 11. - 11:50:48 »

Hmmm félreértettél, nem rendelésre másoltam, csak cikkszám és kép miatt :D

Amúgy orosz ukrán rendelés sima úgy nincs gond ilyen téren velük sem.

Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23396 Dátum: 2018. December 10. - 23:56:09 »

Az első link az fura, azt írja használt, állapota kitűnő. 1db, 200rublei. A cikkszáma jó de más típusokat rendel hozzá. Oroszoktól én még nem rendeltem semmit, akartam de EU-s országba nem szívesen postáznak. Nagy cég volt, ja és előre kellett volna utalni, nem kockáztattam inkább.

A második link, jó a cikkszám is és gyári de csak 1db seeger gyűrű. A raktáron összesen 2 db van nekik. Törököktől gyakorlatilag lehetetlen rendelni.

A harmadik link, jó a cikkszám, ukrán. Próba szerencse.

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23395 Dátum: 2018. December 10. - 14:49:56 »
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23394 Dátum: 2018. December 10. - 09:06:57 »

Nos, megnéztem a Diag-ban. A persely ugyanaz, legalábbis a cikkszáma. A csapnak más a cikkszáma, annyiban különbözik, hogy alul keskenyebb és alul kell hozzá egy "kapocs", az lehet a seeger gyűrű. Sajnos nem tudtam semmivel sem lementeni a képet mert maga a program régebbi op. rendszeren fut és semmilyen parancsra nem reagál.

Amit elsőnek linkeltél az jónak tűnik. Azért nem mondom biztosra mert ahol megnéztem a Diagban, ott a kép sematikus, nem feltétlen pontos, ráadásul ott úgy néz ki mintha menetes lenne felül a csap, viszont akkor minek kellene seeger. Annyit meg tudsz tenni, hogy a csapot kiveszed, mindkettőt és megnézed van-e rajta kopás és mennyi. Általában a csap még jó amikor a persely már szétkopott.
« Utoljára szerkesztve: 2018. December 10. - 09:16:39 írta r2d2 »

EdM

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23393 Dátum: 2018. December 10. - 07:35:38 »

VF1CB0WCF28644765
2003

Én ezt találtam hozzá:
https://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-CLIO-MEGANE-TWINGO-DROPPY-DOOR-REPAIR-KIT-DOOR-HINGE-PINS-REPAIR-KIT-/271508862927

Pontosan megmérni sajnos nem tudom, illetve ahhoz ki kellene vhogy bányásznom belőlel, és azt csak akkor tenném, ha már a kezemben van legalább egy cseredarab.
A berágódás miatt szerintem a kiszedés sem lesz egyszerű...

A gyári vmi ilyesmi, de lehet ahhoz nincsenek rézperselyek.
https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Renault-Door-Hinge-Bolt-Pin-CLIO-MEGANE-Kango-Scenic-Thalia-Left-Right/1415772090

Megköszönöm, ha utána tudsz nézni.

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23392 Dátum: 2018. December 07. - 19:59:01 »

Ha adsz egy kaszni kódot és évszámot akkor meg tudom nézni pontosan a Diagban.

EdM

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23391 Dátum: 2018. December 07. - 07:04:42 »

Azta... Köszönöm.
Ez tök jó, csak szerintem a Clio2-höz nem feltétlen.
Az enyémen seeger biztosítás van, és nem látni se menetes részt a fej alatt, se torx nyílást a fejben.
A fej alatt ráadásul egy vastagabb rész van, de a lakatos szerint az csak a berágódás miatt.
Mondjuk attól még jó lehet, rámérek és jelzek.

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23390 Dátum: 2018. December 06. - 17:13:51 »

A persely belső átmérő: 6mm, a külső sliccelt, értsd behelyezett állapotban lenne értelme mérni.
Csap teljes hossz: 54mm, a fej nélküli rész: 50mm, menetes rész hossz: 8mm. A fejébe torx megy.

EdM

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23389 Dátum: 2018. December 06. - 13:49:22 »

Szerintem nincs olyan, aki ezt meg tudná mondani.

Át tudod nekem küldeni a paramétereit (átmérő, hossz, biztosítás, stb.) akár egy fotóval, hogy össze tudjam hasonlítani a kopottal?
Megköszönném.

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23388 Dátum: 2018. December 06. - 11:03:59 »

1-es Cliohoz nekem van új persellyel. Ha már lóg az ajtó akkor a persely is elkopott benne. Nem tudom, hogy a többi Clioba is jó, elképzelhető.

EdM

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23387 Dátum: 2018. December 06. - 08:17:09 »

Sziasztok!

Döntöttem, távirányítós lesz a második kulcs is, nem foglalkozom a manuális verzió buherás kialakításával.

Egyébként a napokban a vezető oldali zármotor ki-kihagyott, ezért is indultam el a zárás történetben. Az elég zavaró volt, hogy egy ajtót kulccsal nyissak-zárjak, a többit meg távirányítóval...
Kiszerelve látható volt az elektronika korrodáltsága. Kicseréltem, de azzal is csak ideig-óráig működött. Akkor derült ki, hogy a lógó ajtó miatt a nyitásérzékelő blokkol. Szép az, ha nem ott van a gond, mint ahol a probléma.

Következő kérdésem így viszont már az, honnan lehet ajtózsanér csapszeget szerezni?

EdM

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23386 Dátum: 2018. December 05. - 15:14:23 »

Értem én, hogy gőzgép...

Sajnos a kezelési utasításban nincs erre utalás.
Bár hátsó ajtókat a dokumentum szerint lehet, de az enyémen nincs, hiszen 3ajtós.
Külső zár nincs se az anyós oldali- és se a csomi ajtón.

Oké, tehát kulccsal hiába zárom le a vezető oldalit kívülről, a többi nyitható marad. Ezek szerint nem hiba, hogy a kpi vezérlőnek nem ad utasítást a többi zár mozgatására.

Belül viszont sehol egy fizikai reteszgomb vagy kapcsoló az ajtókon, hogy azokat manuálisan lezárjam, hacsak nem buherálok rá vmit.

De ha a manuális témával nem is foglalkozom - mert nem annyira életszerű az akksi hirtelen halála - akkor meg azt kell kitalálnom, hogy az egyetlen külső zár hogyan bírja működésre a kpi zárrendszert, mert a 2.kulcsom nem távirányítós. Vagy jelet veszek le vhogy a külső zár mozgatásáról, vagy keresnem kell egy kompatibilis távirányítót. Esetleg cseréljem le a 2.kulcsot távirányítósra.!?
Egyéb ötlet?

binyu

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 973
  • Nem: Férfi
  • dCi
Re: Clio
« Válasz #23385 Dátum: 2018. December 05. - 12:38:40 »
Csak a távirányító működteti kívülről a kp.zárat.
Ha nincs akksi/vagy lemerült akkor kulcscsal zárod. A kezelési útmutatóban benne van, hogy hol kell a többi ajtót reteszelni.
:)

EdM

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23384 Dátum: 2018. December 05. - 11:33:16 »
Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem.
Vettem egy Clio II 1.2-16V-t 3ajtóval, de néhány kérdőjellel.

Az egyetlen kulcsos zár ugye a vezető oldali ajtón van, amit cserélnem kellett, már vételkor sem forgatta a kulcs, be volt rohadva.
Kicseréltem a zárat, de kulccsal mozgatva nem viszi a kétvezetékes zármotort, és nem mozgatja a többi ajtózárat sem.
Kérdésem az, hogy ez így van kitalálva gyárilag is, vagy ez egy hiba?
A távirányító és belső kapcsoló működteti a kpi zárat.
Belül sehol egy fizikai reteszgomb vagy kapcsoló az ajtókon, de lemerült akku esetén hogyan zárom az autót ???

EdM

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23383 Dátum: 2018. November 20. - 10:58:47 »

Elég sok dízelnél gond a gyenge fűtés alapból. Pont a típusnál nem ismerem.
Radiátor csere megvolt, ok, de miért? Eresztett? A rendszert átmostad többször, légtelenítve van rendesen, termosztát belevaló és nyit is?
Ha minden rendben akkor szerintem tetess bele ülésfűtést, javít a komforton. Illetve télen tehetsz a hűtő elé kartonlapot. Ülésfűtésből a gyári drága, vannak sokkal olcsóbbak de ne a huzatba építettet vedd mert az a fajta hamar tönkremegy.

Nándi

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Clio
« Válasz #23382 Dátum: 2018. November 18. - 17:34:10 »
2003 évj. 1,5 dci clió a fűtéssel szenvedek. A páromé az autó és nincs se a kocsival sem velem megelégedve mert nem tudok jobb fűtést varázsolni bele. Fűtőradiátor csere megtörtént a termosztát jól működik. Már nem tudok mit kitalálni. Van valakinek esetleg ötlete vagy az autó ilyen.

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23381 Dátum: 2018. Október 05. - 08:02:30 »
A pattogast minden autonal itthon megoldotta a parhuzamra allitas, sajat tapasztalatbol irtam.
Fagyallot csak vezerlessel egyutt cserelek 5 evente, felesleges korabban. Ha akarsz jo bele az alukimelos.
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

Rezsó28

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 89
  • Nem: Férfi
Re: Clio
« Válasz #23380 Dátum: 2018. Október 04. - 22:56:42 »
Fagyállót utoljára 2015 elején cseréltem...
Milyet érdemes D7F-be?
Elvileg Alu G12  Rózsaszín, de lehet rosszul tudom.
... van esetleg ajánlott?
« Utoljára szerkesztve: 2018. Október 04. - 23:05:07 írta Rezsó28 »
2006/04 Clio II ph 3 Campus Clim
1.2 8V D7F 726
Vert Citron TED99
Free (Authentique)

Rezsó28

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 89
  • Nem: Férfi
Re: Clio
« Válasz #23379 Dátum: 2018. Október 04. - 22:25:15 »
Mhh ez érdekes, azt gondolnám, hogy pont azért van szögben, mert így az erőkar jobban rászorítja az üvegre. Bár nyilván így áramvonalasabb.

Most vettem Valeo-t direkt figyeltem hogy a grafiot ne töröljem le róla..
Most vajpuhán jár.
A régit meg elvágom és hátulra kerül..mint ahogy tavaly is...csak akkor a bolti műanyag formás 1 év alatt szétszakadt. A tavalyi Használt! elsőből most még egész jól tartja magát...:D  ;D
2006/04 Clio II ph 3 Campus Clim
1.2 8V D7F 726
Vert Citron TED99
Free (Authentique)

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23378 Dátum: 2018. Október 02. - 10:00:59 »
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23377 Dátum: 2018. Október 02. - 07:26:20 »
Nem a lapáttal van gond a kar nem parhuzamos az uvegre, ha pattog.
Vedd le a lapatot, engedd ra a kart az uvegre es ha a felfogatasnal latsz ferdeseget a parhuzamostol, akkor a kar szárat kell hajtani, en rongy es ket fogo segitsegevel oldom meg a festek kimeles miatt.
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

makimaki

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: Clio
« Válasz #23376 Dátum: 2018. Október 01. - 22:08:16 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
A haveromnak van egy 2001 gyátású 8 szelepes k7j700-as motorkódú thaliaja ami furcsa hibát mutat.Nekem is ugyan ilyen thaliam van.
Az autó könnyen indul,viszont menet közben gyorsításkor megtopan,enyhén berángat,visszadadog,és kis idő múlva egyszer csak elkezd gyorsulni,ha padlógázt nyomok.
Trafót,lambdaszondát cseréltünk semmi változás.Átraktuk az én thaliamról a komplett légszűrőházat,befecskendezővel mindennel együtt.Annyit javult,hogy nem rángat de érezni még gyorsításkor (ez minden váltás után van)kb.félgáz háromnegyed gázon olyat mintha valami visszafogná,Viszont nincs rángató érzés.Ha padlót nyomok neki elkezd húzni.
Valamit javult.Visszaraktuk az ő befecskendezőjét megint enyhén rángat.Beraktuk az enyémet valamivel jobb,mert nincs rángatás.
Kezdünk kifogyni az ötletekből.Ha valaki tapasztalt hasonló jelenséget megköszönném ha elmondaná mi lehet a hiba oka,mit nézzünk még meg.
Minden ötletet szívesen fogadok.
Egyszerűen nem akar húzni.Minden váltás után van egy visszafogás szerű dolog.
Szal. minden ötlet érdekelne.
Köszi előre is.

Magyar_ati

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 20
Re: Clio
« Válasz #23375 Dátum: 2018. Szeptember 30. - 19:23:39 »
Sziasztok.
Hol található az UCH panel clio 2-ben?2004-es,1.5dci,60 kw.
Mennyire bonyolult kiszerelni?

Rezsó28

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 89
  • Nem: Férfi
Re: Clio
« Válasz #23374 Dátum: 2018. Szeptember 30. - 08:30:56 »
Clio 2 -höz milyen ablaktörlő lapátot ajánlotok?
Valeo bosch 1-1 évig bírja, aztán kemény lesz a nyári UV-tól és kuka, szó szerint dobálja, pattog az üvegen.

De a gond igazándiból, az hogy 100-110 felett a vadi új is elemelkedik...
Valami áramvonalasított forma kellene, ami még se takar ki sokat..
Köszi
2006/04 Clio II ph 3 Campus Clim
1.2 8V D7F 726
Vert Citron TED99
Free (Authentique)

Gericlio

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Clio
« Válasz #23373 Dátum: 2018. Szeptember 26. - 16:24:17 »
Először is, köszönöm a választ.
Mértek fordulaton is, megfelelő volt, de nem emlékszem már rá. Azóta terhelés nélkül is bevibrált sajnos. Egyáltalán nem értem, hogy ez miként lehetséges. Az olajpumpa háza annyira lett kitakarítva, amennyire elérhertő volt. Mást nem tudok csinálni, kap egy bontottat.  :(
Csak abban bízom, hogy máshol nem megy el...

ClioRN

  • Globális moderátor
  • *****
  • Hozzászólások: 1500
  • Nem: Férfi
  • Clio I 1.2 Turbo
Re: Clio
« Válasz #23372 Dátum: 2018. Szeptember 24. - 13:55:51 »
Ha melegen , alapjáraton volt 0.6-0.7  bar az jó bár 0.8- 1 bar jobb de fordulaton mennyi ? ott azért a 2-3 bár körül kellene lennie melegen.
Valószínűleg elmelegszik az olajad milyen olajat használsz? Persze lehet már az olajpumpa kopása illetve amikor csapágyaztátok akkor az olajszivattyú háza ki lett takarítva?

A nyomás sok helyen elmegy gyárilag a hengerfejben is az olajfuratok után nincs már nyomás onnan a gravitáció viszi vissza az olajat a kartellba ha a  gombánál nincs nyomás ott
vagy a pumpa nem tud szívni vagy nem tud nyomást felépíteni.

mivel ez egy kis motor az hogy 3x kapcsolt a venti lehet az olaj csak 80 fokos volt ami városban max a dugoban fog feljebb kúszni de ezekben a hidegekben még ott sem míg a pályán simán elérheti a 110-130 fokot .
ezért a nyomás érték mellé kellene tudni egy hőfokot is .


Üdv:ClioRN
« Utoljára szerkesztve: 2018. Szeptember 24. - 14:01:10 írta ClioRN »
Clio I 1.2 turbo & Scenic II\II 1.6 16v & Grand Scenic II 1.6 16v
the secret of fast driving is not learning to drive a car while it's under control but when it's out of control - Eddie Sachs

Gericlio

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Clio
« Válasz #23371 Dátum: 2018. Szeptember 23. - 08:24:08 »
Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú D7F 720-as motorkódú Cliom. Fél éve kellett rajta hengerfejtömítést cserélni, mert hűtővíz került az olajba. Mindemellett alapjáraton elkezdett bevibrálni az olajnyomáslámpa.
Megkapta a tömítést, új olajat, szűrőket, fagyállót, stb... Fél évig problémamentes volt az autó. Aztán egyszer csak elkezdte, hogy főleg autópályázás után, nagyon meleg motornál bevibrál az olajlámpa alapjáraton.
Első körben kapott új olajgombát. A jelenség csak fokozódott, mivel az új érzékelő toleranciahatára a tisztasága miatt még gyári volt, ha jól tudom 0.3Bar...

Tűzoltásként megpróbálkoztam új olajjal, és új szűrővel, ami látszólag megoldotta a problémát. Az olajlámpa kizárólag erős autópályázás után, üresbe kitéve kezdett el világítani, normál használat során nem.
Viszont nem maradhatott így, ezért elkezdtem olajpumpát keresni hozzá. Nincs. Csak hulladék utángyártott, az is csillagászati áron. Próbaképpen kapott hajtókarcsapágyakat a motor. Utána történt oljanyomásmérés, ami melegen (3x kapcsolt a venit) 0.6-0.7 (inkább 0.7) Bar-t mutatott.

Nem jónak, viszont elégségesnek tűnt. Viszont a probléma ma is, továbbra is előjött... 130 autópálya, utána alapjáraton nincs olajnyomás. Tudom, és nem is szándékozom 130-al járni egy 58 lovas autóval, de szerintem kibirnia illene az ilyen nyúzást.

A főtengely csapágyazásán nem volt kopás. Olajpumpából többféle van hozzá, bár én csak a szűrőben látok különbséget. Szerintetek másban is van? A hengerfejben el tud menni valahol a nyomás? Csak mert a hangja is elég rossz a motornak, valószínüleg himba problémája is van. Nem tudom mit csináljak vele.


Rezsó28

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 89
  • Nem: Férfi
Re: Clio
« Válasz #23370 Dátum: 2018. Szeptember 15. - 21:25:40 »
Hogy lehet fogyasztásmérőt kreálni vagy kiolvasni OBD-n keresztül az adatot? (vagy akárhogy)  jó lenne csinálni/venni egy kis kijelzős kütyüt
A kocsi egy fapad 1.2 8szelepes D7F 2006-os campus

A műszerfalon nincsenek meg azok a kis ikonok se mint mondjuk a dízelnél és nincs Menu nyomógomb a kar végén se.
Viszont pl ha a rejtett menu-be lép az ember(nyomni a trip gombot és ráadni a gyújtást), akkor kiírja a tankban lévő üzemanyag mennyiséget.
Szóval ebből az értékből meg a trip értékből egy átlagot lehetne kalkulálni...elvileg.

Csinált vagy hallott már valaki hasonló megoldásról?
Mellesleg ez a narancssárga kijelző ami a műszerfalon vagy a rádión van, ilyet vöröses sötét narancs szín világú LCD-t hol találni?
(talán Orange Negative LCD néven találni valami hasonlót neten, de az se tök ilyen)
2006/04 Clio II ph 3 Campus Clim
1.2 8V D7F 726
Vert Citron TED99
Free (Authentique)

Rezsó28

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 89
  • Nem: Férfi
Re: Clio
« Válasz #23369 Dátum: 2018. Szeptember 15. - 21:06:04 »

Ez az ablaktörlő dolog, már a 2-es clioban is benne volt.
Ha törlés állapotban van a kar és hátramenetet kapcsolsz, akkor hátul is töröl, abból indul ki hogy esik az eső, koszos vagy vizes a hátsó ablak is, és láss hátrafelé
Szerintem tök jó.

Viszont ha mondjuk mosod az első ablakot és utána egyébként a kar alaphelyzetben. és akkor is töröl hátul az elég érdekes.
Lehet valami új fícsör :D
Esetleg érzékel az esőérzékelő elől?

73Le ha jól tudom az Euro5-6? miatt
Az a D4F elég sok kocsiba került...2000 óta, nem egy elromló darab furcsa ez a lambda szonda gond főleg ennyi km után.
Valami jobb szakival megnézetném...akár más szervízzel is


2006/04 Clio II ph 3 Campus Clim
1.2 8V D7F 726
Vert Citron TED99
Free (Authentique)

Clio1tulaj

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23368 Dátum: 2018. Szeptember 14. - 08:55:10 »
Szia !

Először is köszönöm a válaszodat. A futóművel kapcsolatban kérdezném a toldozott-foltozott utakon mennyire pattog az autó mennyire érezni az úthibákat a kocsiban ?
Tegnap hoztam el az 1-es Cliomat a szerelőtől és egy röpke 50Km-es próba út után csak annyit tudtam mondani hú b.meg. Picit részletesebben a hú b.meget kifejtve az út kb harmada hepehupás foltozott aszfalt , a többi elfogadható de nem tökéletes az sem. Szinte "úszott" az úton a kocsi   megszűnt a dübörgés , nyiszorgás ,  alig lehetett érezni bent az úthibákat. Nem volt olcsó mulatság de azt hiszem megérte mert leírhatatlan a különbség.

üdv



totomi

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Clio
« Válasz #23367 Dátum: 2018. Szeptember 09. - 09:53:30 »
Szia!
Ezzel a 4. generaciós Clioval meg vagyok elégedve. Mikor vettem már akkor tudomásul vettem, hogy nem egy versenyautót veszek, városi használatra vettem.
Szembe jövő forgalomba előzni nem nagyon kell vele.
Az autó vezetése számomra jó, az autó kényelmes, korábban is kis autóm volt(c corsa).
Furcsaság számomra az ablaktörlő, első szélvédőn törölsz egyet, és ha hamarosan tolatást kapcsolsz, akkor hátul is töröl egyet.
A másik amit meg kell szokni, számomra a levegő beáramoltatás az utastérbe. Ha szélvédőre állítod, a levegőt, akkor kapcsol a légkondi automatikusan, és az A/C gombbal ki kell kapcsolni, ha nem akarod a légkondi üzemelését.
A fogyasztása: az én vezetésemmel 6.5l/100. Télen kicsit magasabb(ez városi, kis táblán kívüli rész van benne)
Eddig hozza a vártat, persze ha a "check anti pollution system " kiírást nem veszük figyelembe.
Remélem tudtam segíteni, ha van kérdésed elő vele.

Üdv!

Clio1tulaj

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23366 Dátum: 2018. Szeptember 06. - 21:01:38 »

Köszönöm a telefonszámot !

Ha jól látom a Taskó bontóról van szó. Jártam már náluk épp az idén más miatt . Korrektek voltak amit vettem bevált , viszont arról az alkatrészről ránézésre el lehetett dönteni jó lesz e vagy sem. A hátsó futómű esetében viszont r2d2-nek igazat kell adnom mert rizikós egy bontott hidat beszerezni és semmi sem garantálja , hogy olyan szerencsés leszek mint violino. Tehát maradok az anyagi katasztrófa mellett és elviszem a szerelőhöz aki már megrázatta a kicsike seggét augusztusban.


Kedves totomi !

Ha jól sejtem egy 4.generációs Clio-val küzdesz. Ettől a lambdaszondás mizériától eltekintve érdekelne mi a tapasztalatod az autóval. Mennyire vezethető , kényelmes , fogyasztása ,  stb... stb...  Én ezt a 23 éves Cliomat több mint 15 éve nyüstölöm kb 160000Km-t tettem meg vele , nagyon szeretem mert rendkívül kényelmes megbízható kis autó . Sajnos az idő az nagy úr és nem kegyelmez neki sem , előbb utóbb nyugdíjba kell vonulnia , ezért érdekelne minden amit csak el tudsz mondani az új Clióról. Nem vagyok turbó párti , dízelre meg pénzem nincs , tehát nekem is az a 75lovas motorral szerelt Clio változat csikolja az oldalamat mint ami neked van.

Üdv

totomi

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Clio
« Válasz #23365 Dátum: 2018. Szeptember 06. - 05:00:02 »
Sziasztok!
Ugy látom még meg kell ismernem a klubbot mert nem jó ha az ember össze-vissza irogat.
Segítsegeteket szeretném kérni abban hogy 2017 husvét után hoztuk ki a járgányt, és 2018 januárjában, majd julius végén lambda szondát cseréltek az autoban(1.2-es NEM tce motoros). A hiba amit ír: check anti pollution system.Szervizkulcsal, es motorjelzessel jön a hiba (a juliusinal olyan 14000 km lehetett benne aszem).

A jármű menetteljesítménye nem változik a hiba kiírása előtt és után. Ugye ez a 3. szonda benne, mire kell gondolni?

Van köztetek olyan aki ilyen dologgal küzd? Talán valami ötletetek van mit is csináljak? A szervizben kicserélték, programozzták és mehet tovább.

Várom ötleteiteket!

Köszönettel totomi!

 

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23364 Dátum: 2018. Szeptember 05. - 08:46:43 »
Szia!
Több hátsó híd közül választhattam ,garit is adtak rá.
Nekem a négy hídfelfogató csavart kellett csak leszednem.
A többire nem volt gondom,hála az égnek.  Pl.a lengőkarok pálcás rúdjának a felfogató négy csavarját próbaként megpróbáltam leszedni, egyszerűen leszakadt a csavar feje. Onnantól pedig nincs tovább,mert a csavar  szára a lengőkar üreges részében a menetben maradt,onnan pedig kimuzsikálni igencsak bajos. Persze ez az enyémnél volt így,ami 1991-es.Ez csak egy javaslat.

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: Clio
« Válasz #23363 Dátum: 2018. Szeptember 05. - 01:00:55 »


Azért egy biztos, hogy egy 90 akárhányas hídban a csapágy ami egyben van a szilenttel az még állásban is tönkremegy. Ergo mérlegelni kell, lehet kívül szép rozsdamentes, utána berakod a hídat, rámegy a terhelés és akkor látod meg, hogy szar a szilent, a csapágyat nem látod mögötte.  Az majd kiderül. Azért én mindenképp megfontolnám a felújítást avagy a szilent-csapágy cserét újra. A berohadt csavarokat meg mégis csak ki tudtad szedni, nem? Általában lánggal megmelegíted és utána szerelhető vagy levágás. Ezeket ha jól emlékszem különben is kötelező újra cserélni.

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: Clio
« Válasz #23362 Dátum: 2018. Szeptember 05. - 00:50:54 »
06202508061
Ez egy debreceni bontó.

Clio1tulaj

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 8
Re: Clio
« Válasz #23361 Dátum: 2018. Szeptember 04. - 15:19:29 »

Köszönöm a válaszod  !

Egyenlőre nem tudom mi legyen . Ha észak- vagy  keletmagyarországi a bontó akkkor add már meg légszives az elérhetőségét.
Azt hiszem rátapintottál a lényegre , attól tartok én is , hogy a szilentblokkok csak a jéghegy csúcsát jelentik. Ezért vacakolok annyit vele.