Szerző Téma: Clio  (Megtekintve 709917 alkalommal)

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23310 Dátum: 2018. Február 07. - 10:31:51 »
Sziasztok!
Denso gyertyát raktam bele, azzal nem csinálja.
A Bosch Platinumot nem szerette.
Köszönöm a segítséget

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23309 Dátum: 2018. Február 01. - 18:41:08 »

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23308 Dátum: 2018. Január 31. - 18:50:10 »
A barna az üzemanyag szivattyú reléje, a lila egy másik.
Mintha el lenne oxidálódva, megégve a vége, nem?

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23307 Dátum: 2018. Január 30. - 17:11:14 »
Nyilván hangosabb, de olcsó érdemes újat beletenni.
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

banderas

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Clio
« Válasz #23306 Dátum: 2018. Január 30. - 12:25:55 »
Szerintem igen csak az egyik esett ki. ami a szívócsonk alatt van. amikor kiesett a motor is hangosabb lett. Olyan amikor a kipufogo kilyukad.

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23305 Dátum: 2018. Január 30. - 12:21:37 »
Kollegámtól kaptam egy tippet, menjek tanksapka nélkül, nézzem meg a hiba környékén mi a helyzet.
Hát egy fokkal jobb volt, nem állt meg 4000-nél, hanem ment tovább, pár torpanás így is volt, de lényegesen, érezhetőbben jobban ment.
Ez számomra laikus, inkább elméleti gondolkodású számára azt jelenti, hogy gyengélkedik a pumpa vagy koszosodik a szűrője és így vákuum nélkül lényegesen könnyebb dolga volt, tehát nagyobb nyomást tudott adni.
Szerelő még átnézi azért, de remélem a pumpa tisztítás és/vagy csere megoldja már a problémát.

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23304 Dátum: 2018. Január 30. - 10:06:17 »
https://alkatreszek.hu/gyariszam/7700274026
erről van szó, mindkettő kiesett?
Vagy elkopott, vagy rosszul lett visszatéve.
Ott elméletileg nincs óriási nyomás.
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

banderas

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 3
Re: Clio
« Válasz #23303 Dátum: 2018. Január 30. - 09:09:57 »
Jó napot mindenkinek.
Dugó, kétkarú himba tengely szerelő furat.Clio 1,6 16V motorom van mi lehet ez a dúgó. Mert az olaj kinyomta.Nem volt túl tőltve.Nagy baj lehet?
Kíváncsian várom a választ.Köszönöm

dzsuzi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 42
Re: Clio
« Válasz #23302 Dátum: 2018. Január 29. - 15:21:50 »
Köszönöm szépen a válaszokat, segítséget! :)

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23301 Dátum: 2018. Január 29. - 11:40:30 »

Hát mi is erre jutottunk a szerelővel :D

Ha lehúzta a csövet aminek olyan fura csatlakozója van mint egy polipé az injektorhídró akkor azon ha lett volna a műszernek olyan kimenete elvileg lehetett volna nyomást mérni, de akkor a motor nem járt volna ugye :D
 

Így akkor sehogy se lehet ezen a kocsin megmérni?

Amúgy szerinte is ac pumpa lesz, próbálgatta üresben túráztatni és szépen lassan nyomva ment egyenletesen, ha odalépett neki akkor már üresben is be be torpant.

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Clio
« Válasz #23300 Dátum: 2018. Január 29. - 11:39:37 »
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23299 Dátum: 2018. Január 29. - 09:03:43 »
Azt nem tudjátok véletlenül hogy a Clio2 1.4 16V 2003-on kb hol lehet az üzemanyagnyomásmérő kivezetés/szelep? Néztük az injektorhíd környékén, de semmi. Köszi

viandr

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 415
  • Nem: Férfi
Re: Clio
« Válasz #23298 Dátum: 2018. Január 28. - 21:34:16 »
Vegyél egy ékszíj csúszásgátló spray-t, és fújj a belső, és a külső oldalára is. Ha a csönd lesz, akkor csak a szíj hangja.

De őszintén szólva, véleményem  szerint nem ott van a gond... Mihamarabb célszerű a végére járni, nehogy beáljon valamelyik csapágy...

velsatis

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 32
  • Nem: Férfi
  • Kincs
Re: Clio
« Válasz #23297 Dátum: 2018. Január 27. - 20:42:26 »
Szia a vel satis forumban tudna valaki segíteni információ kellene !
A technika nyomában!

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23296 Dátum: 2018. Január 27. - 14:36:04 »
Ez szerintem görgő hang.
Nagyon egyszerűen elkülöníthető a szíj által hajtott és más elemek hangja között. Csak le kell venni a szíjat és úgy elindítani, ha nem visong tovább akkor azokat nézd át amit a szíj hajt.
Görgőket lehet kenni, injekciós tű segítségével, ha műanyag borítású, ha zárt akkor nem.
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

dzsuzi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 42
Re: Clio
« Válasz #23295 Dátum: 2018. Január 26. - 14:43:33 »
Sziasztok!

Mellékeltem egy kis videót a problémámról. Úgy gondolom laikusként, hogy a generátor szíj nyöszörög a kis cliómon. Májusban lett cserélve, dayco szíjra de előtte is csinálta már. Automata feszítő van rajta. Szerintetek mit lehet vele kezdeni, cseréltessen a feszítőket? Egy autószerelőnek mutattam eddig csak, azt mondta, ő nem tud ezzel mit kezdeni, de én szeretném ezt a problémát orvosolni valahogy. Valakinek ötlet, valami praktika?

https://youtu.be/xEXZbtLSQwA

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23294 Dátum: 2018. Január 26. - 13:59:03 »
FHP az nem hiszem hogy ezt okozná, az inkább indulásnál, nem? Amúgy vettem új FHP-t de azt kábelestől kell cserélni, ahhoz keresnem kell szerelőt.
Az első lambda feszültsége ha magas akkor dús a keverék, ha alacsony akkor szegény a keverék. A hibánál folyamatosan alacsony keveréket jelez annak ellenére hogy padlógázon vagyok, tehát olyan mintha nem jutna elég benya az égéstérbe.

Nem tudom a katalizátort, de mi a túrótól hullana szét, 35ezer km van a kocsiban. ???

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: Clio
« Válasz #23293 Dátum: 2018. Január 26. - 13:55:00 »
Hát basszus ez jó kérdés. Gondolom az FHP jeladó semmit nem segített. Igazából a lambda jelét nem nagyon értem a hiba környékén, de ilyet az sem okozhatna...
Mag az nem lehet esetleg, hogy szét van hullva a kerámia a katalizátorodban, és időnként gáztorlódást okoz?
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23292 Dátum: 2018. Január 23. - 22:37:00 »

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23291 Dátum: 2018. Január 23. - 18:19:37 »
értem, én karikát látom elsőre hibásnak
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23290 Dátum: 2018. Január 23. - 16:40:33 »
Értem, kipróbálom. Ha nem lesz jó tőle marad a szerviz gondolom...

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23289 Dátum: 2018. Január 23. - 16:38:57 »
Ha nincs diagnosztikai lehetőség. Egy másik gyűrűvel meg lehet próbálni.

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23288 Dátum: 2018. Január 23. - 16:33:40 »
Most nem csak régebben de akkor kiderült, hogy a kulcs volt a rossz.
Te is a karikára gyanakszol?
Ha lelógatom és nem húzom szét akkor is gyorsan villog. Ha leveszem és széthúzom akkor is.

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23287 Dátum: 2018. Január 23. - 16:30:39 »
Ha szethuzod akkor villog gyorsan vagy ha nincs a kulcs mellett Gyujtáskapcsoláskor?

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23286 Dátum: 2018. Január 23. - 16:29:39 »
Másik immo gyűrűt próbáltatok már?

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23285 Dátum: 2018. Január 23. - 16:29:23 »
Úgy is csináltam, hogy a csokit nem húztam le csak a gyújtáskapcsolóról vettem le meg úgy is hogy a csokit is széthúztam.
Olyankor gyorsan villog az immo lámpa.

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23284 Dátum: 2018. Január 23. - 16:27:29 »
Kiszedve a karikát mit takar? Lehúzod a csatiról?

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23283 Dátum: 2018. Január 23. - 16:22:11 »
Ha a gyújtást ráadom égve marad. Gyújtás nélkül szerintem a szokásos módon, de nem tudom milyen gyorsan kellene...
Mindkét kulccsal ugyanaz én a kulcs gondot kizárnám.

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23282 Dátum: 2018. Január 23. - 16:20:31 »
Mindkét kulccsal ezt csinálja?

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23281 Dátum: 2018. Január 23. - 16:17:30 »

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23280 Dátum: 2018. Január 23. - 16:16:05 »
Igen. Ezt általánossal nem fogod tudni. Nekem van Clippem, de szolnoki vagyok. Egy évig Kecsón dolgoztam, de már nem.

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23279 Dátum: 2018. Január 23. - 16:15:53 »

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23278 Dátum: 2018. Január 23. - 16:15:01 »

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23277 Dátum: 2018. Január 23. - 16:14:30 »
A clip az a gyári olvasója jól tudom?

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23276 Dátum: 2018. Január 23. - 16:13:41 »

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23275 Dátum: 2018. Január 23. - 16:12:34 »

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23274 Dátum: 2018. Január 23. - 16:08:39 »

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23273 Dátum: 2018. Január 23. - 13:48:12 »
Félre érted van gyújtás! Nem kommunikál obd-n keresztül a számítógéppel...
Ketten is olvasni akarták nem ment az egyik géppel régen olvasták más miatt.

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23272 Dátum: 2018. Január 23. - 09:08:39 »
Bár hülyeség amit írok, ha nincs gyújtás :(
http://www.hevederzar.hu/Szolg/html/immobiliser.htm
Telefonos segitséget hátha adnak.
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23271 Dátum: 2018. Január 23. - 09:01:18 »
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23270 Dátum: 2018. Január 23. - 07:15:19 »
Kiszedve a karikát gyújtáson csak villog, ha ráindítok nem csinál semmit. Visszarakva a lámpa égve marad, ha egyből indítok engedi kb. 1 másodpercig tekerni aztán letilt de ha kivárom azt az időt akkor nem csinál semmit. Benzinpumpa már az elején sem megy...

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23269 Dátum: 2018. Január 22. - 17:28:28 »

Szia!
9 mérést végeztem.
Az utolsó háromnál jött elő 100%-ban a hiba, előtte csak be be rántott.












Itt jól látszik hogy padlógázon 2-ben 4000 és vége.
Majd kattogás és némi bűz.





Hibának ezt a hármat hozta, ahogy korábban is: link

Köszi
« Utoljára szerkesztve: 2018. Január 22. - 20:19:25 írta meroly »

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Clio
« Válasz #23268 Dátum: 2018. Január 21. - 23:50:00 »
Clip kiirja hogy a kulcs felismert vagy sem és ezáltal a karika hibát kizárni. Ha jó a kulcs és jó a karika még lehet pár ok ami miatt az immo lámpa nem alszik ki.

Habarodix

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 338
Re: Clio
« Válasz #23267 Dátum: 2018. Január 21. - 15:37:32 »
indítani nem próbáltad amikor kint volt?
Scenic III 1.9 dci
Scenic II 1.9 dci
Megane II 1.6
Laguna I 1.9 dci

kilac

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 184
Re: Clio
« Válasz #23266 Dátum: 2018. Január 21. - 13:24:00 »
Kiszedtem, akkor villog az immo lámpa visszarakva folyamatosan világít...

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23265 Dátum: 2018. Január 20. - 15:15:13 »

Értem, köszi.
Ha minden igaz holnap  cserélünk egy FHP jeladót benne és ha műxik a  Clip akkor megcsináljuk a diagot is.
Igen, hengerenkénti trafó van benne.

Annyit tudni kell hogy 14 évig garázsos kocsi volt és 15ezret mentek vele. Az utóbbi egy évben nálam csillaggarázs és +18e km.

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: Clio
« Válasz #23264 Dátum: 2018. Január 20. - 15:07:07 »
Nincs benzinszag, mert az csak a vákuumcső. Annak a depressziója húzogat egy membránt a nyomásszabályzóban, ami zárja el a visszafolyóágad felé a benzint. Tehát minél nagyobb a szívócsőnyomásod, annál jobban elzárja a visszafolyó benzin útját, és ezzel emeli a nyomást a benzinhídon. Ha a vákuumcső repedt, akkor csak nincs elég benzinnyomás terhelésen, és falsot tud szívni a motor a repedésen. De akkor valószínűleg alapjárati problémáid is lennének.
Nekem a trafó terhelésen kezdett el áthúzni először, csak éppen másféle van az enyémben, mint a tiédben. Nekem az a nagy fekete doboz van a szelepfedél tetejére csavarozva, neked meg ha jól sejtem minden hengernek külön.
Lehet érdemes lenne OBD-vel élőadatot nézni a hiba közben, mert ez így tényleg csak találgatás.
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23263 Dátum: 2018. Január 20. - 14:51:54 »

Gyujtas hiba az normal uzemben is jelentkezne nem? Eleg jo minosegu trafo es gyertya ment bele pocc roff amugy az indulas.

Ha repedt lenne akkor kellene ereznem benzinszagot?

Nem tudom a hangot sajnos. Annyi biztos hogy padlo gaznal tuti elojon a bedadogas. Ezt probalgatttam ki de nem szivesen nyuzom foleg 4000ig. Hogy milyen amikor kifogy a benzin nem tudom sose fogyasztottam ki.

Reggel ha nem varok egy percet indulás elott akkor egyes gaz indul majd kuplung kettes es mar fulladozik is. Ez is benzinellatasi hibara utal.

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: Clio
« Válasz #23262 Dátum: 2018. Január 20. - 12:59:28 »
Olvastam, hogy volt cserélve, de az nem azt jelenti, hogy nem az a hibás...  ;D
Meg ezt a motort én nem ismerem, de gondolom ebben is vákuumos üzemanyag-nyomásszabályzó van. Azt is megnézhetnéd, hogy a vákuumcső nem e repedt például. Helyén van e... Stb...
Bár ha a benzin kevés, te meg még jobban kinyitod a fojtószelepet, akkor annak olyan bégető hangja van. Vagyis inkább mély tehénbőgés. Mint amikor kifogy a benzin, és fulladozik.
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

meroly

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Re: Clio
« Válasz #23261 Dátum: 2018. Január 20. - 12:43:32 »

Gyanús hogy maga a pumpa vagy a pumpa előszűrője lesz a rossz, ami kevesebb nyomást eredményez, ahogy írod is. Mert normál használatnál semmi baja.

Ebben a cikkben totál magamra ismertem: http://www.carstyling.hu/magazin/szerviz/ac-pumpa-csereje-7552

Az elektromos üzemanyag-szivattyúk rendszerint vagy az öregedéstől, vagy a tankba jutott szennyeződéstől mennek tönkre. A gyengülő motor nem képes a megfelelő üzemanyag-mennyiség szállítására, így erősen terhelt üzemi állapotban, illetve magas fordulatszámon a motor elerőtlenedik, végül le is állhat. Előfordul olyan helyzet, mikor szennyeződés felszívása miatt a pumpa (és így a motor is) leáll.
 


És nálam úgy van, hogy reggel beül, gyújtás, nincs búgás. Majd gyújtás le (de kulcs marad) és gyújtás újra, AC búg. Megszoktam már főleg ilyen időben hogy így duplán kell gyújtást adnom hogy a pumpa beinduljon csak azért nem zavart mert kolleganő clio-jaban is totál ugyanígy működik.

A torpanás inkább elszegényedés, nem olyan mintha három hengerezne vagy kihagyna a gyújtás, hanem kb mikor 6000-nél letilt, olyan érzés hogy nincs benne több erő ennyi volt kész.

Trafók gyertyák és benzinszűrő nemrég cserélve, fojtószelep tisztítva.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Január 20. - 12:45:48 írta meroly »