Szerző Téma: R19  (Megtekintve 455616 alkalommal)

Maszekzs

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: R19
« Válasz #14210 Dátum: 2018. November 01. - 23:50:36 »
Űdv!
R19 disel vezérmű ékszíj csere,vezérlés pontos beállítása,milyen célszerszám kell. Tudna ebben valaki segíteni? Szerelő ki cserélte az ékszíjat azóta valami nem stimmel,szerintem elrakta a vezérlést. Unom a környéken sok kokányolót!!!
Köszönöm!

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: R19
« Válasz #14209 Dátum: 2017. Július 09. - 22:27:36 »

Fontos tudnod azt, hogy ATE vagy Bendix a főfékhenger rendszere ,esetleg ABS-es!
Megrendeled mindkét méretet abból, amilyen a rendszered és amikor megérkezik addigra szétszereled  a régit és választhatsz.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Július 09. - 22:43:25 írta violino »

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14208 Dátum: 2017. Július 09. - 21:32:33 »

Értelmezd a második mondatomat. Az alapján tudsz rendelni is! Ha nincs gyártói katalógusod vagy neten sem találsz akkor bemész személyesen valamelyik nagyobb alkatrész forgalmazóhoz, ott van.

andras123

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 5
Re: R19
« Válasz #14207 Dátum: 2017. Július 09. - 16:41:02 »

Igen, ha kiszerelem akkor ez az egy értelmű megoldás, de én úgy szeretném, hogy mire elkezdem bontogatni, már ott legyen az alkatrész.

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14206 Dátum: 2017. Július 09. - 13:53:49 »
Nézd meg az átmérőt és azt vedd. A gyártó katalógusokban van átváltó, az a biztos amit abban megadnak.

andras123

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 5
Re: R19
« Válasz #14205 Dátum: 2017. Július 09. - 13:40:29 »
Sziasztok!
Főfékhengert szeretnék cserélni az autón, de a webshopok-ban ajánlott alkatrész jellemző mérete néha ~19 mm néha meg ~20,5 mm.
Nem tudom melyik lenne a jó, ha egyáltalán különböznek.
Pláne ez az autó valami kis számban gyártott speckósabb darab, és nem lehet kiválasztani pontosan a keresőkben.

Tudnátok segíteni?

Adatok:
típus: 19 GTR
lökettérfogat:1390 cm^3
teljesítmény: 44kw
üzemanyag:benzin
gyártási év: 1989
alvázszám: F1L5370502845055
mototkód: E6JA700242191

norberto

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 15
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14204 Dátum: 2017. Június 25. - 16:29:43 »

Szancsó

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 168
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14203 Dátum: 2017. Június 10. - 17:21:07 »
Sziasztok.R19, 1.4-es C3J710 motor,1989-es ferde hátú,a kérdésem,az első lengőkar szilentek egyformák mind a 4,(bal oldaliba 2,jobb oldaliba 2)vagy van valami külömbség?Látszatra egyformának tűnik.
Éljenek a csajok.R19 C3J

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: R19
« Válasz #14202 Dátum: 2017. Május 10. - 09:22:51 »
Mármint úgy érted, hogy a tiédben lehet e, csak éppen nem működik?!? Gondolom nem látatlanban birtokolsz egy autót!
A helyzet az, hogy van belőle központis. Gyárilag, és ezekbe a 20-25 éves autókba sokan szereltek utólag is! Ha távirányítós, és gyári, akkor az infráját a belső világítás mögött látod. Mire vagy még kíváncsi?
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14201 Dátum: 2017. Május 10. - 08:57:00 »
Ha szereltek bele gyárilag akkor van. Ha nincs akkor utólag rakhatsz bele.

zotyma0921

  • Újoncok
  • **
  • Hozzászólások: 2
Re: R19
« Válasz #14200 Dátum: 2017. Május 10. - 08:41:33 »
Sziasztok

 Én most vettem egy Renault R19-et
1995 1.4 Energy motoros.
Az lenne a kérdésem hogy erről az autóról tudtok e valamit pl van e központi zár vagy risztó stb.
Előre is köszönöm.
Üdv ZSolt

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14199 Dátum: 2016. November 26. - 21:25:33 »
Igen sajna gyárilag nincs, de megoldottuk :D
csak egy ilyesmi kellene még a generátor alatti vezető görgő helyett. Csak vmi kompaktabb méretben.

De ha nincs ilyen akkor is van már ötletem, hogy hogyan lehetne manulálisan feszíteni viszonylag egyszerűen...

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14198 Dátum: 2016. November 23. - 15:17:19 »
Ez a kép R19 álltalános, F mocihoz (nem csak 16v). D-szervó valamelyik egyszerűbb F mocin.
Csak azért töltöttem mert írtad hogy nem emlékszel a e-hidrós klímás verzióra.. (egyébként hülyeséget írtam mert a jobb felső az). Illetve hogy klíma+normál szervó megoldás nem is találni leírásokban.
Alant a clio 16v. Ez megint más..

« Utoljára szerkesztve: 2016. November 23. - 15:34:24 írta Jakab »
R19 2.0 16v

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14197 Dátum: 2016. November 22. - 20:41:19 »

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14196 Dátum: 2016. November 21. - 11:19:34 »
Tudtommal klímás 16v csak elektrohidrós szervóval volt szerelve. Ezért gonodoltam hogy ha már klímás akkor e-szervós.
Nem is nagyon értettem hogy mi történik a képen.. kellett kis idő míg értelmezni tudtam.
Jobb alant a klímás 16v.
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 21. - 11:34:47 írta Jakab »
R19 2.0 16v

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14195 Dátum: 2016. November 19. - 21:47:10 »
Az állító csavar ott a kék csőnél lenne ( a képeden).
Annyira már nem vagyok képben, de úgy emlékszem, hogy volt gyárilag szervóval és klímával szerelve 16V. Ha találsz a neten képet vagy valakinek van ilyen úgy kellene megoldani. Azt tudom, hogy volt hidro-elektromos szervóval + klímával 16V mert volt olyanom, sajnos elég régen és nem emlékszem ott pontosan hogy volt megoldva, amúgy is elég zsúfolt a motortere , nem sokat látni kiszerelés nélkül.

Vagy megpróbálnám még azt, hogy utángyártott szervót beépíteni. A XX. kerületben volt egy kormányműves akik építettek be új utángyártott szivattyút, érdeklődni kellene, hogy milyen lehetőségek vannak de ahhoz kell a kocsi is, hogy lássák.

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14194 Dátum: 2016. November 19. - 17:51:38 »
Igen bocsi, így nehez leírni.
Eddig 30eKm-t mentem ezzel a felállással és eddig nem volt szakadás csak csúszás. Leginkább reggel vagy amikor teljesen el volt tekerve a kormány. A full gyári konzollal nem sokra megyek mert akkor ugrik a klíma. Vagy a szervó.

Rémlik valami állító csavar de asszem nekem az kikerült mert nem maradt helye.  ::)

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14193 Dátum: 2016. November 19. - 17:19:41 »
Bocs de nekem ez kínai, ahogy fogalmazol.
A szíjfeszességet a generátornál lévő állító csavarral tudod állítani, legalábbis az enyémen ami gyári 16V ( nem klímás) és sosem volt barkácsolva.
Azt gondolom, hogy szerezz be gyári konzolokat és akkor nem lesz problémád. Én nem szórakoznék ilyen barkácsolgatással. Menet közben elszakad a szíj, feltekeredik, vízpumpa beáll, szervó azonnal....aztán lehet barkácsolni elölről.

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14192 Dátum: 2016. November 19. - 17:02:07 »
A szíj nem lesz gond. Bőven tudok annyit állítani...
Összemértem öket és úgy a két szélső csavarhely fedésben volt. 180 fokkal el kellett fordítanom a csőcsatlakozó miatt de szerintem a felső is megegyezik.

Viszont van egy olyan baj is, hogy a klímakomptesszor miatt át kellett alakítani a konzolt és nincs feszítő görgőm. Így elég hamar meg szokott csúszni a szíj ezért évente cserélem. Van valami ötlet esetleg, hogy hogyan lehetne egy automata feszítés vhogy belebarkácsolni? Lentebb ott a kép, h most hogy néz ki... A generator alatt balra van egy kis vezető görgő. esetleg annak a helyére!?
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 19. - 17:04:32 írta Batman »

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14191 Dátum: 2016. November 19. - 16:52:19 »
Ha tudod a rávaló ékszíj méretét mivel nagyobb a tárcsa átmérője.
Maga a pumpa csavarhelyei egyeznek vagy a konzolé?

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14190 Dátum: 2016. November 19. - 16:01:31 »
Na jól bevásároltam. kép alapján vettem egy bontott szervópumpát. Egy picit nagyobb a szíjkerék is meg maga a pumpa is. A csavarhelyek ugyanott vannak. egyelőre beszenvedtem a helyére de rögzíteni még nem tudtam mert rámsötétedett. Elvileg egy Clio I 1.2-ből van (7700840105). Van valami hátrány, hogy nem  1.8 16V-ből való?

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14189 Dátum: 2016. November 16. - 21:38:54 »
úgy értettem, hogy rendes hidraulikus a szervó nem elektróhidra...

azaz CO poti. na azt nem szeretnék venni mert van egy zsír új lambdám. Na meg kicsit modernebb is mint a poti  :-\

Ami még érdekes, hogy szeptemberben egy tank benzinnel 900km-t mentem. (csak pályán) Most amikor hazamentem meg amikor visszajöttem már 825nél tankolni kellett. kb. 1 literrel eszik többet. Nem tudom mennyit számít egy haldokló szervópumpa és egy búgó kerékcsapágy. (az átlagsebesség, vezetési stílus azonos)

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14188 Dátum: 2016. November 16. - 12:57:10 »
Elnézést. Nem elektromos hanem elektorhidraulikus. Ez esetben az ékszíjnak nincs sok köze a servo-hoz
Szakadt vezeték, test is okozhatja..

CO poti.
Jártam úgy hogy a klíma vezérlő hülyült el és miközben nem volt bekapcsolva a klíma ő mégis úgy gondolta hogy..és emelt fordulaton beragadt.. Ez pont az a 2000 környéke volt. Ennyit emel rajta klímázva.

Valahol találtam anno táblázatot ECU kódokról. Majd megkeresem. Vann többi is,
A bele mindegyiknek kicsit más.

« Utoljára szerkesztve: 2016. November 16. - 12:59:08 írta Jakab »
R19 2.0 16v

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: R19
« Válasz #14187 Dátum: 2016. November 15. - 22:46:18 »

Én úgy tudom 1,1-es és 1,4-es motoros Clioba nem szereltek JB3-as váltót.
 Én is csak kipróbáltam az 1,1-es clioba. Az 1,4-es 19-be viszont én tettem bele. A hét deci/100km minusz eléggé jól jött 200.000 km-ig.

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14186 Dátum: 2016. November 15. - 17:49:34 »
Klímás és hidraulikus szervós. :)
még arra gondoltam, hogy a hőmérséklet változással is összefüggésben lehet. Lehet, hogy hülyeség de azért gondolok erre mert az az ecu ami benne van nem kezeli a lambda szondat. Helyette vaklami potmeter kellene ami bontoban nincs, az új meg 30+ eFt. Szeptemberben hasznaltam utoljara akkor nem volt ez a hiba. Most meg igen.  ???

A klímára visszatérve. Szóval be van szerelve minden de nem működik mert nem kapcsol be. Fel van töltve, a nyomaskapcsoló is jó. Ami vátozott az szintén csak az ecu. Úgy tudom, hogy az vezéri a klímát is. Ezek szerint ez az ecu a klimat sem kezeli. Be lehet kötni a régi ecu-t úgy, hogy az csak a kímat kezelje?

vagy mi a száma annak az ecu-nek ami lambdás, klímás? tudja valaki? ???



remélem érthetően írtam le :)
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 15. - 18:01:03 írta Batman »

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14185 Dátum: 2016. November 15. - 13:40:33 »
Ezek szerint nem klímás és nem elektomos servo.
Lehet a poti egyik kábele is. Jemzően szétmálik és elpusztul.
Kézzel kicsit tapizd meg a kábeleket miközben jár. Hátha az..
R19 2.0 16v

Batman

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 38
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14184 Dátum: 2016. November 15. - 10:15:27 »
Sziaszok!

F7P motor van a kocsiban és egy olyan hiba jött elő ami még nem volt. Indítás után a fordulatszám kb. 2000 körül van. Első indításnál ha hagyom járni akkor pár mp után leáll. Újrainítás után meg rendes az alapjárat. De volt amikor már meleg volt a motor És akkor is fent maradt a fordulat viszont fel perc után sem állt le. Gázadas utan visszaállt a fordulat. Lehet, hogy a pillangószelepnél a poti rossz?

A másik baj a szervóval van. Ha jár a motor de áll a kocsi akkor mintha nem lenne szervó és megcsúszik a szíj, amint gurul az autó már van szervó is. hmmm... Pumpa kezdi megadni magát? Javítható vagy csere?

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14183 Dátum: 2016. November 10. - 11:00:52 »
Igen. Felmegy bármi de egy 1.1-es vagy 1.4-es clio-ba való jb3mat pik-pakk megöli az F7p.
A dízel/16v alatti jb3 csapágyazása izmosabb.
R19 2.0 16v

violino

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 61
Re: R19
« Válasz #14182 Dátum: 2016. November 08. - 23:48:57 »

Igen!

 Én egyszer az 1.1-es clióm blokkjára feltettem próbaként  egy JB 3-as váltót minden gond nélkül, amit R19-es 1,4-en is  használtam.
A féltengely is passzolt bele.;-}
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 08. - 23:55:03 írta violino »

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: R19
« Válasz #14181 Dátum: 2016. November 08. - 15:37:07 »
Hát izé... Mi a zélet értelme...  ::)

Előre is köszönöm... Annyit kell tudni, hogy az enyém lemezkarteres... És hogy milyen váltó jó rá... 19, Megane, Clio...
Lassan már mindegy, úgyis hétvégi verda a státusza... Nem fog naponta autópályázni...
És köszönöm a segítséget Barátom!  ;)

Ja, meg még kérdés... Kinéztem egy Sachs kuplungot hozzá... Viszont a katalógus alapján az való az 1.7-1.8-asokba, R21-esből az 1.7-2.0, R11 turbóba... Vajon az a jó nekem is???
« Utoljára szerkesztve: 2016. November 08. - 15:40:02 írta Agr3ssor »
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14180 Dátum: 2016. November 08. - 11:18:58 »
Megyek holnap Thomas-hoz. Megtudakolom amit kell. Ha van még kérdés tedd fel..
R19 2.0 16v

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: R19
« Válasz #14179 Dátum: 2016. November 08. - 09:44:48 »
Szóval...

Feladom, hogy az igényeimnek megfelelő váltó kerüljön a kis 16v-re, mert egyszerűen nem találok... (JB3-028)

A kérdésem az lenne, hogy elvileg bármelyik JB3 váltó jó a 19-esemre?? Tehát ha pl. Clio váltót hirdetnek JB3 kóddal, akkor az fel fog nekem menni a 19-esre??
Örülnék néhány hozzáértő tanácsnak, mert a szívem szakad meg a kicsiért... Így gatya váltóval sétáltatni is alig tudom...
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14178 Dátum: 2016. Szeptember 23. - 21:50:01 »
Így már értem. Az a szellőző ventilátor. Nem klímás az enyém. Annak fent van  sofőr előtt. Ahhoz le kell szerelni a szerelő ablakot előtte.
A hagyományosnál két csavar fogja. Az ablaktörlő mechanika szerelőlapja között egy T kulccsal nyitható a jobb csavar, a balhoz hozzáférni. Ezután elég elmozgatni annyira a ventilátor házát a bal oldalon lévő egy db csavar nyitásához, ami rögzíti fent a fűtésboxot. Visszaszerelésnél mindenképp új tömítés vagy szigetelő pasztával kinyomni, különben beázhat. Sosem vettem ki a ventilátor házát, felesleges. De kiszedhető az ablaktörlő mechanika bontása nélkül. El kell forgatni, egy irányba és fel.

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: R19
« Válasz #14177 Dátum: 2016. Szeptember 23. - 17:57:27 »
A fűtőmotor, ami az akku vájatában van nagyjából a szélvédő közepe alatt... A ventilátoros cucc, amin az előtétellenállás is van. Annak a két tartócsavarja is a fűtésboxban végződik. Tehát nemhogy ajánlott, hanem egyenesen muszáj kiszerelni ehhez a művelethez. ( a csavarjait mindenképpen)
De nekem van egy olyan tippem, hogy a tiéd klímás lehet. Mert mintha nem is egy autóról beszélnénk. Mert az alapjaiban más.
« Utoljára szerkesztve: 2016. Szeptember 23. - 17:59:26 írta Agr3ssor »
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14176 Dátum: 2016. Szeptember 23. - 14:19:53 »
Erre csak azt mondom, csinálni kell, nem cumizni. Elsőre ha nem tudja valaki, hogy kell biztos tovább tart. Nem értem mire célzol a fűtőmotorral? Az mi lenne?
Az, hogy mit írnak, az ablaktörlő mechanika a tűzfalnál a vályúban van. Típuson belül is semmi köze ehhez, ahogy az akku kiszerelésnek sem.

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: R19
« Válasz #14175 Dátum: 2016. Szeptember 23. - 08:48:21 »
Akkor te valamit biztosan tudsz, amit mi eddig itt nem tudtunk, mert eddig bárki csinálta itt a fórumon, mindenki egy napos cumizós munkáról számolt be...
Az ABS-től (én a gyakoribb Bendixesről beszéltem (ami neki szerintem nincs)) nálam nem fordult volna ki a fűtőmotor, így is hajszál híján... De lehet, hogy van különbség típuson belül, mert én olyat is olvastam itt régen, akinek az ablaktörlő mechanikáját is bontania kellett...
De mint mondtam, ha neked ez egy órás munka, akkor Istenkirály vagy!!  ::)
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

leon

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 44
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14174 Dátum: 2016. Szeptember 22. - 19:36:23 »
Köszönöm ELFtársak. ahogy olvastam nem egyszerü müvelet ezt meg csinálni.de nem is lehetetlen.mér egyszer köszi


r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14173 Dátum: 2016. Szeptember 22. - 18:27:42 »
Nem kell eltúlozni. Nincs 1 órás munka. 2ember jó ha van a műszerfal megtartásához a cserénél. A kerékdobot érdemes kiszedni a fővezeték miatt, különben a ráncigálástól az A oszlopnál könnyen megsérül valamelyik kábel szigetelése. Akkut, ABS vezérlőt nem kell kiszedni, akkut csak lekötni, ABS-től bőven hozzá lehet férni. A beszerelendő radiátort nem árt lepróbázni, ésszel, ne legyen dupla munka én csak réz radiátort tennék be.

Agr3ssor

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 1472
Re: R19
« Válasz #14172 Dátum: 2016. Szeptember 22. - 18:06:47 »
Helyből rávágtam volna, hogy keress vissza, de inkább mégsem... A második az lett volna  hogy add el a kocsit, de akkor meg két hét múlva más kérdezi meg ugyanezt...
A fűtőradiátor problémája nálam gazdasági totálkár egy R19-nél... Én pont egy éve cseréltem. Igyekszem röviden leírni miképpen...
Leszereled a kormányt, annak burkolatait... Kiszeded a boxot középről... Kiszereled a fűtésszabályzó panelját, amit az alatta levő műanyagok eltüntetésével tudsz megtenni... Ha eddig gond akadt, akkor ne is próbálkozz tovább... Kell oxigén és energia az csúcsról visszafelé is... Lásd Erős Zsolték szomorú és tragikus esete...
Ekkor géptető fel... Fagyálló le... Akku ki, Abs-vezérlő ha van  akkor ki... Mindezek azért, hogy hozzáférj a fűtőmotor két csavarjához... Villamosvezetéke le az akku felől... Némi játék és móka meg forgatás után a vezető oldalán fog kijönni a csatornából. Két vízcső leköt a motortérben... Vissza utastér... A két felső hangszoró mögött nagy csavar ki, a műszerfal alján kétoldat az ajtó mellett szintén... Középen a kiszerelt panel mögött az összes csavar, ami a fűtőboxot a műszerfalhoz fogja, azt ki... Kormányoszlop körüli műanyagok le... A kormányoszlop tartócsavarjai, amik vezetik a műszerfalban ki... Ekkor már mocorog a műszerfal... Műszeregység a műszerfalból ki, mert a km-spirál nem engedne...
Itt már erősen mocorog a műszerfal... Van, aki a kerékjárat felől kikötögeti a kábeleket, nekem nem kellett... Én segítséggel megemeltem a műszerfalat, kicsit húztam kifelé, és kifordult a fűtésbox... De ezt nagyon ésszel kell, és finoman, mert az anyós oldalon konkrétan a biztosítéktábla vezetékei tartanak ilyenkor már csak... Ott meg ha eltépsz egy vezetéket, lehet paranormális jelenségeknek nézel elébe a jövőben. Vagy kigyulladsz. Szóval finoman és ésszel.
Még nincs annyira hideg. Ez jó, mert nem törnek annyira a 23 éves műanyagok, mint télen. A véred viszont lassabban alvad, mikor majd össze-vissza vágod magad a műszerfallal való játék közben.
Szóval kivetted a nagy fekete boxot... Értelemszerűen kiszeded a régi, majd becsúsztatod az új radiátort. A fűtésboxra vigyázz, mert a patentok lehelletre törnek... A bowdenekre is vigyázz, mert ha széthullik, a helyén szívás összejátszani..
Műszerfal megemel, megint finoman... A fűtésbox becsúsztat az anyósoldali lábtér és a "kardánalagút" találkozásánál. Beforgat, hogy a radiátor két vízcsöve benézzen a motortérbe.
És akkor szépen mindent összeraksz, ahogyan szétszedted. Úgy fagyálló, légtelenítés, fűtés élvezése...

Én egy éve csináltam az enyémen. Mára elértem, hogy át tudom aludni az éjszakát gyógyszerek nélkül, és újra merek emberek közé menni...  Soha nem csinálnám meg újra.
Ha esetleg kihagytam valamit, korrigáljatok bátran...
Renault 19 Chamade 16v Phase 1, a pénznyelő
Renault Clio 2, ph1 RL, olcsó közlekedőedény

leon

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 44
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14171 Dátum: 2016. Szeptember 22. - 15:50:05 »
sziasztok! egy kis segítséget szeretnék kérni.
Renault 19-es (1.4 Energy-böl) hogyan lehet kiszerelni a fűtőradiátort.elöre is köszönöm.

iye1021

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 51
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14170 Dátum: 2016. Szeptember 09. - 12:07:01 »

A szilenteket is nézte a szerelő meg is mozgatta a minden irányba és azt mondta, hogy még jók.
Azóta változott a hang mert néha váltás után van egy "reccsenés" szerű hang is.
R19 1.4e (94)

Jakab

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 928
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14169 Dátum: 2016. Szeptember 06. - 15:12:43 »
Lengőkar szilentek? Ha nem fel-le hanem előre-hátra kopik ki azt elég nehéz kiszúrni ránézésre.
R19 2.0 16v

iye1021

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 51
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14168 Dátum: 2016. Szeptember 01. - 11:55:07 »

Szia! Nekem a sok sűrű vonalig elmet kb 10km alatt a mutató. Cseréltem hűtőt, vízpumpát. Kapott hűtőtisztítót. Nálam mint kiderült a termosztát szállt el (néha nyitott rendesen, néha csak mérsékelten, vagy sehogy) most anélkül megy vagy egy hete a kocsi, így az első vonalat is alig éri el, de nyáron általában a középső hosszú vonal utánin szokott állni a mutatóm.
R19 1.4 energy motor (e7j742...) szerintem nem lesz vele gondod, de azért a termosztátot teszteld le. Kiszereled a termosztátot, egy lábosban melegítesz vizet amibe a termosztátot teszed úgy, hogy ne érjen a lábos széléhez. Mellé a vízbe tegyél egy megbízható hőmérőt (én multiméterrel szoktam) és figyeld mikor nyit a termosztát ha jól emlékszem 91 nél szokott elkezdeni kinyitni (javítsatok ki ha nem jól emlékszem). ha kinyitott teljesen akkor pedig kiveszed és csapvíz alá tartva megnézed, hogy be is zár e rendesen.
R19 1.4e (94)

iye1021

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 51
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14167 Dátum: 2016. Szeptember 01. - 11:43:46 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Renault R19 1.4b lépcsős hátú (e7j742..., L53...) autóm 6 éve van nálam és most használom a 3.ik balos féltengelyt. Használtan vettem az autót kereskedőtől, tehát nem tudom mik voltak a gondjai, ezért az első cserére azt mondtam, hogy oké, mert elég rosszul nézett ki. A másodikat a 4.ik évben cseréltem. Most megint féltengelyes hangja volt kanyarodáskor (jobbra mikor a bal tengely van terhelve) ezért úgy 3 hónapja kicseréltem,
és itt kezdődik a gond, mert mikor beraktam az újat a kopogás nem szűnt meg, csendesebb lett, de megmaradt. Gondoltam a sok új alkatrész miatt zörög még kicsit.
A féltengellyel együtt cseréltem kormány összekötő gömbcsuklót, kerékagycsapágyat, lengéscsillapítót.  Mostanra viszont úgy áll a dolog, hogy kanyarodáskor és gázadáskor már nagyon hangos, de egyenes menetben is lehet hallani és üresben guruláskor is. A mostani féltengely (új, nem felújított) nem hiszem, hogy rossz, szerelő is nézte, de a szilentek meg minden más ránézésre rendben van, viszont a Bárdinál említették, hogy lehet nem is a féltengely a gond, hanem a váltó felőli oldalon ahova a csillag vég megy. Mert, hogy szerintük az van kikopva.
A kérdés, hogy ez lehet e, volt e már valakinek hasonló gondja. R19-nél elő szokott e fordulni, csak mert nem szeretnék egy 4.ik féltengelyt is venni, hogy utána is kopogjon, mert már én is azt mondom, hogy nem a féltengely a gond.

Válaszokat, tippeket előre is köszönöm.
R19 1.4e (94)

STEKIMO.S

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 297
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14166 Dátum: 2016. Június 21. - 10:36:51 »
ez ilyen sport. minden autó igényli a karbantartást ezek hiánya szokott nagyobb gondokat okozni. de amikor minden ok. akkor jön a boldog autózás.

barnabas

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 21
Re: R19
« Válasz #14165 Dátum: 2016. Június 20. - 21:32:15 »
Most cserélték a vezérmű szettet vízpumpával,termosztáttal, illetve a hűtőfolyadékot,bár így sem középen van a mutató de azt mondták a szervízben minden ok. :DCsak sajnos pár hónapja vettem az autót ez az első renault- om és bár sok jót hallottam a típusról fél év alatt egy kissebb vagyont kellett ráköltenem,minden jött sorba ha vmit megcsináltam jött másvalami ami feladta úgyhogy már félek tőle.Nagyjából még a karosszéria van hátra  mert a küszöbök teljesen szét vannak illetve a jobb hátsó torony,meg egy két apróság és esküszöm gyárira lessz vissza állítva az autó ;D.Remélem meg fogja hálálni a gondoskodást. ??? ;D

STEKIMO.S

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 297
  • Nem: Férfi
Re: R19
« Válasz #14164 Dátum: 2016. Június 20. - 07:33:12 »
azt hiszem ez teljesen normális. de a hűtővíz az melegszik. a venti nem fogja lehűteni neked 20 C-ra. ha a hőmérséklet kb 25 C-us akkor kb. menet közben elég ennyi idő hogy elérje a megfelelő szintet.  ;D ;D

r2d2

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 193
Re: R19
« Válasz #14163 Dátum: 2016. Június 20. - 01:44:04 »
10 perc az hamar szerinted, nyáron? Állóhelyzetben vagy menet közben?

barnabas

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 21
Re: R19
« Válasz #14162 Dátum: 2016. Június 18. - 20:23:00 »
Sziasztok!Melegszik a hűtő folyadék az autóban az 5és6 vonal között van a mutató elég hamar kb10 perc utánna ki be kapcsol a ventillátor1-2 percenként folyamatosan amíg jár a motor és a mutató épphogy hidegebbet mér.Mi lehet vele szerintetek.A hűtőfolyadékom nem fogy egyáltalán semennyit a motorolaj nem habos de azért félek nehogy hengerfejes legyen,remélem nem az.R19 1.4 energia autóról van szó és fordulatszám mérő nélküli az óra csoport.És még ha valaki tudja írja már még azt is hogy optimális esetben hol kellene lennie a víz hőmérő mutatójának.Köszi mindenkinek a segítséget
 ???

binyu

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 973
  • Nem: Férfi
  • dCi
Re: R19
« Válasz #14161 Dátum: 2016. Június 15. - 15:49:22 »
10W40 teljesen megfelelő E7J-s motorba.
A szelephézag ellenörzés/beállítás után mégis csattog, akkor valószílűleg a himbatengely kopott.
:)