Szerző Téma: Safrane  (Megtekintve 38090 alkalommal)

mmick

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 33
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #750 Dátum: 2018. Február 16. - 09:12:47 »
Szia!

Próbáld meg letölteni a dialogys-t.
Letöltöd a lemezeket, a programot, (kell hozzá daemon tools).
Nem egyszerű, de megéri, mert a legtöbb részről van robbantott rajz, az összes alkatrész gyári cikkszámával.

Üdv:  Mick
Safrane 2,5 20V

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Safrane
« Válasz #749 Dátum: 2018. Február 01. - 09:18:29 »
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

cliorsi

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
Re: Safrane
« Válasz #748 Dátum: 2018. Január 31. - 18:25:30 »
VISU a program neve, holnap megtudom nézni van-e benne safrane.
Megane II 1.6 16V '05, Espace IV 2.0 16V '03

Lagunadci

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 245
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #747 Dátum: 2018. Január 31. - 18:05:19 »
Reanult Laguna II 1.9 dci Initiale 2001.12 NAVI, PHII műszeregység
Renault Kangoo 1.5 dci Privilege 2002
Renault Safrane 2.2 Vi 1996 eltávozott az örök vadászmezőkre
Renault 19 GTD 1.9 Chamade 1992 ő is eltávozott

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #746 Dátum: 2017. December 25. - 14:42:25 »
Sziasztok!

Valakinek titokban esetleg elfekvoben vagy 1000 eve meg nem nyitott mappaban van-e egy 1994-es safrane digitklimashoz futes-hutes kapcsolasi rajz? ::)Hol lehet ilyen "szabasmintat" talalni?Neten semmi.
Hibakodolvass megtortent,de rajz nelkul nehez eligazodni a kabelrengetegben.

Megzavarodok ! ;D

Koszonettel es szivelyes udvozlettel a segitonek!
Safrane 3.0 V6 12V RXE

mmick

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 33
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #745 Dátum: 2017. Augusztus 16. - 12:58:25 »
Sziasztok!
Megbízható szerelő elérhetőségét szeretném kérni Tőletek (Bp. III. és környéke), aki ért a típushoz és nem riad meg a kihívásoktól. Nagyszervizen kívül vannak még elektromos problémák is.
Köszönöm
Safrane 2,5 20V

ödön

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 62
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #744 Dátum: 2016. Január 20. - 23:10:16 »
http://www.renaultclub.hu/forum/index.php?topic=6061.0

Hátha valakit érdekel közületek.
Safrane 2.2 Si -'96

Kutyka

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 42
Re: Safrane
« Válasz #743 Dátum: 2015. Augusztus 26. - 14:35:16 »
Szóval az van, hogy marha nagy lett a seggem! :S

Ezáltal keresek valami megoldást, mert a vezető ülés jobb oldalán, felül található, ülés paramétereket állító gombok, nagyon nyomják alul a combomat.

A legjobb az lenne, ha valaki tudna egy eladó ugyanilyen huzatos, gombsor nélkülit.

Ha nincs, akkor jöhetne eladó komplett garnitúra, akkor már elsősorban bőr, de plüss és szövet is érdekel, csak tiszta és jó állapotú legyen.

Elsősorban motoros kéne, de kézi állítós is szóba jöhet!
KP vagy csere az enyémre, ami motoros.
Szállítást megoldom, elsősorban BP vagy Pest megyében kellene valami lehetőség.

Köszi, hogy elolvastátok!

Renault Safrane 2.5 20V Aut. (1999)

Lagunadci

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 245
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #742 Dátum: 2015. Június 10. - 13:31:02 »
Reanult Laguna II 1.9 dci Initiale 2001.12 NAVI, PHII műszeregység
Renault Kangoo 1.5 dci Privilege 2002
Renault Safrane 2.2 Vi 1996 eltávozott az örök vadászmezőkre
Renault 19 GTD 1.9 Chamade 1992 ő is eltávozott

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #741 Dátum: 2015. Május 12. - 02:03:02 »
Sziasztok márkatársak!

Igen megint én vagyok,remélem még egyszer sírhatok a vállatokon:-)
Olyan hivatalos gázszett beszerelőt keresek,aki hajlandó lenne beszerelni egy használt gáz szettet hathengeres autóba.Lehetőleg nem nagykanizsán,mert az az ország másik vége.Békéscsaba és Debrecen vonzáskörzetén belül valahol,még szeged is belefér ugyanúgy Bp. is.A helyzet az,hogy a használt gázszetteket nem szeretik beszerelni,mert azon ugye nincsen meg a kisker haszon,ami megvan az újon természetesen,ha náluk vásárolod.
Ha tudtok valakit,légyszi jelezzetek!:-)
Köszönöm!
Üdvözlettel:Zsolt
Safrane 3.0 V6 12V RXE

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #740 Dátum: 2015. Április 25. - 17:58:42 »

Köszönöm szépen!:-)Ennyi azt hiszem elég lesz!Elég bonyolultnak hangzik:-D
Majd a képekre akkor lesz szükségem,ha nem boldogulnak vele,azért köszi:-)Ezt ha meglátja és elolvassa a szerelő,"bizta" befonja a haját.-D

« Utoljára szerkesztve: 2015. Április 25. - 18:06:44 írta flagellumdei »
Safrane 3.0 V6 12V RXE

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #739 Dátum: 2015. Április 25. - 16:11:46 »
A kilóméter órát kell kiszedni hozzá és felülről lehet a legjobban hozzáférni! Első körben lebontjátok a kormányoszlop borítását ami alul 3 20-as torx csavar és merőlegesen a kormányra, a kormány alatt ahol forog a távirányító felől (ha van kormány távirányító) 2 db 10-es torx +  a távirányító széléről lehúzni a műanyagot ott meglazítani a 20-as torx-ot!
Az óra fölött a műszerfal íve alatt lévő fekete műanyag 3 db 20-es torx! Majd ezután az órát takaró fekete műanyag keret ( ebben van a fényerőszabályzó is ) 4 db 20-as torx! 2 felül 2 alul ( ezért kell bontani a kormányborítást )! Óra szintén 4 db 20-as torx és alatta már látható lesz a féklámpa kapcsoló a pedál mögött!
Tempomat 2 db kapcsolója is itt van ha a felszereltség olyan ( 1 a fékpedálnál és 1 kuplungnál )! Remélem tudtam segíteni! Ha kell képeken is tudom jelölni!

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #738 Dátum: 2015. Április 25. - 14:55:12 »
Sziasztok fanatikusok!
Úgy néz ki elromlott a féklámpa kapcsolóm a Safrane-ba.Az Öcsém azt mondja,hogy szerinte szét kell szedni az egész autót,hogy ki tudja cserélni.Valakinek van ilyen irányú tapasztalata vagy ötlete,hogy hogyan lehet könnyen kicserélni az adott alkatrészt?:-)
Köszönöm a válaszokat:-)
Üdv:Zsolt
Safrane 3.0 V6 12V RXE

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #737 Dátum: 2015. Március 28. - 13:49:13 »

Nagyon szépen köszönöm Kacsabácsi!Majd iszunk reája egy söricillint:-)

Üdvözlettel:Zsolt
Safrane 3.0 V6 12V RXE

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: Safrane
« Válasz #736 Dátum: 2015. Március 26. - 15:16:48 »

Gyártó:    4Max Exhaust
Cikkszám:    0219-01-21211P
Leírás:    középső kipufogódob 2.0i Sedan Renault Safrane-12VKat., 2.2i-12VKat., 3.0iKat. 05/92-09/96
Státusz:
Aktuális

Nettó egységár:
Nagyker. ár:    15570,01 HUF (ÁFA-val), 12259,85 HUF (ÁFA nélkül)
Listaár:    17300,00 HUF (ÁFA-val), 13622,05 HUF (ÁFA nélkül)

Gyártó:    BOSAL
Cikkszám:    BOS278-547
Leírás:    BOSAL középső kipufogódob Renault Safrane 2.0/2.2SiKat.RN, RT, RXE 02/93-
Státusz:
Egyedi rendelés

Nettó egységár:
Nagyker. ár:    18435,32 HUF (ÁFA-val), 14516,00 HUF (ÁFA nélkül)
Listaár:    49226,00 HUF (ÁFA-val), 38760,63 HUF (ÁFA nélkül)
Rendelhető készlet (offline):
Rendelhető készlet (offline):    0 db
Telephelyi készlet (offline):    0 db
További katalógus információk:
Gyártói információ - BOSAL:
278-547   középső hangtompító
Felhasználás járműben [SAFRANE I (B54_) - 3.0 V6 (B54B, B544)]
Katalizátor fajta:    Katalizátoros járművekhez
Motorkód:    Z7X
Minta:    B54B
Minta:    B54J
Minta:    B544
Katalizátor fajta:    Katalizátoros járművekhez
Motorkód:    Z7X
Minta:    B54B
Minta:    B54J
Minta:    B544
   

... itt, ahol én néztem, hátsó most nincs!
  De, ezeket keresd!!!
  Gyári cikkszámok
Márka

RN23107
ANSA

17358
CIA

77.00.821.150
RENAULT

REN 007-12
ROMAX

20114
ROSI

230482
TESH

64-4389
TESTAG

RN620
TIMAX

19051
WALKER
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #735 Dátum: 2015. Március 26. - 12:51:28 »
Sziasztok!

Keresek Safrane kipufogó dobot 1994 3.0 V6 modellhez.Ha van valakinek elfekvőben vagy tudtok olcsón,szóljatok légyszíves!:-)Az új ára hajmeresztő 50 db papír,ahhoz képest ,hogy 20 éves autó.De a Renault Meszlényitől kaptam 179.000 forintos ajánlatot is!Először azt hittem,hogy viccel a csávó:-D,de komolyan mondta.Közöltem vele,hogy nem kell egy komplett autó,mert az már van,nekem csak a kipufogó dob kell:-D

Köszönöm szépen!

Üdvözlettel:Zsolt
« Utoljára szerkesztve: 2015. Március 26. - 15:10:53 írta flagellumdei »
Safrane 3.0 V6 12V RXE

ödön

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 62
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #734 Dátum: 2015. Március 09. - 22:15:11 »
Sziasztok!


Valakinek nincs véletlenül egy eladó motorvezérlése 2.2 si (137 Le)?
Azt hiszem be kell szereznem egyet.
Az a lapos a benzinpumpa reléje fölött. Ugye?
Remélem nem lesz rá szükség, de szerelő nagyon mondja, hogy az kuka...
Safrane 2.2 Si -'96

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #733 Dátum: 2014. November 10. - 20:32:48 »
Akkor jól láttam,hogy nem láttam. :D Valóban,lehet ennyit kérni érte,apró hiba,hogy nem lehet ennyiért eladni
 .
Az automata miatt nem aggódok,mert olyat nem veszek úgysem
 .
Angliában van pár,de onnan nem egyszerű idehozni,az utazás,a komp,a regadó,vizsga,stb pont okafogyottá teszi az egészet,többe lenne mint amit linkeltem,és én max a harmadából szeretném megoldani.
« Utoljára szerkesztve: 2014. November 11. - 13:45:04 írta GOD! »
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #732 Dátum: 2014. November 10. - 06:46:20 »
Igen,Az el ső fázisban volt még sok példány amiben nem volt. Vagy volt a kormány vagy pedig kormány + utas oldal! 95-től volt alapfeszereltség, 2-es fázisból a későbbiekben volt már ülésbe épített is, tehát max 4 db légzsák!
Jobb állapotú példányokért pl Németországban is van hogy érnek ennyit! Ez viszont automata (AD8) azzal meg vigyázni kell (VW konszernes váltó) mert nem a legmegbízhatóbb pláne ha nem tartják karban!
Amúgy meg ha Angliában nézed ott sincs használtan? Ott azért kellene lennie és az még jobb kormányos is!
« Utoljára szerkesztve: 2014. November 10. - 06:47:55 írta Safrane94 »

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #731 Dátum: 2014. November 09. - 17:23:20 »
Jól látom,hogy nincs légzsák benne?  ???
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/safrane/renault_safrane_3.0_v6_rt_azonnal_elviheto-8407285

Nem mellesleg el is van árazva.  ;D
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #730 Dátum: 2014. November 02. - 20:42:44 »


Köszönöm a doksikat,át vizslatom őket hamarosan.Nekem az első tetszik formára,nagy különbség nem lehet a 2.2 115 hp,245nm,vs 2.5 114 250nm kormolók között,gondolom az újabb kicsit kevesebb köbcentiből,meg kicsit kevesebb naftából hozza amit az előd,nekem amelyikben kevesebb az elektronika az a jobb. :D
Mechanikailag,javítás,karbantartás nem okozhat problémát,még nem közös csöves,vagyis pénztárca barát. ;D
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #729 Dátum: 2014. November 02. - 20:04:55 »


Azta,eddig meggyőződésem volt,hogy a PSA az mindhárom francia gyártót jelenti,de nem,köszi. ;)
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #728 Dátum: 2014. November 02. - 14:01:55 »

Regisztráció nélkül a felhasználók autó bemutatóját megnézheted, ezekbe is raknak sok képet javítás tuning meg stb..
http://forum.renault-safrane.com/viewforum.php?f=12&sid=0fc516dc787f0add1e548f31db3b2173

Biztosan van amúgy átfedés! Egyébként én is ismerek olyat aki 2.5 dt-t használnál és nagyon meg van vele elégedve! Amúgy a Safrane Ph1 92 márciusától volt 96 végéig!
Doksikat átküldtem!
A 3.0 V6 12S amúgy 167 Le csak van ahol 170-nek írják de az lényegtelen és nincs is különbség!Amúgy ezt a Z7X-es motort rakták anno a Laguna-ba is váltóstól! Az utód L7X 24S szintén került Laguna-ba csak abban valamiért kb 15 Le-vel többet tudott!

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #727 Dátum: 2014. November 01. - 17:28:50 »


Huncut egy nyelvezet ez a frank  :o be kell regelni,vagy lófüttyöt sem mutat a fórum,de majd ráhaladok a kérdésre.(hol a többi szmájli?)
A profilomban van email cím,felkerülsz a karácsonykor üdvözlendők listájára,ha elküldöd ami van  :-* .Ha nem rohadnak össze az jó,BMW-nél gyakori a probléma,az alu blokkokkal együtt jött ez a probléma,de ez itt nem érdekes  ;D.Gondolom a kései dízelek is még adagolósak,a Fiat sem lehet annyira kakesz,ott is van haszonjármű vonal,a ducatók,nem egy rossz cucc,konszernen belül gondolom ugyanazt a motort használják,gyanítom ezek mehettek a Lanciákba,Alfákba is,annó volt 2.5 td Cromám,intercooler is volt rajta,szépen működött,jól ment,nem zárnám ki,hogy van átfedés a Croma,meg a Safrane Fiat dízelje között,talán még kortársak is voltak,valahogy akkor lett vége a Cromának,mikor a Safrane kezdődött,93-94 körül.
A 2.2dt gondolom ua mint a Laguna 2.2dt-je.
Fiat 8144.97 motorkód alatt már hozza is a wiki a Themába,Cromába,meg a Safraneba  :D http://de.wikipedia.org/wiki/SOFIM-8140-Motor
.
Érdekes,legalább is nekem,friss húsnak,hogy a psa konszernen belül a nagy oroszlánba ez a motor 139 paci,meg 285 nm volt,meg a kései XM Citróban is,erre a Renault kapta a gyengébbet,ki érti ezt?  :-\
Ja,láttam 167,meg 170 pacit is a V6-nak,mi a különbség?
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #726 Dátum: 2014. November 01. - 08:26:44 »
Szia!

Küldj mail címet és minden van hozzá!

Legnagyobb francia fórum: http://renault-safrane.com/

Én be is regisztráltam, amúgy meg nem rohadnak össze! Jó konstrukciók azok a motorok! A PH1 2,1 dt az tényleg nem a legjobb választás, bár ez még mind adagolós diesel! A PH2 2,2 dt és PH1 2,5 Dt kb ugyan az a teljesítmény! De a PH2-ben már Renault diesel volt, a PH1-é meg talán FIAT konszernes!

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #725 Dátum: 2014. Október 31. - 22:05:44 »

Már Angliában is alig vannak,itt csináltam email értesítőt minden apróhirdető oldalra,ha megjelenne egy Safrane.Közben gugliztam pöppet,nem sok infó van a dízelekről,ahogy néztem a 2.1 elég harmatos,a 2.5 jobb választásnak tűnik.A 3.0 lityisről alig találtam infót,képeket, szétkapott állapotban meg főleg nem  :( ,az alublokkok mire abba a korba érnek,ahol most vannak,ennyi év alatt úgy össze tud gyógyulni az acél hf csavar az alu blokkal,hogy nem ritkán a menettel együtt jön ki,nem törvényszerű,de van bőven.Az első "nyugati" autóm,valahogy 90-körül egy 1973-as granada volt,annak is horganyzott volt a bódéja,csak ott korhadt,ahol a túlképzett fényezőm lecsiszolta róla a horganyt is. >:(
Ha valakinek van pdf,je,Safrane-ról,mármint robbantott ábrák,vagy online alkatrész katalógus,,feltehetné nekem jövőbeni Renaultosnak  ;D ,ill. ha külföldi fórumon van valami Safrane topik/projekt,ne spóroljon a linkkel,nem találtam olyat,ahol a moci is szét lenne kapva,ne legyetek jók.  ;D
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #724 Dátum: 2014. Október 29. - 13:18:10 »
Nincs mit! Hát Angliában találni párat, oda az van közelebb! :) De amúgy már a 3.0 V6 ( Z7X ) blokkja is alu ötvözet! Ez az autó a korát kicsit meg is előzte, a karosszéria is full galvanizált gyártással készült!

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #723 Dátum: 2014. Október 29. - 08:32:02 »
Köszönöm a válaszokat,nekem az első generációs jobban tetszik,szerintem ő lesz a befutó,vagy a 3.0 literessel,csakis manuális váltóval,LPG-vel,vagy a nagyobbik dízellel,a régi V6 gondolom még vasblokk,láncos vezérlésű,ahogy látom még nem trafós gyújtású,hanem elosztós,én kicsit konzervatív vagyok,nekem a kevesebb sokszor több.  ::) Gondolom a 2.5 dezsőben még nincsenek alattomos elektronikai önmegsemmisítő rendszerek  ;D ,olaj,víz,azt pöfög szépen az idők végezetéig. ;D
Itt,Írországban még nem láttam Safit,sem az úton,sem eladót  :( ,szemem a pályán,placebóként egy Laguna is megeshetik.
Majd még kérdezek,ne örüljetek. ::) ;D
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #722 Dátum: 2014. Október 28. - 13:27:15 »
Aherus nevű fórumtárs szerzett be nemrégiben egy PH2 2.2 diesel-t!

Lentebb olvashatod is a leírását!

"Amúgy hétvégén megjártam szeged-pest vonalat előtte tankoltam tele 1/4 ment le és olyan 400km-t mentem szóval elég baráti a fogyasztás pedig volt város+pálya 140/150. Most is sokkal jobbnak tartom mint az Astrát. Azzal nem is mentem azóta ősöknél porosodik a garázsban Mosolyog. Közben rájöttem, hogy az általam ülés fűtés gombnak vélt dolog az a tempomat főkapcsoló szóval az is működik rendesen.

Úgy néz ki megtartom és kipofozom a másikat meg eladom. Ma neki is estem a nagytakarításnak. Másik fórumba mindjárt rakok fel képeket."

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #721 Dátum: 2014. Október 28. - 13:15:53 »
Szia!

Nagy részére nem tudok neked válaszolni mivel én csak 2 literest használok az első fázisból. Viszont egy kis pontosítás:

Az első fázisból 2,1 és 2,5 literes diesel verziók voltak. Ezek a motorok a FIAT konszerntől származnak, és nem is rosszak + EURO 2-t is tudják és szinte alig esznek 5 liter körül! a A 2. fázisba ( 97-00 ) szerelték a VOLVO-tól származó N7U és N7Q 2 és 2,5 literes motorokat! A 2,5 literes soros 5 hengeres teljesítményben tudja a 12 szelepes 3.0 V6-os teljesítményét. A V6-os kézi váltós 10 körül eszik országúton 8 körül tartható. Méretéhez képest egész jó fogyasztással és nyomatékkal. Ez láncos motor. Tudtommal a Volvo motorok szíj hajtásúak!
A 2-es fázisból egyféle diesel verzió volt  a 2.2 dt ami még szintén egy adagolós diesel. Budai Gabi ( Legnagyobb Safrane alkatrész állománya van az országban! :) ) is ilyet használ és ha jól emlékszem neki az 7,5 körül eszik max, úgy hogy nagyrészt Pesten használja! Országúton kb 5 liter! Nem problémás motor amúgy! Az általad kérdezett  2,5-es motor is nagyon jó amúgy ha jól emlékszem 8-9 között eszik!
Hát ha azt nézed ez nem is egy kis autó viszont elég megbízható is. Viszont a kategória miatt többi Renault-hoz képest is nem túl olcsó az alkatrész hozzá, viszont ha nem volt szétgyilkolva és kötelező szervizen járt rendszeres akkor nincs ezekkel gond! Saját véleményem szerint talán a legjobban sikerült autó a Renault-tól!

csij

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 34
  • Nem: Férfi
  • Üzemképtelenítő.
Re: Safrane
« Válasz #720 Dátum: 2014. Október 27. - 21:14:15 »
Pár általános kérdésem lenne a Safrane-al kapcsolatban,az első generációsokkal kapcsolatban kérdezném,hogy a 2.5 svéd motorhoz képest mennyivel erősebb a napi használatban a V6,hogy alakul a fogyasztása ezeknek,kézi váltóval,és használ e valaki ilyesmit LPG-vel?
Ugyanebben mi a helyzet a 2.2 dízellel,tök kuka vagyok Renault fronton,ez is a haszonjármű vonalról van,vagy ez csak a Safrane-nak lett fejleszteve,van e gyenge pontja,hogy bírja a km-ek 100 000-it?
A második generációsban lévő 24V motor mennyire sikeres,azért az már jóval odébb lehet/van a svéd 2.5-től,ha valaki használ ilyet akár Lagunában is,leírhatná a tapasztalatait,pl. meddig bírják  a trafók,mennyibe kerülnek otthon,ez láncos,vagy szíjas,mennyi km után kell szíjat cserélni,mennyibe kerül az alkatrész,van e valami archilles sarka?Használ e valaki ilyet gázzal?
A második gen. 2.5 dízelje már jobban hangzik nekem,főleg a 285 nm ;D ,erről a dízelről mit lehet/érdemes tudnom?
Úgy általában a kopó alkatrészek árait,aki napiban használ Safrane-t közölhetné,miheztartás végett, fék,kuplung,kipufogó,akármi,amit vette hozzá a júzer,a munkadíj nem érdekes,magam javítok mindent,a bonyolultabb elektromos problémákat kivéve  :-\  .
Köszi.  :)
"...fuss,Forrest,fuss..."
"...vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni..."

Safrane

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Safrane
« Válasz #719 Dátum: 2014. Augusztus 04. - 09:38:26 »
Csörgess meg a rádió miatt 06209562613

G.Atti

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 524
Re: Safrane
« Válasz #718 Dátum: 2014. Augusztus 02. - 22:03:33 »
Tud valaki dupladines safrane rádiót eladósorban??
csak sima kazis is jó..esetleg érdekelne még a kijelző is,ha van(de nem feltétel)
köszönettel...

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #717 Dátum: 2014. Július 29. - 22:22:59 »
Szia!
Megkaptam!Köszönöm szépen!Most töltöttem le csak,mert most értem haza,mindjárt kicsomagolom,osztán nekiugrok az olvasgatásnak:-)
Safrane 3.0 V6 12V RXE

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #716 Dátum: 2014. Július 29. - 21:52:33 »

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #715 Dátum: 2014. Július 29. - 02:31:35 »
Húha!:-D Ennyi talányos elektromos miafenét még nemigen láttam egy csomóban:-D,ha nem lenne benne a műszerfal simán azt mondanám,hogy repülőgép:-D
Safrane 3.0 V6 12V RXE

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #714 Dátum: 2014. Július 29. - 02:23:12 »

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #713 Dátum: 2014. Július 29. - 02:13:02 »
Óhh,hálásan köszönöm!Igen,gyárilag van benne:-)(1994-es)Nem utólagos barkácsmunka.A Budai Gáborról már sok jót halottam,állítólag nagy májer.Úgy tudom Ő a hivatalos Safrane szakértő:-),Ha az Öcsémék nem boldogulnak vele a rajzok alapján otthon szeghalmon,akkor megy a vasp.na a Budaihoz és az xr25-höz:-),de hozzá csak a végső esetben szeretném eltolni,mert Szeghalom-Budapest az oda-vissza cirka majdnem 540 km:-),laza egy napos túra és a diagnosztika sem 10 perc,legalábbis úgy gondolom,és én még sajnos nem vagyok otthon,hogy bármikor el tudjak ugrani.Az Öcsém meg olyan idióta időbeosztásban dolgozik,hogy nem biztos ,hogy tudnának egyeztetni a Gáborral.
Amiket most leírtál tolom át az Öcsémnek:-)
Köszönöm szépen!(-:
Safrane 3.0 V6 12V RXE

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #712 Dátum: 2014. Július 29. - 01:58:17 »
Szia!

Reggel áttolom egyben az egészet! Arról külön nincs viszont az elektromos ülések és kormány mozgatása benne van a gyári Service manual-ban is! Úgy értem hogy a  csatlakozók és vezetékek szerint hogy mi mi lenne! Sok doksim van hozzá de ez a fő doksiban is benne van a 8. elektromos fejezetben. Ez persze I-es fázisra vonatkozik mert ebben a memóriát még potencióméterek segítségével valósítják meg, azaz ellenállás értékeket vesz figyelembe a pozíció memorizálásnál. a II-esben már léptetőmotorokat használnak ami meg impulzus alapú mint az NC gépeken. De így pont szerencséd van mert jó lesz hozzá! :)

De lenne egy olyan kérdésem, hogy az elektromos kormányoszlop gyárilag benne volt már? Vagy ezt utólag raktátok bele? A vezetőülés alatt van a vezérlő doboza amit ha előretoljátok az ülést a fekete műanyag fedelet leszedve (2 db 20-as torx ) a vezető oldali ajtó felől láthatsz! Ha az nincs összedugva akkor akkor már eleve nem is működik az egész tudtommal! Egyébként meg itt a fórumban a Budai Gábornak van XR25-ös diagnosztikai gépe ha nem boldogulnátok amivel lehet "tanítani" meg hibát keresni. 2001 előtti Renault-hoz XR25 jó mert az újabb cucc a Sagem Clip csak hibakódot tud kiolvasni és törölni ( sajnos nem is mindennel tud kapcsolódni ezeknél ) .

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #711 Dátum: 2014. Július 29. - 01:33:51 »
Majd el is felejtettem!A kormányállító elektromos motoros csodakészülékről nincsen valami okos rajzos intelligens leírásod?:-)Vagy az "csak" egy szimpla egyenáramú motor(Vagy több motor??) biztosítékkal?:-)
Safrane 3.0 V6 12V RXE

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #710 Dátum: 2014. Július 29. - 01:27:57 »
Hejj!Boldogságos örömmámor a köbön!(-:Vagyis Szia!:)

Köszönöm a kimerítő választ,ez igazán hasznos volt,mi több feletébb pompázatos:)Már kezdtem reményvesztetté válni,mert ez az a fórum,ahol havonta csak egy levélváltás történik a Safrane tulajdonosok számbeli hátránya miatt:-D(Miért nem Laguna-t vettem???:-D)Az a helyzet,hogy úgy vettem meg,hogy még nem is láttam:-D,az Öcsém tolta haza és azóta használja is:)Azt mondta sok autót vezetett már,de ilyen f@sza kocsiban még nem ült:).Igen Safrane I-es version:).Szóval az a helyzet,hogy én szerzem az infót innen kanadából és ők meg otthon szeghalmon okoskodnak a szerelővel aki egy műszaki zseni,mellesleg a zsiguli.hu veboldal egyik oszlopos alapító tagja és kiváló villanyosított szakember:),csak a tej alszik meg a szájába,de ez  inkább az elfoglaltsága miatt van,mert minden apró elektromos problémával,már ami autóban van őt háborgatják,egyébként kiváló elme és rendkívűl alapos szakember:)ott van a toppon,de ilyen vezetékkavalkádot még autóban nem látott:-D,ezért van szükség(ünk) minden használható infóra.A gyári leírásban nem tudom ,hogy mi van benne és mi nincsen,tudtommal csak egy használati útmutató van hozzá,de még azt sem láttam:),szóval én sem tudom,hogy megvan-e nekem vagy sincs.
Szóval előre is köszönöm!Mellékelem az email címem és várom a doksikat:)És jövőre egy találkozón majd tolunk rá egy üveg boros áldomást,persze jó fajta kerítésszaggató szilvóriummal!:-)

erdei.zsolt777@gmail.com

Köszönöm még egyszer!

Üdvözlettel:Zsolt
Safrane 3.0 V6 12V RXE

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #709 Dátum: 2014. Július 28. - 06:35:34 »
Szia!

Igen ugyan olyan a  tempomat mint a Laguna I-ben! Mi a probléma vele? A rendszer az úgy néz ki, hogy van a kuplung pedál és a fékpedál mögött is kapcsoló, olyan mint ami a féklámpát kapcsolja + az utasoldali ülés alatt van a vezérlő elektronikája egy kis fémdoboz + a jobb első fényszóró alatt az első nyúlványban a kompresszor + a kis vákum henger ami a pillangószelepet fixálja + a kormányon lévő kapcsolók + a váltó mellett is van egy gomb amivel aktiválod a rendszert de csak 40 km/h felett működik ( először ezt kell bekapcsolni )!

Már persze ha Safrane I-es fázisról beszélünk! :) Első körben én is a kapcsolókat nézném meg ha aktiválva van és nem működik! Azok megszakító kapcsolók, tehát ha rálépsz bármelyik pedálra akkor kikapcsol rendszer!
Ha rossz valamelyik kapcsoló akkor nem akar működni az tuti!
Az ülések kapcsolási rajza egy az egyben nincs meg viszont abban annyi szerencse van hogy a gyári leírásban részletesen benne van a csatlakozók és a memória doboz pontos vezeték kiosztása tehát beazonosítható! Nem tudom hogy ez meg van-e neked, de ha dobsz egy email címet át tudom küldeni egyéb doksikkal együtt!
« Utoljára szerkesztve: 2014. Július 28. - 18:47:47 írta Safrane94 »

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #708 Dátum: 2014. Július 27. - 23:36:42 »
Az a helyzet,hogy lövésem sincs milyen lehet,mert még az autót sem láttam,az Öcsém hozta haza:D.Ők okoskodnak a szerelővel én meg beszerzem az infókat,amiket tudok:D.A biztit már lecsekkolták,teljesen f@sza.
Safrane 3.0 V6 12V RXE

janek

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 164
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #707 Dátum: 2014. Július 27. - 20:54:37 »
Szia!Nem tudom,milyen tempomat található a safraneban,de ha esetleg olyan mint a Laguna 1-ben(vákuumos)akkor akár a vákuumszivatyú is lehet a bajos,vagy akár a fék illetve kuplungkapcsoló.Gondolom bizti már meg lett nézve ;)
Renault Laguna 2000évj. 2.0 16v 140le (F4R780) LPG

flagellumdei

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 17
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #706 Dátum: 2014. Július 27. - 15:04:20 »
Sziasztok!(-:
Végre otthon van a műszer(3000 V6 RXE),bár én még kanadában rontom a levegőt,de SzépÖcsém már prüncög vele erre-arra,most éppen horgászversenyre,mert végülis egy ilyen autó "kimondottan" erre való (NEM???:-D)Teljesen hibátlan,már sikerült használt bőrkárpitot is venni bele(hamarosan át lesz rakva a kirepedt bádog helyére),de a kormányállító elektronika nem működik és a tempomat sem.A műszaki villanyÁSZ azt mondta,hogy jól jönne egy kapcsolási rajz vagy robbantott ábra,hogy mi hova merre.Tud valaki letöltési lehetőséget valahonna?Vagy van valakinek mentő ötlete vagy tanácsa,vagy csinált már valaki ilyet közületek?
Válaszotokat előre is köszönöm:-)
Üdv:Zsolt
Safrane 3.0 V6 12V RXE

mmick

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 33
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #705 Dátum: 2014. Július 25. - 21:43:24 »
Köszönöm Gábor!
Én is pont így gondoltam a takarítást, van gőztisztítóm is; most már teljesen megnyugtattál, hogy ennél szakszerűbben csak kiszerelés után, szétszedve lehetne tisztítani. Nem szedem szét jobban!
Safrane 2,5 20V

Safrane

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Safrane
« Válasz #704 Dátum: 2014. Július 25. - 17:49:12 »
A bűzt okozó bacikat, algákat stb. a bennrekedő viz, ill. pára okozza. Sajnos ennél a típusnál a motor leállítását követően az egész első szellőzőrendszer "lezár". Pollenszűrő beszerelésével ezen nem tudsz segíteni. Először érdemes a belső hűtöradiátort ill ennek környékét megtisztítani. (Amennyiben nem volt benne pollenszűrő úgy a rendszer képes jelentősebb mennyiségű koszt, ezáltal vizet is megfogni, így bűzölögni is) Ha kiszerelted a fűtőmotort az egész jobb első ülés előtti területet fedd be nylonnal. A fűtőmotor helyénél benyúlva bal oldalon elérve a radiátort (melyről én először) ruhakefével majd körömkefével óvatosan lehúztam a szennyhártyát, ill a radiátor aljánál összegyűlt dzsuvát kézzel kikapartam. Mivel én szerencsés helyzetben voltam, így a nejem gőztisztítójával ki bírtam pucolni a radiátort melynek során láttam, hogy a kifolyócső sincs eldugulva.
Az igazi az volna, hogyha volna olyan porszívód ami a radiátor minden részéhez elér, de olyan a világon nincs, így a radiátort mosd át a helyén. Arra figyelj, hogy a kifolyó el ne duguljon, vagy épp le ne húzd belül a csövét, mert akkor minden víz a szőnyeg alá kerül.
Ha mindezzel végeztél fűtőmotor vissza, ha van pollenszűrőkereted, úgy azt a szűrővel vissza és egy klimatisztítóval történő tisztítás. Én a simát, nem a habosat használtam.
A fűtésboxot csak kiszerelve tudnád szétszedni, amihez a rendszert meg kellene bontani ill. a gázt is lefejteni. Mivel tudtommal nem vagyunk haragban, így ezt nem javasolnám.
Jó munkát hozzá.
Egyébként pollenszűrőt én oljacserék alkamával szoktam cserélni mert kettőt már szerintem nem bír. Amit használok diesel, 10.000 Km. és nyaranta legalább egyszer klímatisztító. 

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #703 Dátum: 2014. Július 25. - 10:43:51 »
Szia!

Igazán nincs mit, meg abban nem is vagyok biztos hogy simán ketté tudod venni azt a dobozt a helyén! Ahhoz meg hogy azt kibontsd ki kell venni az egész műszerfalat. Az meg nem kis munka, bár kivitelezhető mert csak 4 csavar+ az óraegység + egyéb műanyagok. Szóval azért nagy részét ki kell szedni-e ennek is! Igen a szűrő témát anno megvitattuk már itt, mindenki kereste mert ezt egy boutique vagy mi nevű katalógusból lehetett rendelni hozzá, alapból még nem adták csak rendelhető extra volt. Szerintem viszont nagyon is jó a megléte!
Má szűrővel én is próbálkoztam a csak sima rács segítségével ami a nagyobb szennyeződéseket felfogja! Ezt viszont elég nehéz volt applikálni!
Szép napot!

mmick

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 33
  • Nem: Férfi
Re: Safrane
« Válasz #702 Dátum: 2014. Július 24. - 23:20:56 »
Nagyon köszönöm!
Nem voltam ám lusta, az utólag beépíthető szűrő szettnek már utánaolvastam itt, azt megtaláltam!  Abban voltam bizonytalan, hogy mennyire lehet szétszedni a két félből összecsavarozott dobozt, de így nem erőlködök tovább, ha ebből az állapotból is elég hatékony volt Nálad a takarítás, akkor én is így fogom kipucolni, ahogy leírtad! Már egy ideje aplikáltam rá házilag ilyen hepafilter szerűt, de a bent lévő kosz attól nem lett kevesebb :), muszáj kipucolnom.
Még egyszer nagyon köszönöm a kimerítő választ!
Safrane 2,5 20V

Safrane94

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 52
  • Nem: Férfi