Szerző Téma: R9 / R11 / Alliance / Encore  (Megtekintve 58614 alkalommal)

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1282 Dátum: 2017. Augusztus 12. - 20:39:18 »
A korábbi üzemanyag ellátási gondjaim megszűntek, minden szuper.  :) Most a kartergáz elvezetés rakoncátlankodik. Sajnos a múltkor nem olajálló csővel toldhattam meg, így az teljesen eldeformálódott, ez a "T" idom pedig igencsak összeroppant.

https://goo.gl/photos/pEVPtk6MuofEygrN8

Per pillanat sehol se leltünk ilyen idomot, kétlem is, hogy pont ilyet találnék. Ez vajon gyári darab, Ti találkoztatok már vele? Mire szolgál az a kis tekerentyű? Először azt gondoltam, hogy a két kiágazás közt szabályoz valamit, de nem. Pont olyan, mint a hűtőcsöveken a légtelenítő. Az összeroppant rész megy a szelepfedélbe, az egyik ág a karbi aljába, a másik ág pedig a légszűrőházba illeszkedik. Szerintetek egy sima, "Y" elágazású idommal helyettesíthető?

Renault 11 TSE Electronic 1985

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1281 Dátum: 2017. Május 05. - 23:34:16 »
Ahaa, értem. Nemrég értem haza, tök szépen megy az autó. Szóval bízom benne, hogy ezt a fekete bigyót kiiktatva is tökéletesen működik. Holnap megnézem belülről, és majd dokumentálom.  :)
Renault 11 TSE Electronic 1985

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1280 Dátum: 2017. Május 05. - 19:38:04 »

nekem a turbóson már elektromos a szivattyú, ott van nyomásszabályzó, abból és az átfolyásmérőből is van viszág a tankba
Sipi

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1279 Dátum: 2017. Május 05. - 13:19:49 »
Csodával határos módon találtam egy videót a TSE Electronic motorteréről. :)

https://www.youtube.com/watch?v=OW9mKIx8Qu8

Látható, hogy a tápszivattyúból kimenő ágon van egy szűrő, utána be van kötve az átfolyásmérő, és kész. A tankba visszamenő ág úgy lehet, mint most nálam. Az átfolyásmérőből meg a cső, nincs semmilyen toldozgatás. Ennyivel már előrébb vagyunk.  :)
Renault 11 TSE Electronic 1985

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1278 Dátum: 2017. Május 04. - 21:58:42 »
Köszi szépen Sipi!  :)

A motorkódom C2J717, ilyet pont nem látni. Hmmm. "b"-re vagy "f"-re tippelnék. Jól látom, hogy a cső átmérőjében van különbség?

Neked is az átfolyásmérőből indul a tankba visszafolyó ág? Sikerült működésre bírnod a fogyasztásmérést?  :)
Renault 11 TSE Electronic 1985

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1277 Dátum: 2017. Május 04. - 21:23:11 »
egy kis csemegézgetni való, hogy is néz ki a gyári katalógusban..
második oldalon próbáld beazonosítani melyik motor a tied és melyik "a","b" stb tartozik hozzá és akkor egyből megvan a gyári rendelési szám
Sipi

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1276 Dátum: 2017. Május 04. - 20:19:56 »
Szóval így néz ki most a motorterem, ott van ledugózva az AC pumpa

https://drive.google.com/open?id=0BzZGQPLrw8hnOWxBX0VtMUgzUDQ

Itt pedig a leszedett vakdugó:

https://drive.google.com/open?id=0BzZGQPLrw8hnVEhHeHVCU09GSkk

Valóban nagyon szűk a kimenet, pont ilyen pici furat vezet ki az átfolyásmérőből, amire most a visszafolyó ág van kötve. Ezek szerint az helyettesíti, ezért lett már gyárilag ledugózva.
Renault 11 TSE Electronic 1985

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1275 Dátum: 2017. Május 04. - 17:31:20 »
Köszi az utánajárásod. :)  Ma igyekszem befotózni, hogy nálam hogy fest a tápszivattyú ledugózott kis csöve. Emlékeim szerint nem ennyire szűk a keresztmetszete.

Fura ez az idegen alkatrész. Otthon megpróbálom nem szétgányolva kinyitni, hogy mi van benne. Simán lehet, hogy ez akadályozta az átfolyásmérőt.
Renault 11 TSE Electronic 1985

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1274 Dátum: 2017. Május 04. - 12:43:09 »
Hmmm... Lehet hogy ez helyett tették bele? 7700740134

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1273 Dátum: 2017. Május 04. - 12:34:12 »
Ennek kellene benne lennie szivattyúnak. Ha megnézed a képen jól látni a kis furatot a visszatérő ágon. http://www.equipementspiecesauto30.fr/pompe-essence-neuve-renault-9-11-r9-r11---ref-247105-11739-p.asp

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1272 Dátum: 2017. Május 04. - 12:30:59 »
Ez tuti nem eredeti benne. Meg kellene nézni hogyan volt ez megoldva gyárilag benne. Lehet ezért nem ment az átfolyásmérő sem.
http://www.onlinecarparts.co.za/en/engine-system/253-vw-fuel-vapour-separator-golf-jetta-audi-kombi.html

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1271 Dátum: 2017. Május 04. - 12:27:05 »
Ez tuti nem Renault-s cikkszám. A vapour meg általában a benzingőzt jelenti. Én benzingőz lecsapatónak nevezném..... Lehet szét kellene kapni, mert vannak különféle tankszellőztető eljárások, ahol a tankban keletkező gázokat lecsapatják, megkötik. Viszont ezeket általában a szívócsőbe vezetik vissza, ilyen az evap canister. 

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1270 Dátum: 2017. Május 04. - 10:22:35 »
Köszi szépen, a végén lehet ez lesz a végső megoldás.  :) Ma jártam alkatrészboltban, nem jutottam előrébb. A cikkszám szerint ERN 026 127 177, és valami Vapour Separator-nak nevezik, amit nyomásszabályzóként értelmezek. Lehet nem is szűrő, vagy kettő az egyben. Ezen még morfondírozni kell ebédszünetben.  :)
Renault 11 TSE Electronic 1985

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1269 Dátum: 2017. Május 04. - 08:04:42 »
Nekem a 12-esen olyan, hogy mintha egy fém dugó lenne a csőben és annak a közepén van egy picike furat. Láttam olyat is ahol külön a csőben volt egy közdarab, de az ilyen ős megoldás volt. Ha nincs benne a szűkítő és visszakötöd direktben a tankba akkor nem fogja rendesen ellátni benzinnel a karbit mert a könnyebb utat fogja választani az üzemanyag és visszamegy a visszatérőágon a tankba. Ezért kell a szűkítés, hogy csak akkor tudjon arra menni ha már a karbi megkapta a megfelelő mennyiséget.

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1268 Dátum: 2017. Május 03. - 23:40:27 »
A hétvégén, otthon megvizsgálom a kiszerelt csöveket és T elosztót.  :) Nem tűnt valami szakszerű megoldásnak, mert a csövek se futottak rendesen azokban az íves műanyag vezetősínekben, amelyek a motor oldalán vannak. Ebből gyanítom, hogy utólagos házi megoldás lehetett. Csak a miértje marad rejtély.

Az fogyasztásmérőm a nálam töltött lassan 13 év alatt kb. két alkalommal tért magához, amúgy nulla fogyasztást mér sajnos. Megjegyzem, hogy akárhány Electronic kijelzőt látok, egyiken se jó a fogyasztásmérési adat. Gondolom ez egy ilyen gyenge pont lehet.

Az AC-n hogyan képzeljem el a szűkítőt? Bocs az amatőr kérdésért.   :D Emlékeim szerint valamivel kisebb átmérőjű maga a cső, mint a ki-és beáramló ág. Ez maga lenne a szűkítés? Valahogy így néz ki:

http://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/qh4AAOxy8HlSdfQe/s-l225.jpg
Renault 11 TSE Electronic 1985

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1267 Dátum: 2017. Május 03. - 23:07:19 »
Nem tudom. Ez az electronic kivitel tele lehet ilyen megldásokkal amiről nem sok leírás maradhatott. Mennyire tűnik gyárinak az ami kijött belőle? Na meg az a T elosztó, ahol az átfolyásmérő és a szűrőből a felesleg össze volt kötve? Na meg a ledugózott rész az AC-n. De szerintem ha az AC-ról leszeded a dugót és onnan kötöd vissza a T-be ugyanolyan jó lesz mint ezzel a szűrővel amit kiszedtél belőle, csak nézd meg, hogy ott van-e a szűkítő a ledugózott kivezetésben. Egyébként az átfolyásmérő így is jól mér?

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1266 Dátum: 2017. Május 03. - 22:19:05 »
Érdekes, hogy a Haynes könyv csak egy üzemanyagszűrőt említ: Champion L101, ami rákeresve megegyezik az univerzális kivitellel. Nem említ semmilyen két kiállású változatot.

 Nem lehet, hogy az átfolyásmérő nélküli motoroknál az AC-ról indult a visszafolyó ág, míg az átfoyásmérővel szerelteknél ez az ág le lett vakdugózva, és az átfolyásmérőből ment ki a felesleges üzemanyag? Lehet, hogy az én toldott-foldott csövezésem tök felesleges.

(Még nem találtam megfelelő motortér képet, ahol látszana az átfolyásmérős megoldás, de rajta vagyok.)
Renault 11 TSE Electronic 1985

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1265 Dátum: 2017. Május 03. - 21:48:25 »
Jaa, nem a kinézet a fontos :) hanem hogy reprodukálhassam a csövezést. Most ugye csak a sima átfolyós benzinszűrő van bent ideiglenesen, így a visszafolyó ágba csupán az átfolyásmérőből kimenő cső csatlakozik. Tartok tőle, hogy ez nem elegendő, ezért lenne jó visszaállítani az eddigi megoldást. Igazad van, a biztonság az elsődleges. Nem szeretném, ha szétnyomna valamit.
Renault 11 TSE Electronic 1985

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1264 Dátum: 2017. Május 03. - 20:12:18 »
Nem hinném, hogy lenne benne visszacsapó szelep. Igazából a karbiban maradnia kellene annyinak, hogy könnyen induljon. De ha volt is benne lehet venni külön ilyen célra kis benzincsőbe építhető kivitelt. Szerintem nem fogsz ilyet találni, szóval gondolkozz el valami gyári kinézetű átalakításon amit ma is kapható alkatrészekből fel tudsz építeni. Ha annyira fontos a kinézet, akkor esetleg belezd ki a gyári szűrőt és valahogy építsd bele a ma kaphatót. Ha elég nagy belefér a visszacsapó szelep, a visszafolyó ág kivezetése és a szűrő is. Csak azért nagyon figyelj a kivitelezésre mert üzemanyagról van szó, nem biztos, hogy a biztonság annyit ér mint a kinézet.

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1263 Dátum: 2017. Május 03. - 13:57:12 »
Köszönöm szépen a tartalmas válaszod! :)  Ezek szerint mindenképp kell ez a fajta szűrő. Holnap megpróbálok keresni egyet, mert most csupán az átfolyásmérőből megy vissza a felesleg a tankba. Viszont úgy látom, hogy az kevés, mindenképp szükséges a szűrőtől, vagy az AC pumpától is egy visszavezetés.

Az elképzelhető lehet, hogy egy ilyen szűrőben amit kibuheráltam, van valamilyen visszacsapó szelep? Eddig nem volt gondom a benzin visszaszivárgásával, de amióta kivettem, és a sima átfolyós átlátszó szűrő van benne, 4-5 nap után igen sokáig kell köszörülnöm, hogy az üzemanyag felérjen oda, ahova kell.
Renault 11 TSE Electronic 1985

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1262 Dátum: 2017. Május 03. - 09:54:17 »
Átfolyásmérőből is azért van gondolom még egy visszavezetés mert lehet valamilyen kalibrált ága amin tudják pontosan mennyi üzemanyag folyik keresztül (amit visszavezetnek, és folyamatosan áramlik rajta) és ehhez hasonlítják a karbi fele menő ágat és ennek az arányából kapják meg az átfolyást. Valami ős megoldás lehet, de akkor gondolom ez hatalmas dolog volt azért, máshogy nem tudták volna megmérni.

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1261 Dátum: 2017. Május 03. - 09:46:44 »
Ha nem találsz pont ilyen szűrőt, hanem csak 2 kivezetéses hagyományost akkor az AC visszafolyó ágat ki kell nyitnod és azt belekötni a T-be. Arra vigyázz, hogy az AC-ben kell lennie egy szűkítőnek ezen a kivezetésén, különben elmegy az üzemanyagnyomás a visszatérő ágon és nem jut el a karbihoz.

Köhike

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 3760
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1260 Dátum: 2017. Május 03. - 09:44:26 »
Egy kis nyilacskád rossz fele mutat (ami a T és a szűrő közt van) és értelmet nyer a dolog. A lényeg az, hogy alapesetben a karbis C motornál szokott lenni egy visszafolyó ág az AC-n. Ez neked is ott van, csak le van dugózva. Ez azért kell, mert az AC több üzemanyagot szállít mint ami a motornak kell, a felesleget így vezetik vissza a tankba. Mivel neked van ez az extra köztes szűrő, így itt azon keresztül van visszavezetve. Ha ez a visszavezetés nincs meg akkor szét fog nyomni valamit, vagy csövet, vagy karbit vagy, vagy magát a szivattyú membránját. A T darab meg azért van, mert a te kocsid beszél, és az átfolyásmérőnek is van egy visszatérő ága, amit közösítenek az AC-vel, hogy ne kelljen 2 csövet visszavezetni a tankig.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Május 03. - 09:49:30 írta Köhike »

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1259 Dátum: 2017. Május 03. - 00:59:19 »
Egy kis fejtörés közepette vagyok. Nemrég volt egy be nem indulsi problémám, kiderült, hogy a benzinszűrőm miatt nem kapott üzemanyagot a motor. A régi szűrőt kiiktattam, most átmenetileg egy univerzális van benne. Szeretnék azonban egy belevalót találni, de az alkatrészáruházak csak azt a kis átlátszó szűrőt ajánlják. Jól megpucoltam amit kiszereltem, és egy VW embléma van rajta. Innen már gyanus, hogy nem is gyári, amit eddig annak hittem.

ő lenne az:
https://drive.google.com/open?id=0BzZGQPLrw8hnRmhuOFdkV0RzLWs

A bekötése így volt:
https://drive.google.com/file/d/0BzZGQPLrw8hnLVpUTndhQTJwaDg/view

Szerintetek mi értelme annak a "T" elágazásnak? Lehet egyáltalán valami haszna? Vagy ez valami kókányolás, és gyárilag is egy sima kis átfolyós benzinszűrő lehetett rajta?

Kerestem volna korabeli fotókat, de csak átfolyásmérő nélkülit találtam. Ott egyszerűen a tápszivattyú, nálam ledugózott kimenete a tankba visszavezető ág. Egyelőre nem találtam olyat, ami tisztán mutatná, hogy milyen szűrővel, és hogyan szerelhették az átfolyásmérővel megbonyolított 1.4-es motorokat.

Renault 11 TSE Electronic 1985

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1258 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 23:59:48 »
Megnéztem, ezen a rajzon minta teljesen egyenes lenne a rudazat vége. Bár a rajz is lehet picit pontatlan. Így belegondolva akkorát nem kaphatott alulról, hogy nekiverje a rudat a váltó aljának.

http://kepfeltoltes.hu/view/150906/DSC_0061_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Renault 11 TSE Electronic 1985

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1257 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 14:07:50 »
Köszi Sipi! Ma este visszaérek Pestre, ott már meg tudom nézni a Haynes könyvben. Úgy lesz, ahogy írjátok, mert most ezzel a perselyezéssel megszűnt a kotyogás. Simán veszi a fokozatokat. Arra vagyok még kíváncsi, hogy gyárilag van-e ott valami műanyag persely, vagy gumi bigyó. A magyar nyelvű R9/11 szerelési könyvben nem látni ilyesmit.
Renault 11 TSE Electronic 1985

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1256 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 01:57:00 »
Megnézni nem tudom mert messze vagyok a hazátol. De ugy emlékszem hogy benne van az a kis törés.

Az elképzelhetö hogy a rudad kapott alulrol egy ütést és elmozdult. Nekem is volt már olyan hogy az egyest alig tudtam kapcsolni.
Holnap megnézem a Haynest mert nekem be van scennelve
Sipi

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1255 Dátum: 2015. Szeptember 05. - 22:47:44 »
Valahogy így történhetett. Bár előtte is volt némi holtjátéka a váltóbotnak. :)
Renault 11 TSE Electronic 1985

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1254 Dátum: 2015. Szeptember 05. - 17:15:34 »
... akkor, csak épp megbökte a leszakadó köpenydarab a rudazatot annyira, hogy a gumi hézagoló pont
   kitudott fordulni? ...   ::)
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1253 Dátum: 2015. Szeptember 05. - 16:33:14 »
Igen valószínű, hogy az a kis hajlás oda van tervezve. Úgy tűnik, hogy a csuklós bigyónál volt a baj. A golyó 18 mm átmérőjű, a lyuk pedig 20 mm. Anyum párja rögtönzött egy 1 mm-es perselyt, szép vállat hajlítva neki beillesztette a lyukba, és jobb lett, mint az incidens előtt. :) Lehet, hogy gyárilag volt ott valami gumi szilent, vagy műanyag persely, ami kikophatott. Közben kiderült, hogy a jobb elsőm kotyog. A gólyaláb legtetején lévő szilent valami mozog. Szerencsére volt elfekvőben egy pár bontott bontott gólyaláb, aminek ezt a felső részét át lehetett transzplantálni. Így most úgy tűnik, hogy jó lesz. Még egy rendszámtábla keret kéne. :D
Renault 11 TSE Electronic 1985

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1252 Dátum: 2015. Szeptember 05. - 11:55:17 »
... talán Sipi, vagy mások, meg tudja nézni, hogy az a 2o valóban bele van e kalibrálva a váltó rudazatba ...  ???
   
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1251 Dátum: 2015. Szeptember 05. - 11:42:28 »
Újabb kérdés. Tegnap egy szerencsétlen hazautam volt, rosszkor haladtam rossz helyen. A saját topikomban részletesebben írtam róla, itt a szerelési kérdésemet szeretném feltenni:

http://kepfeltoltes.hu/view/150905/DSC_0012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 Az már látszik, hogy a rudazat végén az a csuklós bizbasz elég ramatyul néz ki, valószínűleg ezért ilyen nagy a kotyogás. Viszont ami feltűnt, hogy van egy éles hajlás a rúdon, a váltó alján pedig félköríves nyomódás. A szerelési könyvemben (sajna a Haynes-féle Pesten van, abban pedig jobb rajzok vannak) ezt a rudat az "S" hajlítás után egyenesnek tűnik. Lehet, hogy azért érzek feszítő érzést, amikor megpróbálok hátramenetet kapcsolni?
Renault 11 TSE Electronic 1985

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1250 Dátum: 2015. Május 24. - 20:11:41 »
... primitív syloplasttal, de, vékony csíkban javaslom, mert belülről nem tudtam kitörölni az ott kipréselődött cuccot ...  :)
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1249 Dátum: 2015. Május 24. - 19:34:37 »
Köszi, kipróbálom. :) És mivel ragasztottad össze? Ilyen fbs ragasztó jó lehet erre a célra? Meg gondolom a foncsorra vigyázni kell, hogy ne jusson a hígítóból. Még kezdő koromban egy kis ablakmosóval megöntöztem a lámpatest belsejét, hogy majd milyen szép lesz.. és hát korom fekete lett. :D
Renault 11 TSE Electronic 1985

Kacsabácsi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 5104
  • Nem: Férfi
  • Széles Utat, Gumi Fákat!!!
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1248 Dátum: 2015. Május 24. - 18:05:35 »
... az Öreglányé nitro hígítóval szétjött ...  :)
Országút !!!   Benzingőz !!!   Rock N' Roll !!!
"Szép Az, Ami Érdektelenül Tetszik." (... Nagyapám)
"Normális Az, Ami A Többihez Hasonlít!" (... Apám)
... Engem Nem Fűz Semmilyen Érdek A Hasonlóakhoz ... !!! 

Ati04

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1964
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1247 Dátum: 2015. Május 24. - 17:04:51 »
Valaki próbált már első fényszórót szétszedni? Van itthon kavicsos üvegű, de ép foncsorral, és bevakult foncsoros, ép üveggel. Jó lenne két rosszból egy jót csinálni. Ragasztva van, de nem hiszem, hogy a melegítéssel való szétválasztás jót tenne neki. Ismét kaptam egy kavicsot, és kénytelen vagyok az utolsó tartalék bal szélső lámpámat beszerelni.
Renault 11 TSE Electronic 1985

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1246 Dátum: 2015. Április 01. - 20:47:30 »

annyi leírás és megyéb van, hogy lehetelenség neten megosztani. Írok egy dvd-t és elküldöm neked. Azokat átböngészve nagyjából mindenre megkapod a válszod, még arra is amit még meg sem kérdeztél, mert nem tudod ,hogy meg kell kérdezned.
De rutinosan én már küldöm is a választ ;)

priviben jöhet a cím.
Sipi

balukapitan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1245 Dátum: 2015. Április 01. - 16:07:42 »


Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni? Egy magyar nyelvű leírásra lenne szükségem az 1.7-es benzines motor karburátorának beállításához!
Nekem is van egy szerelési könyvem de abban csak 1.4-es motorhoz tartozó karbik vannak és bár sok hasonlóságot látok a Weber 32 DRTM
és az én kocsimban található Weber 32 DRT felépítésében azért gondolom itt milléméteres beállítási különbségek is sokat számíthatnak.
Újra kitisztítottam a karbim és a 32 DRTM szerint változtattam néhány beáálításon is, nos sokkal jobb lett!!! Ami nagyon eltérő volt az az
úszó szint, most szinte megszünt a torpanás jelensége, de az alapjáratom kicsit egyenetlen ha beállítom  a meleg motorhoz akkor hidegebb
hőmérsékletnél leáll illetve nem teljesen egyenletes. Szóval van még mit finomítani rajta.
A másik kérésem Siphez lenne, többször is megpróbáltam a rajzod alapján megbontani a műszerfalat de nem sikerült eltörni meg semmit nem szeretnék, szóval ha esetleg eszedbe jutna még valami hol foghatja csavar vagy hová kell nyúlni pöcköt kiakasztani mert nem  jutok előrébb!
Valamint érdekelne hol lesz a országban Renault összejövetel, francia autó találkozó vagy ilyesmi ha megmondanátok azt nagyon megköszönném!

Balu

balukapitan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1244 Dátum: 2014. December 21. - 17:19:01 »
Köszi,rákérdezek!

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1243 Dátum: 2014. December 20. - 18:10:05 »

Torpanás simán lehet a karbi miatt. A rosszul beállitott is csinál ilyent. Ezen kivül lehet szennyezödé, fuvoka eltömödés. Vannak itt a forumon profi karbi tisztio emberek. Kérdezz rá az R5 szerelésiben. Érdemws megcsinálni nem nagy melo és otthon elvégezhetö aztán sok kellemetlenségtöl megszabadulsz
Sipi

balukapitan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1242 Dátum: 2014. December 20. - 12:55:32 »
Azért nem gondoltam a dús vagy egyéb keverékre mert csak az 1-es hengernél volt a gyertyán ez a jelenség a többi hibátlan szépen kiégett
szürke színű volt. A kontakt hiba elhárítása viszont remélem ezt megoldja. Van még egy olyan jelenségem hogy gyorsításkor picit megtorpan a kocsi és csak utána gyorsít. Nem tudom lehet ez esetleg a karburátorban található valamelyik membrán hibája??? Remélem nem kérdeztem hülyeséget?!

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1241 Dátum: 2014. December 19. - 22:55:36 »
Fekete gyertya azt jelenti hogy dus a keveréked. ÉrdemeS lenne bemérni olyan müszerrel mint amivel a zöldkártyát csinálják. Arra emlékszem hogy alapjáratnál nagyon magas lesz a fordulat ha gyári értékre állitod. Ott én inkább a fordulatszámot vettem alapul
Sipi

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1240 Dátum: 2014. December 19. - 22:50:59 »

Töltés ilyen hiányát leginkább a szabályzo okozhatja.  Rosszabb esetben a generátoron belüll dioda.  Ezzel nem akarlak ilyesztegetni mert ritka eset.
Föleg hogy magasnyomásu mosás után jelentkezett. 
Sajna már nem emlékszem hoy jön le a szabályzi de 2 éve pár ezer ftért vettem.
Egy normális villamosági szerelö fél ora alatt kiméri és kicseréli.

De mindenek elött ellenörizd a testkábeleket is: akksi és kasztni között és a kasztni és motor között. A kormànyoszlop alatt van a müszerfal testpontja
Multiméterrel mérj rá hogy tényleg nincs töltés

Egy kicsit szedett vedett lett a válasz....

Sipi

balukapitan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1239 Dátum: 2014. December 19. - 17:04:57 »
Sziasztok! Had írjak és kerdezzek pár dolgot az "új" kocsimmal kapcsolatban. Szóval a karbi szoruló tengelyét könnyen javítottuk érezhetően jobb lett a kocsi de azért úgy éreztem ez még mindig nem az amire várok. Aztán kicseréltem a gyertyákat én NGK párti vagyok nem tudom ez számít-e valamit? Ekkor észleltem hogy az 1-es henger gyertyája kormos észre vettem hogy a gyújtáselosztóban a gyújtókábel szorító kis acél rugó törött bitos ez okozhatta és gondoltam a fogyasztásom ezért lehetett eddig kicsit magasabb érdekes hogy amióta ezt a hibát kiküszöböltem a fogyasztásom semmit nem változott!! Nem értem valami tuti nem jó azt hiszem el kell vinnem egy szakműhelybe ahol átnézik leellenőrzik a komplett üzemanyagellátást és a gyújtást!!?? Most pedig jelentkezett egy újabb probléma amit aztén tényleg magyon nem értek!!!!
Az egyik délután lemostam a kocsit egy ilyen gyors/nagynyomású mosóban és azóta nem igazán van töltésem csak kb 3500-as fordulat felett.????A csatlakozókat megtisztogattam kontakt spay-vel átfújtam semmi változás! Amúgy a kocsit imádom. A műszerfalat lebontani sajnos nem tudtam vagy nem mertem igazán feszegetni pedig a rajz nagyonn jó segítség volt:-)

l.papa

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 137
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1238 Dátum: 2014. Október 25. - 06:12:21 »
szia véletlenül irtam ide mert csak gyorsan  néztem a topicot és az r9-re azt hitte r19    de utána mint láttad   megvtaláltam a helyes utat
:-)

GOD!

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 4893
  • Nem: Férfi
  • a TaliROCKant
    • Zár-Tár
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1237 Dátum: 2014. Október 24. - 12:30:15 »
Ha mindent teleszemetelsz a kérdéseddel, akkor kénytelen leszek kimoderálni az arra adott válaszokkal együtt!!!
Legyél szíves elolvasni Fórumunk Szabályzatát, és az ott leírtak szerint eljárni!

Köszönöm!
Renault kártyák, immós kulcsok, távirányítók minden mennyiségben

l.papa

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 137
  • Nem: Férfi
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1236 Dátum: 2014. Október 24. - 11:22:26 »
sziasztok vettem egy 89-es  r 19 1.7 gts-t  aza problémám hogy a kulcsot csak nagy nehezen tudom elforditani és gyujtást adni   a kérdésem   ezt ki lehet cserélni valami megoldást szeretnék rá és ennél jobb helyen nem is tudom megkérdezni
( SÜRGŐS) lenne köszönöm.
:-)

balukapitan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1235 Dátum: 2014. Október 11. - 13:57:34 »

  Ma délelőtt szétszedtük a karbit, sikerült megszüntetnünk a második pillangószelep szorulását, jelenleg szépen működik egy kis finombeállítás szükséges talán de így is jól megy a gép!!!
 Azért köszönöm mindenkinek  a készséges segítséget, ezt a karburátor leirást még áttanulmányozom.

balu

Sipi

  • Klubtag
  • ****
  • Hozzászólások: 1430
  • Nem: Férfi
  • Mr.
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1234 Dátum: 2014. Október 11. - 08:41:07 »
Sipi

balukapitan

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 29
Re: R9 / R11 / Alliance / Encore
« Válasz #1233 Dátum: 2014. Október 09. - 08:18:23 »
Köszi szépen!!!!