Szerző Téma: Fluence  (Megtekintve 116 alkalommal)

csubee1980

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 15
Re: Általános dumcsi
« Válasz #8 Dátum: 2014. Május 18. - 20:34:40 »
Szia!

Fotókat még nem csináltam. Megrendelem a szűrőt és a cserénél majd lövök pár képet. Azt majd feltöltöm a szerelés topic-ba.
Üdv,
Csaba

csubee1980

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 15
Re: Általános dumcsi
« Válasz #7 Dátum: 2014. Május 18. - 20:32:20 »
Szia!

Igen, az első videón is látszik, hogy mennyire be kell bújni a kesztyűtartó alá :) Nem igazán értem, hogy a leírás miért bontja le az egész kesztyűtartót. (igaz az Megane III-hoz készített leírás)

Leon_

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 203

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Általános dumcsi
« Válasz #5 Dátum: 2014. Május 18. - 10:53:40 »
Dialogys megfelelő verziójánál van Angol nyelvű részletes leírás minden típusra. Légy kreatív ;)
« Utoljára szerkesztve: 2014. Május 19. - 14:43:58 írta GOD! »

csubee1980

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 15
Re: Általános dumcsi
« Válasz #4 Dátum: 2014. Május 18. - 09:50:29 »
Szasztok!

Update a pollenszűrő cseréjének témájához!
A legfontosabb, hogy nem szükséges lebontani a kesztyűtartót! A leírtakat ellenőriztem viszont a szűrőt még cseréltem ki. (remélhetőleg az a mozzanat már nem tartogat meglepetéseket)
Szeretném itt is megosztani, hátha valakinek segítek vele.

 
Az anyósülés felől a középkonzol oldalá található műanyag lemezt el kell távolítani. 3 helyen van rögzítve (2 elöl egy hátul). Mindhárom bepattanó kötés, így nincs meg az a veszély, hogy letörünk egy fülecskét a feszegetéssel.

Ezalatt található egy ki kis harmóniacső a kesztyűtartó hűtésére szolgál egy darab csavar tartja (talán T20-as) Csavar kiszedése után ki kell pattintani a helyéről.

Ezt követően kerestem egy ideig a szűrőházat, mire megtaláltam. Nagyon közel fekszik a motortérhez, eléggé be kell bújni a kesztyűtartó alá. Az én 180 cm-el is komoly feladat volt betuszkolnom magam :)

Ott található pollenszűrőfiók fedele. Alul pattintható ki, felül kis beakadó fülecskék vannak. Nekem viszonylag könnyen kipattant, eléggé robosztusnak tűnt a kialakítása ettől persze még figyeljünk, nehogy eltörjön. Ezt követően meglátjuk a szűrőt.

Ami feltűnt nekem, hogy az előbb említett csövecske felfogató csavarja és a szűrőház között egy kis stekker található, aminek a vezetéke kábelkötegelővel van rögzítve.(azt hiszem a nagy szűrőház oldalára) Erre figyeljünk a szűrőfedél eltávolítása során.

Egyenlőre eddig jutottam, de már ez is siker. Remélhetőleg a csere nem okoz majd problémát.

Üdv,

Csaba

csubee1980

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 15
Re: Általános dumcsi
« Válasz #3 Dátum: 2014. Május 18. - 07:30:45 »
Szia!

Természetesen nem arra gondoltam, hogy valaki küldjön nekem egy komplett karbantartási leírást.
Mindössze azt szerettem volna kérni, hogy ha valakinek van tapasztalata ossza meg velem. Pár mondat leírásnak és esetleg pár fénykép a kocsiban megfelelő helyen. (lehet, hogy nem fogalmaztam teljesen egyértelműen)
(egyszer már kaptam itt egy mindenre kiterjedő részletes segítséget arra, hogy miért verte ki a biztosítékot a telefonom töltője és mire figyeljek)
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy van amit nem lehet csak leírás alapján elvégezni. Ebben az esetben persze nem állnék neki szétkapni a fél autót.
De ha mondjuk pár elemet kell csak eltávolítani akkor megcsinálnám szívesen.
Az is nagy segítség, ha valaki elmondja, hogy pl. műanyag elemeket hogy lehet bontani / "feszegetni" hol vannak bepattanó fülek hol vannak fix rögzítések, valamint kell-e speciális szerszám valamikor félúton a szerelés közben, bontás közben kell-e valamire nagyon figyelni (szerelési sorrend) stb...

Úgy gondolom, hogy aki szívesen segít a másiknak, nem túl nagy energia ezt a pár mondatot, instrukciót (esetleg képeket) megosztani a fórumozókkal. Az általánosítást azonban nem tartom túl szerencsés dolognak. Nekem személy szerint nem esik jól.

Ha azonban van tapasztalatod a kérdésem tekintetében és azt megosztanád velem pár mondatban (az is segítség ha megtudom tényleg nem érdemes otthon babrálni vele), hálás lennék érte.

Üdv,
Csaba

cserno3

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 435
Re: Általános dumcsi
« Válasz #2 Dátum: 2014. Május 17. - 14:52:09 »
Szerintem ilyen leírást nem fogsz kapni. Ha nem egyértelmű és nem csináltál még ilyet, szerintem hagyd. Ráadásul bill. kombinációval kell nullázni a szervíz intervallumot. Az teljesen nonszensz kérdés és sokszor nem is értem hogy is gondolja a kedves fórumozó és beírja, hogy még nem csináltam ilyet, semmi infót nem ad milyen szerszáma is van otthon, de fórumon keresztül valaki szervizelje le az autóját, ne haragudj de ezt Te sem gondoltad komolyan.Ugye?

csubee1980

  • Fórumozó
  • ***
  • Hozzászólások: 15
Fluence
« Válasz #1 Dátum: 2014. Május 17. - 07:53:04 »
Sziasztok!

Már régen jártam errefelé, remélem nem rossz helyen teszem fel a kérdést. (szerelés rovat alatt nem találtam megfelelő topic-ot)

2012-es 1.6 benzines Renault Fluence gazdája vagyok és elérkezett az idő az olajcserére. Használtan vettem az autót tavaly. 25000-es olajcsere megvolt rajta és a pollenszűrőt is kicserélték.
Most 40.000-nél szeretném az olaj mellett a pollenszűrőt légszűrőt és olajszűrőt is cserélni. A kérdésem az lenne, hogy ezeknek (leginkább a szűrőknek) a cseréje mennyire komplikált feladat? Elvégezhető-e otthon? Ha igen, tudna valaki egy kis leírást adni róla? (esetleg pár fotótval) Nagyon hálás lennék érte.
Köszönöm előre is.
Cs.
« Utoljára szerkesztve: 2014. Május 19. - 14:40:18 írta GOD! »